Neg pcr test, toch Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Neg pcr test, toch Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:58

Was ook geen kritiek alleen met hoge koorts en doodziek zijn is het altijd link om door te lopen, er zijn meerdere virussen die voor een vervelende nasleep kunnen zorgen wanneer je zo over je grenzen gaat.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:59

Ik heb hetzelfde. Precies alle klachten die bij Corona passen. Zelfs verhoging en dat heb ik dus echt nooit (ook niet als ik mega ziek ben). Zondag negatief getest. Meerdere zelftesten (neus en keel) negatief. Vandaag nogmaals langs de teststraat geweest, om het uit te sluiten. Meerdere kennissen met dezelfde klachten die wel positief waren getest. Ik ben heel benieuwd naar de uitslag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:00

tengeltje11 schreef:
Dus veel positieve lotgenoten op dit moment….

Julie fel ziek?

Nee, dat valt nog wel mee.
Wel wat last van mijn keel, snotterig, iets kortademig, hoesterig en sinds vandaag ook een rare smaak in mijn mond.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:16

Ik ben ook positief getest helaas.

Sinds zaterdag keelklachten, droog gevoel. Dat is nu weg, heb nu wat last van vastzittende hoest. Dus hier eigenlijk heel weinig klachten.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:25

Vriend en ik zijn beide opgestaan met klachten vanochtend. Daarna kwam het nieuws dat vrienden waar we afgelopen week waren na 3 negatieve zelftesten nu wel een positieve PCR hadden.
Mijn test stond gepland, sneltest resultaat is negatief. PCR krijg ik waarschijnlijk morgen pas. Beide afgenomen door een professional.
Zelftest van mijn vriend was direct positief op het moment dat hij het erin druppelde.

Dus ik weet voor 99% zeker dat ik ook Covid heb, ondanks dat mijn sneltest negatief was.

Collega’s hebben ook meerdere negatieve zelftesten gehad voordat ze positief testten. Die zelftesten zijn gewoon niet zo gevoelig als een PCR.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:36

Ik heb gisteren 4 keer een neustest en 2 keer een mondtest gedaan.
Van de neustesten waren er 2 positief en 2 negatief (hoewel wanneer je er echt boven hing nog heel vaag een lijntje kon zien) en de 2 mondtesten waren ook negatief.
Vanochtend weer getest en overduidelijk positief. GGD test was ook positief.
Ik hoor steeds vaker dat de mondtest niet zo betrouwbaar is en de GGD website geeft ook aan dat de neustest beter is. Dat bleek in mijn geval dus ook wel.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:09

Het komt zeker voor dat een test negatief is, terwijl iemand wel corona heeft. In het ziekenhuis zijn we ook erg voorzichtig. Als iemand hoog scoort op verdenking corona, is 1 negatieve pcr test vaak niet voldoende om de isolatie te stoppen om deze reden bij patienten die opgenomen worden. Dan testen we 24 uur later nog eens en soms moet het zelfs 3x.

Een positieve zelftest kan daarentegen ook een foutje zijn. Als de temperatuur waarbij je test bijv erg laag is (stel buiten of zo en de testen liggen daar even) kun je vals positieve uitslagen krijgen. Zo zullen er meer factoren zijn die de uitslag kunnen beïnvloeden.

Voor TS: beterschap!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:12

Testen kloppen niet altijd. Ik had toen ik corona had 2 positieve zelftesten (2 verschillende merken). En beide echt HEEL duidelijk positief. Toen bij de apotheker sneltest gedaan, was negatief. Zelfde dag ook PCR en bleek positief..

@Cayenne: vaag lijntje is ook positief resultaat, maar snap dat het dan misschien niet direct opvalt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:16

tengeltje11 schreef:
Vrijdag voelde ik me niet top, direct voor de zekerheid gegaan, naar testcentrum en test laten doen. Negatief.

Zaterdag vreselijk ziek, echt alles wat op Corona wijst, koorts, hoesten, niezen, snuiten, andere smaak,… zelftest neg, dus tja, geen Corona.

Gisteren zelfde.

Vandaag nog steeds zo, al drie nachten op rij wakker door koorts, normaal heb ik zelden koorts.

Nu naar apotheek achter een zelftest en die is plots positief?

Dus nu net terug van de huisarts die een nieuwe pcr afgenomen heeft.

Ik hoop nu ergens dat die nu gewoon wel positief is, want anders blijf je denken van ‘wat dan met die Pos zelftest?’

Nog mensen dit gehad?

Niet leuk de onzekerheid, ook qua quarantaine enzo, het weekend gewoon doorgegaan dan, want geen Corona en mss is het nu wel zo?

Ja, dat kan hoor. Als je nu een positieve zelftest had zal deze pcr waarschijnlijk ook positief zijn. Dan is of de eerste test niet op de juiste plek afgenomen of er was nog net te weinig virus om als positief te worden gezien.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:23

Testen voir toegang is ook een antigeen test, net als de zelftesten. En wordt vaak ook alleen in de neus afgenomen. Ik werk bij de GGD en o.a. op de trststraten en wij moeten bij die sneltesten het monster net als de pcr zowel in de keel als de neus afnemen. En dan ook echt diep.

En dan nog is hij minder gevoelig dan pcr.

mirtedl schreef:
Plausibel schreef:
Ik heb niet echt diep in de neus getest, maar de test was direct kei positief. Daarna ook bij de GGD positief.
Maar hoor dit wel vaker dat het alle klachten zijn van omicron en blijf maar negatief testen.

Dan dus al goed meetbaar!
Hoor nu in mijn omgeving veel dat mensen eerst testen bij testen voor toegang en vaak negatief, vervolgens ook bij ggd en dat positief.
Dus dat er wisselende resultaten zijn bij ggd, testen voor toegang en zelftesten dat begrijp ik wel

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:25

Hier juist via de keel positief en via de neus niks, niet eens een licht streepje. PCR dus positief.