Aanhoudende rugpijn na val begin december

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:24

MimixDaina schreef:
Gebroken is het wss niet anders lag ik wel in een mooi bedje daar *\o/*

Wat ik al schreef op de vorige pagina. Ik heb doorgelopen met 3 gebroken wervels.
Ik lees dat je dinsdag de uitslag krijgt. Nog even afwachten dus... :)

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:36

6 jaar geleden van de trap af gestuiterd en met mijn rug op de treden terecht gekomen... dokter gebeld, volgens assistent moest ik idd ook maar een pijnstiller nemen.. Toch maar naar het werk gegaan, maar die hebben mij na 2,5 uur weer naar huis gestuurd omdat ik niet normaal kon staan, lopen of zitten... 'S avonds de huisartsen post gebeld en kon langs komen.. Foto laten maken, niks gebroken... 5 jaar later, tijdens onderzoeken naar een niersteen, bleek er op de röntgenfoto te zien dat er toch een breukje in de wervel had gezeten...

Sterkte ts, hopelijk komt er snel verbetering :)

MimixDaina

Re: Aanhoudende rugpijn na val begin december

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 17:33

Even een update.

Er is niks bijzonders te zien op de fotos, alleen dat ik een gebogen ruggengraat heb (geen idee hoe en wat want verdere uitleg kreeg ik niet echt). Dus toch maar naar de fysio...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 17:43

gelukkig dat er niks ernstigs is!
fysio gaat echt enorm goed helpen, en zeker de oefeningen die je krijgt vol houden.
hopen dat je snel hersteld :(:)

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 17:58

een bot"kneuzing" is niet te zien op gewone foto's of MRI of ...
Maar hiervan kan je tot langer dan 6mnd pijn en last hebben, dat moet er letterlijk "uitslijten".
Van een harde val/klap/slag kan er vocht in je botten raken en dit geeft dus lang pijn.
Dit is alleen te zien via nucleaire beeldvorming.

Ook kan je bvb wat in onbalans geraakt zijn, je hebt pijn, je gaat je anders houden, compenseert en krijgt dus eigenlijk meer last.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:24

Ik heb na een val maanden last gehad. Niks gebroken maar echt vooruit kwam ik ook niet. HA bleef maar pijnstillers inclusief haldol (dat ik weigerde te nemen) uitschrijven.
Uiteindelijk bij de bedrijfsfysio terecht gekomen. Zij gaf aan dat m’n SI gewricht vast zat..
3 heftige sessies en wat oefen tips verder was ik vrijwel volledig van de pijn af.

Ik wens je dat jij een vergelijkbaar resultaat kunt bereiken met fysio.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 06:26

SjonnieZ schreef:
Ik heb na een val maanden last gehad. Niks gebroken maar echt vooruit kwam ik ook niet. HA bleef maar pijnstillers inclusief haldol (dat ik weigerde te nemen) uitschrijven.
Uiteindelijk bij de bedrijfsfysio terecht gekomen. Zij gaf aan dat m’n SI gewricht vast zat..
3 heftige sessies en wat oefen tips verder was ik vrijwel volledig van de pijn af.

Haldol? Je bedoelt denk ik tramadol?

TS fijn dat er niks is gevonden. Hopelijk kan de fysio dan iets betekenen voor je.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:44

:=
secricible schreef:
SjonnieZ schreef:

Haldol? Je bedoelt denk ik tramadol?

TS fijn dat er niks is gevonden. Hopelijk kan de fysio dan iets betekenen voor je.

Eh ja :=