Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaka schreef:Naar mijn mening zijn ze voldoende veilig bewezen en hebben we ook bij deze ziekte voldoende groepsimmuniteit nodig om de verspreiding in te dammen.
Pinacolada schreef:Leandra schreef:En ze wil opa en oma niet ziek maken. Dit waren haar eigen woorden.
Ik vind het best erg dat er veel kinderen zijn die deze druk voelen..
Pinacolada schreef:Leandra schreef:En ze wil opa en oma niet ziek maken. Dit waren haar eigen woorden.
Ik vind het best erg dat er veel kinderen zijn die deze druk voelen..
Lynn_Nikita schreef:Maar ik lees vaker o.a. ik wil opa en oma beschermen, maar hoe dan? Hoe bescherm je een ander als je een vaccin hebt gehad? Je kan anderen nog steeds besmetten.
Dat is voor mij juist 1 van de redenen om hem niet te nemen, je helpt er anderen juist niet mee
verootjoo schreef:Wij twijfelen ook.
Ik vind vooral het idee naar dat de kinderen nu gevaccineerd moeten worden omdat er te veel volwassenen te eigenwijs zijn om te vaccineren. Het is niet zo dat kinderen de ziekenhuizen overspoelen, ze worden er amper ziek van en de kans op een ernstig verloop is bij kinderen klein.
Daarom neigen we naar nee.
Zelf zijn we allebei al drie prikken rijker.
pmarena schreef:Natuurlijk kan je ook jonge kinderen wel zelf laten kiezen
Zeker als je zelf niet per-sé voor of tegen bent
Gewoon eerlijke uitleg geven op niveau passend bij de leeftijd. Over de mogelijke voor- en nadelen.
En dan kunnen ze prima een keuze maken
Zij weten net zo min wat het beste is, als hun ouders. Als het je zelf niet uitmaakt, laat je kinderen dan in ieder geval de keuze maken waar ze zich op dat moment het beste bij voelen. Denk ik dan.
Ook al is dat "ik wil geen prik". Of "ik wil weer naar X toe mogen".
Dat is toch prima. Veel volwassenen kiezen ook op die basis of ze wel of geen prik halen
Zonnebloem92 schreef:Citaat:Leuk verzonnen maar bij de Spaanse griep was er geen vaccin.
Ik denk dat ze Mexicaanse griep bedoelde.
verootjoo schreef:sayenti schreef:Mensen werden vroeger ook massaal geënt tegen de Spaanse griep toen de kinderen ouder werden en kinderen kregen werd hier veel vaker kinderen met handicap geboren.
Leuk verzonnen maar bij de Spaanse griep was er geen vaccin.
Lynn_Nikita schreef:Maar ik lees vaker o.a. ik wil opa en oma beschermen, maar hoe dan? Hoe bescherm je een ander als je een vaccin hebt gehad? Je kan anderen nog steeds besmetten.
Dat is voor mij juist 1 van de redenen om hem niet te nemen, je helpt er anderen juist niet mee
juval schreef:pmarena schreef:Natuurlijk kan je ook jonge kinderen wel zelf laten kiezen
Zeker als je zelf niet per-sé voor of tegen bent
Gewoon eerlijke uitleg geven op niveau passend bij de leeftijd. Over de mogelijke voor- en nadelen.
En dan kunnen ze prima een keuze maken
Zij weten net zo min wat het beste is, als hun ouders. Als het je zelf niet uitmaakt, laat je kinderen dan in ieder geval de keuze maken waar ze zich op dat moment het beste bij voelen. Denk ik dan.
Ook al is dat "ik wil geen prik". Of "ik wil weer naar X toe mogen".
Dat is toch prima. Veel volwassenen kiezen ook op die basis of ze wel of geen prik halen
Ik ben van mening dat kinderen onder de 12 niet zelf die beslissing kunnen nemen. Tuurlijk kan je ze uitleggen wat er gebeurt, maar ook wij weten de gevolgen op langere termijn niet. Ik vind het nogal een risico.
Als je ze uitleg geeft stuur je onbewust toch. Terwijl dit misschien niet helemaal eerlijk of waar is.
Liselot schreef:Lynn_Nikita schreef:Maar ik lees vaker o.a. ik wil opa en oma beschermen, maar hoe dan? Hoe bescherm je een ander als je een vaccin hebt gehad? Je kan anderen nog steeds besmetten.
Als je gevaccineerd bent is de kans om iemand anders te besmetten vele malen kleiner dan als je niet gevaccineerd bent.
GabbelGill schreef:Rondom mij is bijna iedereen besmet met covid. 2 dagen koorts en ze staan weer op 2 benen met een beetje reuk en smaakverlies. Ik ken 1 iemand van in de 50 die heeft 3 maanden bij moeten komen van dit en heeft 3 weken plat gelegen. Verder ken ik dus alleen mensen met lichte dingetjes. Dan heb ik het over zo'n 100 mensen.