Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyDaily schreef:Foto's wilde de huisarts niet laten maken want hier zijn ze voorzichtig mee voornamelijk bij meiden ivm eierstokken etc.
Ze heeft ook overal gevoeld en vind nu niks verdacht. Al had ik beide keren wel een andere huisarts (eerst 1 in opleiding daarna een waarnemend) dus ze konden niet vergelijken.
Maar vinden jullie het niet gek dat het erger wordt? Zoals vandaag is ze ook al 2x keer gevallen door het mank lopen(struikelt dan in combinatie met te snel willen)
@janderegelaa: hoe weet jij zo zeker dat dit niet te vinden is in de urine en/of bloed?
Marije_1997 schreef:Nou geloof me die ene keer foto's maakt je niet minder vruchtbaar.
Ayasha schreef:Marije_1997 schreef:Nou geloof me die ene keer foto's maakt je niet minder vruchtbaar.
Een volwassenen en een kind is nog wel wat anders. De belasting is voor een jong kind veel hoger dan voor een volwassene. Bovendien is de kans dat ze het op foto's zien minimaal tenzij het effectief een breuk is. Een ontsteking zien ze alleen als er schade ontstaan is aan het weefsel en dat gebeurt niet binnen de week. Dus het gaat ook nog eens relatief nutteloos zijn.
Ik zou met dit kind ook eerder naar een goede fysio gaan dan bloed prikken en foto's maken. Mogelijk heeft ze iets "vast gezet" met vallen dat niet perse veel pijn doet omdát ze nu haar bewegingspatroon aangepast heeft. Daarvoor heb je dus fysio's.![]()
en Ts: Munchausen by proxy is nog wat anders dan hypochondrie overigens.
Ayasha schreef:Marije_1997 schreef:Nou geloof me die ene keer foto's maakt je niet minder vruchtbaar.
Een volwassenen en een kind is nog wel wat anders. De belasting is voor een jong kind veel hoger dan voor een volwassene.
Marije_1997 schreef:Ayasha schreef:
Een volwassenen en een kind is nog wel wat anders. De belasting is voor een jong kind veel hoger dan voor een volwassene. Bovendien is de kans dat ze het op foto's zien minimaal tenzij het effectief een breuk is. Een ontsteking zien ze alleen als er schade ontstaan is aan het weefsel en dat gebeurt niet binnen de week. Dus het gaat ook nog eens relatief nutteloos zijn.
Ik zou met dit kind ook eerder naar een goede fysio gaan dan bloed prikken en foto's maken. Mogelijk heeft ze iets "vast gezet" met vallen dat niet perse veel pijn doet omdát ze nu haar bewegingspatroon aangepast heeft. Daarvoor heb je dus fysio's.![]()
en Ts: Munchausen by proxy is nog wat anders dan hypochondrie overigens.
Ik heb als 3 jarige röntgenfoto's moeten hebben. Op m'n 18de weer. Zowel van m'n rug als van m'n kaken. Maar niks aan de hand hoor. Het is gewoon veilig.
Niet elk kind krijst bij het hebben van een breuk. Als je daar bang voor bent mag je het best opeisen om uit te sluiten. Bloedprikken etc gaat gwn ver. Dat doe je niet zomaar zonder reden. Meisje is gevallen, loopt mank voet doet zeer. Kan gekneusd zijn maar ook zeker gebroken. Dus dat wil je uitsluiten.
Urbanus schreef:Eens met Ayasha, met de kleine kanttekening dat ik bloedprikken dus helemaal niet traumatisch vind. Niet voor mezelf en niet voor mijn kinderen die ontzettend geconditioneerd zijn op bloedprikken = ijs met discodip. Ze zijn 2 en 4.
Ayasha schreef:Urbanus schreef:Eens met Ayasha, met de kleine kanttekening dat ik bloedprikken dus helemaal niet traumatisch vind. Niet voor mezelf en niet voor mijn kinderen die ontzettend geconditioneerd zijn op bloedprikken = ijs met discodip. Ze zijn 2 en 4.
Ik gok dat het van het kind af hangt maar je maakt mij niet wijs dat als het bloedprikken als "traumatisch" ervaart dat het dan een RX in een ziekenhuis niet zo ervaart.![]()
Waar een kinderfysio over het algemeen erg goed hoort te zijn juist in het zorgen dat het kind zich comfortabel voelt gedurende de behandeling. Daarom zou in dit geval, nu je toch al op "dit punt" bent en dus niet meer in de "accute" fase ik eerder voor de fysio gaan. Mede omdat, zoals ik al zei, je dan dus bij vermoeden van letsel, een zorgverstrekker achter je hebt staan als extra argument. Zou dat nodig moeten zijn? Neen. Jouw kind, als jij foto's wil omdat jij bezorgd bent zouden die er gewoon moeten komen. Maar we leven in de wereld die we hebben in het feit is dat gezien hoe het verhaal loopt, dat extra argument wellicht handig of zelfs nodig kan zijn.
TS: ik beschuldig je nergens van. Ik zeg enkel dat er een verschil is. Waar in die zin lees je dat ik je ergens van beschuldig?
LadyDaily schreef:Het lijkt me inderdaad dat beide dingen traumatisch KUNNEN zijn, maar hoeft niet altijd. Ik ben vroeger veel geprikt maar ik heb daar nu geen trauma aan overhouden.
Kinderfysiotherapeut lijkt me ook een goed idee want die kan misschien dingen ook opsporen of doorverwijzen als hij/zij het ook niet precies weet.
Munchausen by proxy verhaal; omdat je het aankaart? Je zegt het niet zomaar lijkt me?
Judith_ schreef:Op die leeftijd kunnen ze soms al een verkeerde link in hun hoofd maken waardoor ze tijdelijk manken. Op het moment van de val en de dagen daarna kan het best een beetje pijn hebben gedaan, ze gaan anders stappen om dat te kunnen ontlasten en blijven daardoor in hun mankende gang om dat ze al de link met pijn en gewoon stappen hebben gemaakt.
Maar om dat te kunnen uitsluiten is iets dieper onderzoek wel nodig, het kan ook een pathologie zijn en dat dient wel uitgesloten te worden voordat het op een mentale link wordt geschoven.
Moedergevoel is er niet voor niets, persoonlijk zou ik toch weer terug bellen maandag en iets dringender aansturen op een beter onderzoek.