Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nanne schreef:Dit is de betekenis van vaccin. Dus dat mensen het gek vinden dat ze nog steeds besmet raken komt door het woordje vaccin.
Sizzle schreef:.
Maar los daarvan ben ik net je eens dat gemiddelde mens slecht voorgelicht wordt over besmettelijkheid na vaccinatie. Dat geldt niet alleen voor covid.
Echter hebben de regeringen dat natuurlijk in de hand gespeelt door gevaccineerde mensen vrij te stellen van tests. Daarmee geef je een signaal af dat dit veilig zou zijn.
In Israel zijn ook al besmettingen na de 2e booster.
.Citaat:Volledige vaccinatie met dit vaccin beschermt volgens de Engelsen voor ongeveer 88 procent tegen COVID-19
laura1987 schreef:Ik heb Corona gehad, toen 2 vaccinaties en pas geleden weer Corona.
Een collega van mij die helemaal niet gevaccineerd is heeft 3 diensten (zo’n 24 uur) met positieve collega’s (bleek later) gezeten en heeft het niet gekregen.
karuna schreef:Pandora zucht daar gaan we weer, lezen is een vak toch. Er staat twee personen, en huisarts en ggd beschouwen me vals negatief. En antistoffen worden getest als ik uit isolatie ben om het zeker te weten. En nog veel meer personen zijn nu besmet ondanks boosters.
Ik zou het zo langzaam aan erg prettig vinden als jij en meer eens ophouden met blijven hakken en me overal volgen om maar te kunnen ......
Pien63 schreef:Voor mensen die meer willen weten over immunologie, Google even op Pierre Capel immunologie voor dummies. Diverse zeer helder uitgelegde you tube filmpjes
MarlindeRooz schreef:laura1987 schreef:Ik heb Corona gehad, toen 2 vaccinaties en pas geleden weer Corona.
Een collega van mij die helemaal niet gevaccineerd is heeft 3 diensten (zo’n 24 uur) met positieve collega’s (bleek later) gezeten en heeft het niet gekregen.
Tja mijn vader sliep naast mijn moeder en die heeft het ook niet gekregen en zij wel. En een vriendin die niet gevaccineerd is haar zusje zat een hele schooldag naast een positief iemand en die had ook niks.
Het is alleen bewezen dat een vaccin een milder ziekteverloop geeft. En dat je mét vaccin alsnog best ziek wordt, zegt alleen maar dat je zonder vaccin waarschijnlijk nog zieker was geweest.
Dat zegt niet dat het vaccin niet werkt.
_Mir schreef:WinSel schreef:Als je gevaccineerd bent, kun je nog steeds corona krijgen. Je wordt alleen minder ziek...
Minder ziek dat weet ik niet, maar de gevaccineerde zijn wel aan het 'kwakkelen' ... dan weer zieker.. dan lijken ze weer op te knappen.. en dan gaat het toch weer minder goed.
xingridx schreef:Dat kan. Persoonlijk denk ik dat ze het allang gehad heeft maar gewoon nooit getest is omdat verkouden en hoesten geen vreemde klachten zijn voor een driejarige. Anders snap ik niet dat wij binnen 3 dagen na de eerste klacht besmet zijn en zij overal tussendoor rolt. Terwijl we geen afstand houden oid - want geen doen met een driejarige.
We gaan het zien. Vooralsnog horen we bij de gelukkige groep die minimale klachten heeft dus het zal wel loslopen, het is alleen lastig met kinderen die tegen de muren opvliegen en het niet begrijpen en werkgevers die ook tevreden gehouden moeten worden. Dus dan is het fijn om te weten waar je naar toe werkt.
beert schreef:Sizzle schreef:.
Maar los daarvan ben ik net je eens dat gemiddelde mens slecht voorgelicht wordt over besmettelijkheid na vaccinatie. Dat geldt niet alleen voor covid.
Echter hebben de regeringen dat natuurlijk in de hand gespeelt door gevaccineerde mensen vrij te stellen van tests. Daarmee geef je een signaal af dat dit veilig zou zijn.
In Israel zijn ook al besmettingen na de 2e booster.
In het begin werd het ook zo gecommuniceerd dat je met de vaccinatie beschermd bent tegen corona. Als je bijvoorbeeld onderstaand artikel leest van vorig jaar, stond dat er ook letterlijk:.Citaat:Volledige vaccinatie met dit vaccin beschermt volgens de Engelsen voor ongeveer 88 procent tegen COVID-19
https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coron ... riant.html
Inmiddels wordt dat ook anders gecommuniceerd, maar ik snap de verwarring wel. Op de site van het RIVM stond dat toen ook zo. Maar dat terzijde
karuna schreef:Hier booster (in beide gevallen drie keer dezelfde entstof) en drie weken en vier weken na de booster besmet.En helaas daar waar het vanaf komt ook booster gehad 6 weken daarvoor. Meer besmet en de meesten hebben een booster gehad. Dat zijn eigenlijk allemaal mix entstoffen. Az en moderna pfizer en moderna. En een janssen pfizer.
Kortom hier valt er nietaan te ontkomen.