De "onzichtbare" beugel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: De "onzichtbare" beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:37

Hmm.. geen idee hoe het zit. Ben dan wel benieuwd of het echt korting is of dat als je bij een andere praktijk aanklopt je net zo veel betaalt haha :P

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:38

upendo schreef:
janderegelaa schreef:

Mijn dochter was ook bij zo’n keten. Alleen maar tandartsen met een Ortho cursus. Nu komt haar moeder ook uit de tandheelkunde en het behandelplan was achteraf niet goed. Dus maar goed dat we twijfelden.

Maar goed, er zijn ook beroerde ortho’s. Baal er zelf van dat het altijd een assistente is die het doet maar je krijgt wel ortho tarief.

Een cursus is natuurlijk wel iets anders dan een opleiding. :)

De basiscursus Orthodontie is 10 dagen….

https://ortho-academy.nl/swip

Dat is wel iets anders dan een ortho die er heel lang voor geleerd heeft.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:39

Ik ben bij 3 praktijken geweest en bij mijn laatste kwam dus een andere prijs daarboven door die korting. Maar het staat me eerlijk gezegd niet bij of dit veel was of niet, de twee praktijken daarvoor kregen ook korting maar dan minder omdat zij niet het hoogste 'level' waren.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:40

Dat is wel iets anders dan een ortho die er heel lang voor geleerd heeft.[/quote]
Dat zeg ik, de ene cursus is de andere niet ;)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:01

upendo schreef:

Dat is wel iets anders dan een ortho die er heel lang voor geleerd heeft.

Dat zeg ik, de ene cursus is de andere niet ;)[/quote]
Je weet alleen niet welke die tandarts gedaan heeft.

En een tandarts is echt nooit zo goed als een ortho.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:28

Dat zou je dus even na kunnen vragen. :) De door mij genoemde is dus beter dan een cursus.

En voor de basis orthodontie wil ik daar nog wel over in discussie, maar dat is hier volledig offtopic dus laten we dat maar niet doen. :Y)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:54

Ik heb invisalign gehad en draag nu een nachtbitje. Dat is overigens nog een stuk fijner dan de voorbeeldfoto hier.

Mijn ervaringen staan in het topic ‘18 en een beugel’ oid. Ik ben heel tevreden! Er moest best veel gebeuren en dat is goed gelukt. Ik heb mijn beugel erg graag gedragen.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 00:33

Ik ga nu het begintraject in voor aligners. Ik krijg geen invisalign maar spark aligners. Het is hetzelfde maar scheelt een heleboel geld, aldus de ortho. Ik ben ook 18 plus dus er wordt niks vergoed, helaas weer. Ook eerder ruim 2 jaar een slotjes beugel gehad en niet het gewenste resultaat.
Ik heb onder een spalkje maar die zitten alleen achter de voorste tanden. Tand daarnaast is gaan schuiven waardoor er een flinke spleet zit. Daarnaast staan mijn voortanden wat naar voren gekanteld en wil graag het geheel toch gecorrigeerd.
Ik ben zeer benieuwd naar de scan die het eindresultaat een beetje in kaart kan brengen, die zal ik over 4 weken zien.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:22

Eretria schreef:
Ik ga nu het begintraject in voor aligners. Ik krijg geen invisalign maar spark aligners. Het is hetzelfde maar scheelt een heleboel geld, aldus de ortho. Ik ben ook 18 plus dus er wordt niks vergoed, helaas weer. Ook eerder ruim 2 jaar een slotjes beugel gehad en niet het gewenste resultaat.
Ik heb onder een spalkje maar die zitten alleen achter de voorste tanden. Tand daarnaast is gaan schuiven waardoor er een flinke spleet zit. Daarnaast staan mijn voortanden wat naar voren gekanteld en wil graag het geheel toch gecorrigeerd.
Ik ben zeer benieuwd naar de scan die het eindresultaat een beetje in kaart kan brengen, die zal ik over 4 weken zien.

Wat gaan de kosten bij jou zijn? Mag ook in pb hoor.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:34

Ik heb nu sinds 10 weken Invisalign en het werkt al super! Zie echt al verschil.

Het is even wennen en het is lastig met eten maar het is echt veel beter dan een slotjesbeugel, en korter. Ik heb 35 aligners, dus 35 weken. Daarna kun je nog kijken of je nog wat meer wilt verbeteren.

De kosten bij mij gaan zo rond de 3000/3500 zitten, dus het is inderdaad niet goedkoop.

Nog een handige tip om de aligners mooi doorzichtig te houden (ik ben een theedrinker en dat doe ik ook met de aligners in, groene thee): Kunstgebit tabletten :D Half uurtje laten weken en ze zijn weer zo goed als nieuw *D *D *D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:33

Ik heb ze gehad. Had daarvoor een beugel gehad voor mijn kaken en daarna 2,5 jaar blokjes. Was er op mijn 16e vanaf, ik ben gestopt met het dragen van mijn nachtbeugel na een jaar (je houdt dat echt niet vol), waardoor ik terug een spleetje tussen mijn twee bovenste tanden kreeg. Op zich vond ik dat niet erg, het had wel zo zijn charme. :o Maar helaas is zijn mijn tanden vanaf corona (ik denk door mondmaskers en de warmte) terug enorm beginnen verplaatsen, met als gevolg dat die spleet telkens groter werd en na een tijd mijn lip constant ertussen zat bij het eten. Toen de beslissing gemaakt om aan Invisalign te beginnen.

Ik heb in totaal een stuk of 6 beugeltjes gehad, niet zoveel dus. Ben vanaf mei-september bezig geweest en je zag eigenlijk meteen al een verschil. Ik merkte wel dat vanaf ik mijn beugel een dag niet droeg, het spleetje tussen mijn tanden meteen weer open ging. Daarom de keuze gemaakt om er een draad op te laten zetten toen ik klaar was, die had ik onderaan al (heb enkel bovenaan invisalign gehad). Tandarts was daar niet zo'n fan van omdat hij dacht dat ik de draad kapot ging bijten, maar heb hem nu dus sinds september en hij zit overal nog goed vast. Als ik hem kapot bijt dan laat ik er gewoon een nieuwe op zetten, aan een nachtbeugel begin ik echt niet meer.

De kosten waren bij mij €950, dit was een standaardprijs, daar kwam achteraf nog een extra beugel bij maar die heb ik niet extra moeten betalen. Ik zat wel bij een concurrent van Invisalign, dus niet de originele maar uiteraard wel gewoon door orthodontisten gedaan en dus echt wel even goed qua kwaliteit en opvolging. De juiste merknaam moet ik eens opzoeken.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:58

DiantaM schreef:
Eretria schreef:

Wat gaan de kosten bij jou zijn? Mag ook in pb hoor.

De kosten zijn bij mij, ongeveer met alles erop en eraan (controles, plaatsen, het hele circus voorafgaand), ca €2000,- en zijn ongeveer 50 aligners.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:02

PoelieWoelie schreef:
Ik heb nu sinds 10 weken Invisalign en het werkt al super! Zie echt al verschil.

Het is even wennen en het is lastig met eten maar het is echt veel beter dan een slotjesbeugel, en korter. Ik heb 35 aligners, dus 35 weken. Daarna kun je nog kijken of je nog wat meer wilt verbeteren.

De kosten bij mij gaan zo rond de 3000/3500 zitten, dus het is inderdaad niet goedkoop.

Nog een handige tip om de aligners mooi doorzichtig te houden (ik ben een theedrinker en dat doe ik ook met de aligners in, groene thee): Kunstgebit tabletten :D Half uurtje laten weken en ze zijn weer zo goed als nieuw *D *D *D

Wat is er zo lastig met eten? Hij mag toch uit dan?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:19

janderegelaa schreef:
PoelieWoelie schreef:

Wat is er zo lastig met eten? Hij mag toch uit dan?

Lastige is dat je hem elke keer in-en uit moet klikken denk ik, in het begin, zeker met een nieuwe beugel gaat dat niet altijd even simpel. Plus als je even weg bent met vrienden of op restaurant is het ook echt niet zo handig.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:04

Eretria schreef:
Eretria schreef:

De kosten zijn bij mij, ongeveer met alles erop en eraan (controles, plaatsen, het hele circus voorafgaand), ca €2000,- en zijn ongeveer 50 aligners.

Dan loont het wel om te kijken naar een ander merk! Ik heb invisalign en iets meer aligners maar volgens mij ben ik wel een stukje meer kwijt. Overigens krijg ik wel gratis een nieuwe set op het eind, blijkbaar is het met veel aligners gebruikelijk dat je nog een paar aligners moet na je traject om het te perfectioneren. Ik vond dat zelf wel fijn, omdat je dus eigenlijk een soort 'tevredenheidsgarantie' hebt op die manier. Maar misschien dat andere merken dat ook wel hebben.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:06

De kosten voor aligners waren bij mijn ortho 3500,- :+ terwijl ik echt hele minimale afwijkingen heb..
Er zit wel veel verschil in de kosten dan..

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:06

Bij mijn merk was dat inderdaad ook zo. Maar bij mij was het €950 ongeacht hoeveel beugels je nodig had. Dat is wel echt een heel groot verschil.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:09

Ik betaal volgens mij ook zo rond dat bedrag.. Maar heb dan ook 52 aligners, weet niet of jij er ook zo veel hebt @Biks2?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:10

Ik betaalde 6000 inclusief alle controles en refinement. Ben 3,5 jaar bezig geweest. Ik had onder 65 aligners om te beginnen. Zijn er nog eens een pak bij gekomen.

Ik draag mijn nachtbeugel consequent 6 keer per week en zou zeker geen draadje willen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:25

Zo wat een verschil in prijs.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 16:26

poes schreef:
Ik betaalde 6000 inclusief alle controles en refinement. Ben 3,5 jaar bezig geweest. Ik had onder 65 aligners om te beginnen. Zijn er nog eens een pak bij gekomen.

Ik draag mijn nachtbeugel consequent 6 keer per week en zou zeker geen draadje willen.

Zodeknetters! Wat een prijsverschillen inderdaad!!!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:32

CalipsoLover schreef:
Bij mijn merk was dat inderdaad ook zo. Maar bij mij was het €950 ongeacht hoeveel beugels je nodig had. Dat is wel echt een heel groot verschil.

Dit is het merk dat ik gehad heb trouwens:
https://www.orthoaligners.nl/

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:36

Ik had invisalign en liep bij een esthetisch gerichte praktijk waar enkele bv’s gaan dus dat verklaart wel 1 en ander. Service was wel erg goed daar en ik heb ondanks de prijs geen seconde spijt gehad.

Risxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:47

Ik heb sinds een tijdje ook Invisalign. Het begin verliep niet helemaal soepel, ik moet om de 14 dagen wisselen. Het 3e setje paste ineens echt totaal niet. Bleek een productiefout van Invisalign te zijn, dus toen moesten er nieuwe gemaakt worden. Ik zit ondertussen bij setje 3 van de nieuw gemaakte serie en het is allemaal in orde nu :)

Ben er heel tevreden over! Ik heb een lange weg te gaan met 41 setjes (14 dagen per setje), maar ik zie nu al wat verschil! Het gaat tussen de 3500 en 4000 euro kosten in totaal.

Van de bitjes heb ik echt geen last. Als je wisselt heb je soms een paar dagen wat pijn bij het in/uit doen en met eten, maar dat is ook wel logisch. Je voelt ze eigenlijk ook niet echt zitten, soms lig ik in bed en denk ik, verrek, heb ik ze wel in?? Zegt genoeg denk ik :D

Ik zou wel altijd aanraden om echt naar een goede orthodontist te gaan, die ook veel ervaring heeft met Invisalign. Die reclames van plusdental etc moet je niet intrappen, dat kan nooit goed zijn.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:46

Muronia schreef:
Waarom ben je de hele dag met een tandenborstel onderweg als ik vragen mag?

Omdat je na ieder dingetje dat je eet moet poetsen. Ik at geen tussendoortjes, dat scheelde wel. Maar anders blijf je bezig!