Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dalena schreef:pien_2010 schreef:Hoe was de bloeddruk bij de huisarts? En bij oma?
Ik zou paar keer meten en tja in die dingen ben ik ook wel nuchter, het is jouw lijf en als je het niet vertrouwd bel je vanavond de HAP. Simpel zat en zeker dat bellen niet te zwaar maken.
Bloeddruk is inderdaad hoog en dus vaker meten zodat je kijkt of dat lager wordt..
Eet maar zoutarm of zonder zout vanavond en komende dagen en weinig of geen koffie en alcohol.
En als dit zo blijft zeker ook je hartklep benoemen zou ik de HAP bellen.
Stress is nl ook niet zo bevoordelijk voor je gemoedsrust.
Ooit was ik doktersassistente bij een huisarts en wij hadden zoiets , beter 1x teveel als dat de patiënten 1x te weinig bellen.
Bij huisarts: Mijn bloeddruk was 157/104 en 2e meting 143/100* onderdruk weet ik niet meer. Bij oma:
[ [url=m/pks8Cp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/INched.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zout neem ik nu inderdaad niet.
Alcohol en koffie drink ik sowieso niet. Bloeddrukmeter thuis werkte dus niet. Maar weet niet of ik nu iets moet ondernemen of niet. Het is een vervelend gevoel...
Indi_Vito schreef:Nou sorry maar 147 over 100 is geen normale bloeddruk, maar is behoorlijk aan de hoge kant.
Heb je je laten testen op corona bij de GGD? Thuis testen zijn niet altijd correct qua uitslag.
Druk op de borst was namelijk mijn enige symptoom met corona.
pien_2010 schreef:Je hartslag is wat laag, de onderdruk is goed en de bovendruk is wat verhoogd. Je bent bezorgd. Ik woon in Frankrijk en daar wordt niet zo moeilijk gedaan met door sturen. Mijn advies zou zijn, gewoon al is het maar voor je eigen gemoedsrust dat je vraagt of er even goed gekeken kan worden naar je hart. Je hebt een cardiologie verleden als kind en ik verwacht dat je bij de cardioloog te horen krijgt dat het OK is.
Zelf ben ik 10 jaar geleden met dit soort klachten naar de cardioloog gegaan (rechtstreeks want ik had nog geen huisarts hier). Het zag er allemaal fantastisch goed uit zo vertelde hij tegen zijn leerling. Ze moest expres komen kijken want dit soort gezonde harten zou ze weinig zien op cardiologie want was een hart van iemand van 35 jaar en zelfs iemand met 25 jaar was ok met zo'n hart.
Voor mij betekende en betekent dat als ik dit soort klachten nu heb ik gelijk denk→ "in 10 jaar tijd is je hart echt niet naar de gallemisse gegaan, het zal wel weer het zelfde zijn". Of anders gezegd het heeft mij een enorme rust gegeven. Tevens werd functionele ruis tgv een hartklepje dat af en toe wat hapert besproken en dat dit geen reden is tot bezorgdheid en daar de klachten niet vandaan komen (klopt want heb ik ook al vanaf kind).
Kijk we kunnen allemaal wel speculeren dat het van stress komt dat je bloeddruk wat verhoogd is, maar dat geeft jou geen rust gevoel. Het is zo zonde van je energie die angst en doet er geen goed aan. Dus gewoon even naar laten kijken is mijn advies. Ik hoop dat je huisarts daar begrip voor heeft. Want in Nederland heeft de HA gewoon heel erg veel macht als het om doorverwijzen gaat en hier ligt die verantwoordelijkheid bij de mensen zelf. Ik heb toen een echo gehad, een hartritme filmpje en een bloedonderzoek.