De huisarts verwacht dat het om een cyste gaat. Zij gaf aan geen grote zorgen te hebben. Gelukkig.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Oh fijn nieuws, en gelukkig meteen vandaag gehoord ook.dat zal een opluchting zijn.
Ik verheug me niet op woensdag, de vorige keer (4 jaar ipv na de gebruikelijke 2 jaar vanwege covid) was ik daarna bont en blauw. Maar ook wel weer blij dat het gecontroleerd wordt.
Sheran schreef:Ik ook én ik heb mastopathie maar de mammografie heb ik nooit erg gevonden. Vind de verhalen schromelijk overdreven maar iedereen heeft een andere pijngrens natuurlijk
Brainless schreef:Sheran schreef:Ik ook én ik heb mastopathie maar de mammografie heb ik nooit erg gevonden. Vind de verhalen schromelijk overdreven maar iedereen heeft een andere pijngrens natuurlijk
Nou ik heb het laten doen laatst.. maar die vrouw draaide nog even handmatig de machine aan.
Moest er 3 per borst en heb 2 weken met (bijna) volledig blauwe borsten gelopen, na 4 weken had ik nog meerdere geel/groene vlekken zitten en waren ze nog gevoelig.
Kan je zeggen; het was echt geen pretje, deed super zeer (tja mevrouw u heeft veel melkklier/vetweefsel en daarom moet ik hem handmatig echt strakker draaien), dat ik met tranen in mijn ogen er vandaan ben gekomen en ik over 2 jaar waarschijnlijk niet meer ga.
En nee, ik heb geen lage pijngrens, loop al jaren met een ingeklemde zenuw in mijn rug, maar dit viel zo ontzettend tegen en zo vrouw onterend, ze bleef maar aan mijn borsten trekken en mopperen dat ik toch meer mee moest werken.
Hannanas schreef:Borstmaat?
Ik had nog zo een ziekenhuis gekozen met nieuw apparatuur, zo eentje die zelf plet en ook de newton aangeeft zodat het ouderwetse “extra plat duwen en dan nog een zetje na” niet van toepassing was. Maar nee, geen borstmaat afhankelijke platen?
Mindim schreef:Ik heb wel eens gehoord dat bij volle borsten het minder zeer doet of wanneer je meer volume hebt. Ik kan me voorstellen dan een a cup pijnlijker is, omdat je veel meer huid van het lichaam meetrekt, dan wanneer je borsten cup d hebben.
Sizzle schreef:Die bussen zijn waarschijnlijk niet bepaald modern helaas.
Bij mijn mammografie keken ze eerst welke plaat bij mijn lichaam paste.
Mijn moeder had ook eerst de vreselijke extreem pijnlijke ervaring in zo‘n bus gehad. De laatste keer was ze in een ziekenhuis en zochten ze inderdaad ook de juist afgeronde plaat erbij.
Brainless, wat een ruk-opmerking
„Uit onderzoek in het AMC met de mammograaf-op-maat blijkt dat dit voor de meeste vrouwen veel minder pijnlijk is. En de beeldkwaliteit van de röntgenfoto’s bij deze methode is net zo goed als bij de traditionele methode. Harder duwen levert na een bepaald punt nauwelijks meerwaarde voor de foto op, terwijl juist die laatste millimeters de meeste pijn veroorzaken."“
https://www.gezondheidsnet.nl/borstkank ... af-op-maat