Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
upendo schreef:janderegelaa schreef:
Mijn dochter was ook bij zo’n keten. Alleen maar tandartsen met een Ortho cursus. Nu komt haar moeder ook uit de tandheelkunde en het behandelplan was achteraf niet goed. Dus maar goed dat we twijfelden.
Maar goed, er zijn ook beroerde ortho’s. Baal er zelf van dat het altijd een assistente is die het doet maar je krijgt wel ortho tarief.
Een cursus is natuurlijk wel iets anders dan een opleiding.
upendo schreef:De basiscursus Orthodontie is 10 dagen….
https://ortho-academy.nl/swip
Dat is wel iets anders dan een ortho die er heel lang voor geleerd heeft.
Eretria schreef:Ik ga nu het begintraject in voor aligners. Ik krijg geen invisalign maar spark aligners. Het is hetzelfde maar scheelt een heleboel geld, aldus de ortho. Ik ben ook 18 plus dus er wordt niks vergoed, helaas weer. Ook eerder ruim 2 jaar een slotjes beugel gehad en niet het gewenste resultaat.
Ik heb onder een spalkje maar die zitten alleen achter de voorste tanden. Tand daarnaast is gaan schuiven waardoor er een flinke spleet zit. Daarnaast staan mijn voortanden wat naar voren gekanteld en wil graag het geheel toch gecorrigeerd.
Ik ben zeer benieuwd naar de scan die het eindresultaat een beetje in kaart kan brengen, die zal ik over 4 weken zien.
DiantaM schreef:Eretria schreef:Ik ga nu het begintraject in voor aligners. Ik krijg geen invisalign maar spark aligners. Het is hetzelfde maar scheelt een heleboel geld, aldus de ortho. Ik ben ook 18 plus dus er wordt niks vergoed, helaas weer. Ook eerder ruim 2 jaar een slotjes beugel gehad en niet het gewenste resultaat.
Ik heb onder een spalkje maar die zitten alleen achter de voorste tanden. Tand daarnaast is gaan schuiven waardoor er een flinke spleet zit. Daarnaast staan mijn voortanden wat naar voren gekanteld en wil graag het geheel toch gecorrigeerd.
Ik ben zeer benieuwd naar de scan die het eindresultaat een beetje in kaart kan brengen, die zal ik over 4 weken zien.
Wat gaan de kosten bij jou zijn? Mag ook in pb hoor.
PoelieWoelie schreef:Ik heb nu sinds 10 weken Invisalign en het werkt al super! Zie echt al verschil.
Het is even wennen en het is lastig met eten maar het is echt veel beter dan een slotjesbeugel, en korter. Ik heb 35 aligners, dus 35 weken. Daarna kun je nog kijken of je nog wat meer wilt verbeteren.
De kosten bij mij gaan zo rond de 3000/3500 zitten, dus het is inderdaad niet goedkoop.
Nog een handige tip om de aligners mooi doorzichtig te houden (ik ben een theedrinker en dat doe ik ook met de aligners in, groene thee): Kunstgebit tablettenHalf uurtje laten weken en ze zijn weer zo goed als nieuw
![]()
![]()
janderegelaa schreef:PoelieWoelie schreef:Ik heb nu sinds 10 weken Invisalign en het werkt al super! Zie echt al verschil.
Het is even wennen en het is lastig met eten maar het is echt veel beter dan een slotjesbeugel, en korter. Ik heb 35 aligners, dus 35 weken. Daarna kun je nog kijken of je nog wat meer wilt verbeteren.
De kosten bij mij gaan zo rond de 3000/3500 zitten, dus het is inderdaad niet goedkoop.
Nog een handige tip om de aligners mooi doorzichtig te houden (ik ben een theedrinker en dat doe ik ook met de aligners in, groene thee): Kunstgebit tablettenHalf uurtje laten weken en ze zijn weer zo goed als nieuw
![]()
![]()
Wat is er zo lastig met eten? Hij mag toch uit dan?
Eretria schreef:Eretria schreef:Ik ga nu het begintraject in voor aligners. Ik krijg geen invisalign maar spark aligners. Het is hetzelfde maar scheelt een heleboel geld, aldus de ortho. Ik ben ook 18 plus dus er wordt niks vergoed, helaas weer. Ook eerder ruim 2 jaar een slotjes beugel gehad en niet het gewenste resultaat.
De kosten zijn bij mij, ongeveer met alles erop en eraan (controles, plaatsen, het hele circus voorafgaand), ca €2000,- en zijn ongeveer 50 aligners.
poes schreef:Ik betaalde 6000 inclusief alle controles en refinement. Ben 3,5 jaar bezig geweest. Ik had onder 65 aligners om te beginnen. Zijn er nog eens een pak bij gekomen.
Ik draag mijn nachtbeugel consequent 6 keer per week en zou zeker geen draadje willen.
CalipsoLover schreef:Bij mijn merk was dat inderdaad ook zo. Maar bij mij was het €950 ongeacht hoeveel beugels je nodig had. Dat is wel echt een heel groot verschil.