Restless Legs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:17

Ja hier hebben we een groter bed gekocht en slaapt mijn vriend regelmatig op de bank zodat mijn benen alle ruimte hebben. :=

Wat rot zeg dat je het voelt aankomen.. :(:)

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:35

In mijn familie komt het ook veel voor. Ik heb zelf geen restless legs, maar ik herken het gevoel heel sterk, maar dan in mijn armen. Is dat voor meer mensen herkenbaar? Het is zo’n naar gevoel. De magnesium tip ga ik ook meenemen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:44

Ik heb het met name in mijn benen, maar ook in mijn armen :j
Als ik niet op tijd in slaap val krijg ik het vrij erg en dan wordt in slaap vallen alleen maar lastiger. Gelukkig gebeurt dat niet zoveel.
Als is ik redelijk wat bewogen heb overdag, heb ik er minder last van. Iets van compressiesokken wil ik nog proberen, aangezien ik toch veel stilzit.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:45

De naam Restless legs is niet goed. Het kan in je hele lijf voorkomen, niet alleen in je benen. Er is nog een die er verwant aan is en die ook samen met RLS voorkomt. Dat is PLMD, Periodic Limb Movement Disorder. Bij RLS beweeg je zelf je benen/armen. Bij PLMD beweegt het uit zichzelf. Echt heel vervelend.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:51

Suzanne_k schreef:
In mijn familie komt het ook veel voor. Ik heb zelf geen restless legs, maar ik herken het gevoel heel sterk, maar dan in mijn armen. Is dat voor meer mensen herkenbaar? Het is zo’n naar gevoel. De magnesium tip ga ik ook meenemen.

Ik heb het zowel in armen als benen. Ben net een trekpop als ik mijn pilletjes niet heb genomen. ;)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:54

Anne. schreef:
@CorineP Okee, top, dankjewel voor deze bemoedigende woorden.

Graag gedaan hoor, in het merendeel van de reacties wordt magnesiumolie of voetenbaden aangeraden.

Vervolgens reageer je met wat jammer dat er geen pasklare oplossing is en ga je het half-assen met pillen.

Naja, misschien heb je geluk en heb je de juiste soort pillen gekocht(als je even het etiket post kan vast iemand daar iets zinnigs over zeggen) en anders fingers crossed voor het placebo effect.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:55

Ik heb het al 30 jaar. :(

Absque, ik heb ook een groot bed. Ik moet echt ruimte hebben, anders wordt het nog erger.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:31

Magnesiumpillen kunnen zeker wel helpen. Hoeft niet perse olie of zout voor in bad te zijn.
Maar je moet vrij hoog doseren (ik dan) en langdurig innnemen. Het helpt niet na 1 tabletje. Duurt zeker wel een week voordat je iets kan merken. Misschien moet je ook een soort spiegel opbouwen, ik weet niet hoe dat werkt. Het is in ieder geval geen aspirine die je even inneemt tegen de hoofdpijn.

Tyrzavm

Re: Restless Legs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:33

Ik volg even, ik heb dit ook al een groot deel van mijn leven…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:36

Ik dacht dat het een oude-mensen-ding was omdat mijn Pake er zo'n last van heeft gehad.. idd die herkenning is best fijn! Ik heb het best erg gehad afgelopen najaar, maar zo snel dat het kwam is het ook weer weg.. wat is dat naar zeg !

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:37

Wat naar om te horen dat je er zoveel last van hebt! Ik heb hier tijdens een groot deel van mijn zwangerschap last van gehad. Echt een gigantisch vreselijk gevoel vind ik het, erg frustrerend. Bij mij hielp niks dus ik kan je ook geen tips geven helaas. Ik hoop dat je snel iets vind wat het voor jou dragelijker maakt :o!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 10:06

corinep schreef:
Graag gedaan hoor, in het merendeel van de reacties wordt magnesiumolie of voetenbaden aangeraden.

Vervolgens reageer je met wat jammer dat er geen pasklare oplossing is en ga je het half-assen met pillen.

Naja, misschien heb je geluk en heb je de juiste soort pillen gekocht(als je even het etiket post kan vast iemand daar iets zinnigs over zeggen) en anders fingers crossed voor het placebo effect.

Wat is dít nou weer voor reactie.
Ik vraag om tips, krijg ze en neem ze ter harte. Wat verwacht je nou? Ik zit thuis met Corona, ik kan niet de stad in duiken om eens een goeie stash aan allerhande middeltjes in huis te halen. Ik ben even afhankelijk van wat de plaatselijke drogist te bieden heeft. Ik blij met m’n pillen, krijg ik een reactie dat die toch niks goed doen. Superbemoedigend.

Maar guess what?! Misschien is het een placebo effect, misschien is het wat anders, maar ik heb vannacht goed geslapen. Wonderdingen, die pillen ;)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:24

Ah wat fijn voor je!!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:39

Je hebt duidelijk mijn post niet goed gelezen of niet begrepen.

Maar ik ben blij dat je goed geslapen hebt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:42

Magnesium nacht (trage afgifte) vind ik echt de fijnste. En bij mij helpt niet te koud slapen ook.

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 11:29

Hier er ook elke nacht last van, door mijn ziekte. De ene keer wel erger dan de andere keer.

Wat bij mij iets wat verlichting geeft is met een verzwaringsdeken slapen.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 11:41

Bij mij zit het aan moeders kant in de familie. Het is bij mij begonnen in de pubertijd.

Ik heb gemerkt dat mijn ijzer hoog genoeg moet zijn (echt ijzer, niet het Hb). Als ik ongesteld ben neem ik daarom een ijzersupplement. En anders 1x per week.
Daarnaast neem ik vitamine-D en magnesium. Magnesium slik ik, smeer ik en af en toe neem ik een magnesiumbad!
Ik slaap altijd op mijn buik in, met mijn tenen over de rand. Dan kan ik niet meer (hard) trappen.
Alcohol maakt het erger.
Vocht vasthouden maakt het ook erger. Als mijn dosis schildklierpillen niet (meer) klopt, ga ik vocht vasthouden en weer enorm trappen.
Benen de hele avond hoog leggen helpt bij het afdrijven van vocht. 's Avonds een feestje, waardoor ik mijn benen die avond niet omhoog kan leggen, is gegarandeerd een paar uur trappen voordat ik 'mag' slapen.

Ik ga de tip van de compressiekousen proberen. Dat klinkt wel logisch, eigenlijk :)
En de l-tryptofaan lijkt me ook wel het proberen waard. Ik slaap ook zonder rusteloze benen moeilijk in.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 11:44

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 23:50

Anne. schreef:
corinep schreef:

Wat is dít nou weer voor reactie.
Ik vraag om tips, krijg ze en neem ze ter harte. Wat verwacht je nou? Ik zit thuis met Corona, ik kan niet de stad in duiken om eens een goeie stash aan allerhande middeltjes in huis te halen. Ik ben even afhankelijk van wat de plaatselijke drogist te bieden heeft. Ik blij met m’n pillen, krijg ik een reactie dat die toch niks goed doen. Superbemoedigend.

Maar guess what?! Misschien is het een placebo effect, misschien is het wat anders, maar ik heb vannacht goed geslapen. Wonderdingen, die pillen ;)

Fijn dat het werkt!!! En je hoeft je niet te verdedigen voor jouw beslissing. Jouw lijf, jouw keuze !