vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 01:37

Waarom zou je? Normale kinderen worden amper ziek van Corona en als ze gevaccineerd zijn kunnen ze nog steeds besmet worden en mensen weer besmetten.

Vaccinatie neem je voor jezelf in dit geval. Het is niet te vergelijken met bijv. poliovaccinatie.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 01:55

Kaka schreef:
Naar mijn mening zijn ze voldoende veilig bewezen en hebben we ook bij deze ziekte voldoende groepsimmuniteit nodig om de verspreiding in te dammen.

Sara Jessica Blattner's verhaal, 5 dagen na de opname van deze video is ze overleden.
Haar ouders hebben zich drie maanden na haar dood uitgesproken en roepen mensen met klem op om hun kinderen niet te laten vaccineren.
https://www.youtube.com/watch?v=rx2TCHRT4IM

Boras

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 02:07

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 02:43

Ik vind het lastig. Toevallig vanavond met mijn jongste van 11 erover gehad en zij wil graag gevaccineerd worden. Ik en mijn 14 jarige zijn al gevaccineerd, waarbij ik ook de booster heb gehaald. Mijn 14 jarige gaat voorlopig nog geen booster halen.

Mijn jongste voelt zich dan iets veiliger tegenover opa en oma, die overigens beide de booster gehaald hebben. De jongste geeft ook aan dat ze bang is dat ze straks niks meer mag zonder qr code en dat dan de spuiten op zijn.

Eerlijk is eerlijk één van de redenen om te vaccineren is wel dat ik en mijn 14 jarige een qr code nodig hadden. Steeds testen zagen wij niet zitten.

Ik ben niet erg bang voor risico´s van het vaccin, maar tegelijk ben ik ook niet bang voor risico´s bij een coronabesmetting. Ik en mijn kinderen zijn jong en gezond en vallen niet binnen een risicogroep. De kans dat wij ernstig ziek zouden worden is extreem klein.

Ik vind het vooral lastig dat ik sterk het gevoel heb dat het niet bij deze booster blijft en ook niet bij een tweede booster. Ik zie het eigenlijk niet zitten om mijn kinderen en mijzelf steeds 2x per jaar te laten vaccineren tegen een virus wat voor ons echt maar een heel erg laag risico geeft.
En dan nog, als ik kijk naar de huidige situatie ... als vaccineren zo goed werkt, waarom mogen gevaccineerden dan inmiddels niet wat meer??

Ik heb me in het begin van de pandemie heel strak aan de regels gehouden. Toen bezoek ging naar 1 persoon kon ik niet zomaar meer ergens heen. Of ik had mijn kinderen alleen moeten laten, terwijl zij ook graag mee wilde. Andersom was dat met bezoek ook zo. Veel vrienden hebben kinderen die bevriend zijn met mijn kinderen. We spreken normaal dus af met de kinderen erbij. Ik heb in die periode weinig mensen gezien. Ik ben toen wel behoorlijk in een diepe dip geraakt. Ik heb enkele kinderen om me heen gezien die het psychisch erg zwaar hadden.

Nu houd ik me er niet meer zo strak aan. Ik geef geen wilde feestjes en heb echt niet dagelijks groepen bezoek, dat valt echt reuze mee, maar ik tel niet meer het aantal personen. Iedereen is hier welkom. Als er 4 vrienden een avondje willen komen borrelen ... leuk! Ik wil gewoon weer gezelligheid. Ook kijken wij niet meer naar afstand. De kinderen komen geregeld bij opa en oma. Sinterklaas hebben we bijv. met mijn broer en zijn gezin bij mijn ouders gevierd. Iedere volwassene in onze directe omgeving waar wij mee omgaan is gevaccineerd. Wij hebben ons laten vaccineren en waarschijnlijk wordt de jongste ook gevaccineerd en daar houdt het dan ook echt mee op.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 07:29

Leandra schreef:
En ze wil opa en oma niet ziek maken. Dit waren haar eigen woorden.

Ik vind het best erg dat er veel kinderen zijn die deze druk voelen..

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 07:52

Pinacolada schreef:
Leandra schreef:

Dat dus.

Mijn ouder hebben vanaf het begin gezegd dat de kids gewoon mogen komen en nooit iets over ziek maken gezegd. Zijn beide gevaccineerd maar ook daarvoor waren ze welkom.

Andere opa en oma ook. Waren in het begin erg van afstand maar na een tijdje waren ze gewoon weer welkom en ook kerst weer samen gevierd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:10

sayenti schreef:
Mensen werden vroeger ook massaal geënt tegen de Spaanse griep toen de kinderen ouder werden en kinderen kregen werd hier veel vaker kinderen met handicap geboren.

Leuk verzonnen maar bij de Spaanse griep was er geen vaccin.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:29

Maar ik lees vaker o.a. ik wil opa en oma beschermen, maar hoe dan? Hoe bescherm je een ander als je een vaccin hebt gehad? Je kan anderen nog steeds besmetten.

Dat is voor mij juist 1 van de redenen om hem niet te nemen, je helpt er anderen juist niet mee

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:33

Pinacolada schreef:
Leandra schreef:

Inderdaad, die morele druk :r

De 1ste die zoiets tegen mijn kinderen zegt, die krijgt met mij te maken. Mijn oudste heeft al zoveel angst, wilt al niet meer naar school door heel dat mondmaskergedoe.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:36

Hier een dochter van bijna 12. Die gaat wel. Helaas nodig voor QR code straks. Maar ik vind het niet nodig om kinderen te vaccineren. Ze heeft zelf corona gehad en heeft er amper wat van gemerkt. Terwijl mijn man en ik heel ziek waren beiden.

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:50

Hier twee kids van 6 en 8, die worden niet geprikt.
Hun immuunsysteem is prima in staat om dit te doorstaan, in November hebben ze het gehad….
Wat een ieder doet, moet diegene uiteraard zelf weten, zo lang het maar een vrije keus blijft.
En daar heb ik mijn twijfels wel over…..een QR….zou er voor altijd zijn, en hupsakee de spelregels worden aangepast en verloopt je groene vinkje straks….hoe vrij ben je dan nu nog werkelijk??
Zo worden we mooi belazerd….en wie zegt mij dat het voor kindertjes zo vrijblijvend blijft?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:51

Lynn_Nikita schreef:
Maar ik lees vaker o.a. ik wil opa en oma beschermen, maar hoe dan? Hoe bescherm je een ander als je een vaccin hebt gehad? Je kan anderen nog steeds besmetten.

Dat is voor mij juist 1 van de redenen om hem niet te nemen, je helpt er anderen juist niet mee

Als je gevaccineerd bent is de kans om iemand anders te besmetten vele malen kleiner dan als je niet gevaccineerd bent.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:51

verootjoo schreef:
Wij twijfelen ook.
Ik vind vooral het idee naar dat de kinderen nu gevaccineerd moeten worden omdat er te veel volwassenen te eigenwijs zijn om te vaccineren. Het is niet zo dat kinderen de ziekenhuizen overspoelen, ze worden er amper ziek van en de kans op een ernstig verloop is bij kinderen klein.

Daarom neigen we naar nee.

Zelf zijn we allebei al drie prikken rijker.

Dit dus, omdat er volwassenen zijn die hun verantwoordelijkheid niet nemen, moeten kinderen gevaccineerd worden.
Ze worden amper ziek, eindigen niet in het zkh etc. Mijn 8 jarige wordt niet geënt, ook als het straks reisbeperkingen oplevert.
Wij hebben als volwassenen onze verantwoordelijkheid genomen, wij zijn geboosterd alles. Dus als mijn zoontje ons besmet, zijn wij beschermd.(en ja voordat de discussie komt dat het niet 100% is, dat weet ik)

Want zeg eerlijk, dat is de grootste reden dat ze kinderen nu willen vaccineren. Totaal niet voor zichzelf maar voor de rest :n

Voor de kinderen met een onderliggende aandoening is het natuurlijk fijn dat ze gevaccineerd kunnen worden. Zo zijn er altijd uitzonderingen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-22 08:54

pmarena schreef:
Natuurlijk kan je ook jonge kinderen wel zelf laten kiezen :j
Zeker als je zelf niet per-sé voor of tegen bent :)

Gewoon eerlijke uitleg geven op niveau passend bij de leeftijd. Over de mogelijke voor- en nadelen.
En dan kunnen ze prima een keuze maken :j

Zij weten net zo min wat het beste is, als hun ouders. Als het je zelf niet uitmaakt, laat je kinderen dan in ieder geval de keuze maken waar ze zich op dat moment het beste bij voelen. Denk ik dan.

Ook al is dat "ik wil geen prik". Of "ik wil weer naar X toe mogen".
Dat is toch prima. Veel volwassenen kiezen ook op die basis of ze wel of geen prik halen :=

Ik ben van mening dat kinderen onder de 12 niet zelf die beslissing kunnen nemen. Tuurlijk kan je ze uitleggen wat er gebeurt, maar ook wij weten de gevolgen op langere termijn niet. Ik vind het nogal een risico.
Als je ze uitleg geeft stuur je onbewust toch. Terwijl dit misschien niet helemaal eerlijk of waar is.

Met vaccinatie ben je toch niet minder besmettelijk? en je bent ook niet beschermd tegen corona, je wordt er alleen minder ziek van. Wat een goede reden kan zijn om wel te prikken. Maar uit de afgelopen jaren is gebleken dat de meeste kinderen toch weinig last van een besmetting hebben. Mijn jongste dochter is ook positief getest, maar had nergens last van.

Ik vind dat ouders verantwoordelijk zijn voor de keuze, die kan je niet aan een 6 jarige overlaten.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:07

Pinacolada schreef:
Leandra schreef:

Ja k*t he, zo'n pandemie. Het raakt iedereen.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:11

Mijn zoontje wordt dit jaar 12 (in het voorjaar) en hij heeft nu aangegeven te willen vaccineren.
We willen deze zomer ook op vakantie naar Frankrijk. Maar als hij had gezegd niet te willen dan hadden we in Nederland gebleven.
Ik vind het een lastig verhaal vooral voor hele jonge kinderen. Vanaf 12 kan ik het nog een soort van begrijpen.
Lastig dilemma voor veel ouders denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:37

verootjoo schreef:
sayenti schreef:
Mensen werden vroeger ook massaal geënt tegen de Spaanse griep toen de kinderen ouder werden en kinderen kregen werd hier veel vaker kinderen met handicap geboren.

Ik denk dat ze Mexicaanse griep bedoelde.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:47

Zonnebloem92 schreef:
Citaat:

Ik denk dat ze Mexicaanse griep bedoelde.

Maar die kinderen zijn nog niet oud genoeg om kinderen te krijgen toch? Laat staan dat er al heel veel data is over meer gehandicapte kinderen en dat in verband is gebracht met het Mexicaanse griepvaccin.
Ik kan het overigens ook nergens vinden dat dat zo zou zijn.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:06

verootjoo schreef:
sayenti schreef:

Dit betreft de Mexicaanse griep denk ik.

Ik vertrouw geen enkel vaccin over het algemeen. De baarmoederhalskanker prik die helemaal goed uitgevogeld was? Kennen we die nog?

Percentage van onvruchtbare vrouwen door die prik lag ook vrij hoog. Prik is later ook helemaal uit het priklijstje gehaald. Helaas was voor vele jong vrouwen het kwaad al geschied.

Zolang een vaccin niet heel erg nodig is zal ik het dus nooit in mijn dochter laten spuiten.

Rondom mij is bijna iedereen besmet met covid. 2 dagen koorts en ze staan weer op 2 benen met een beetje reuk en smaakverlies. Ik ken 1 iemand van in de 50 die heeft 3 maanden bij moeten komen van dit en heeft 3 weken plat gelegen. Verder ken ik dus alleen mensen met lichte dingetjes. Dan heb ik het over zo'n 100 mensen.

Het gemiddeld vaccin zit jarenlang in een testfase en dan is hetgeen waar we tegen vaccineren een bekend iets. Een ziekte waar we veel van weten of virus. Ik hoor nu alleen maat dat we nog te weinig weten van het virus, maar er is wel een zeer goed getest vaccin?

Ik vertrouw het hele vaccin niet. Daarbij waren er eerst geen bijwerkingen en nu een heleboel bijwerkingen. Ook werk ik in de zorg waar je veel mensen meemaakt voor het prikken en na het prikken. Cliënten die gezonder waren voordat ze zich lieten prikken en 8 op de 10 die ineens hartproblemen heeft na dit vaccin wat een algemeen bekend probleem blijkt te zijn? 4 cliënten kwijt geraakt na het vaccin en dat is voor mij geen toeval.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:07

Lynn_Nikita schreef:

Je helpt er anderen niet mee?

De kans dat je gevaccineerd op de IC komt te liggen als volwassene is vele malen kleiner als je gevaccineerd bent. Dus al helpt het wellicht niet in de verspreiding van corona, het helpt zeker om de zorg voor iedereen bereikbaar te houden en dan doel ik vooral op de mensen die nu moet wachten op zorg omdat de IC's vol liggen met corona patienten. Dus je helpt er zeker anderen mee door je verantwoordelijkheid te nemen en je te vaccineren.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:13

Goh, had de overheid dat niet moeten doen door niet constant te besparen en genoeg bedden en personeel te voorzien? Makkelijk om dan het door te schuiven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:17

juval schreef:
pmarena schreef:
Natuurlijk kan je ook jonge kinderen wel zelf laten kiezen :j
Zeker als je zelf niet per-sé voor of tegen bent :)

Gewoon eerlijke uitleg geven op niveau passend bij de leeftijd. Over de mogelijke voor- en nadelen.
En dan kunnen ze prima een keuze maken :j

Zij weten net zo min wat het beste is, als hun ouders. Als het je zelf niet uitmaakt, laat je kinderen dan in ieder geval de keuze maken waar ze zich op dat moment het beste bij voelen. Denk ik dan.

Ook al is dat "ik wil geen prik". Of "ik wil weer naar X toe mogen".
Dat is toch prima. Veel volwassenen kiezen ook op die basis of ze wel of geen prik halen :=

Ik ben van mening dat kinderen onder de 12 niet zelf die beslissing kunnen nemen. Tuurlijk kan je ze uitleggen wat er gebeurt, maar ook wij weten de gevolgen op langere termijn niet. Ik vind het nogal een risico.
Als je ze uitleg geeft stuur je onbewust toch. Terwijl dit misschien niet helemaal eerlijk of waar is.

Ik snap uiteraard wat je bedoelt, maar het alternatief voor kinderen zelf laten kiezen (met uitleg) is dat je als ouder de keuze voor je kind maakt. Dàt is pas sturen. Dan is het toch veel eerlijker om ze zelf de keuze te geven? :)

(Als je zelf al heel stellig bent in wel of niet prikken en vindt dat jij (algemeen) de keuze moet maken voor je kind dan ligt het anders)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:22

Liselot schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Als je gevaccineerd bent is de kans om iemand anders te besmetten vele malen kleiner dan als je niet gevaccineerd bent.

Dat wordt constant gezegd ja, maar nog nooit waren er zoveel positieve testen en het grotendeels van de mensen is gevaccineerd, dus ergens klopt er toch iets niet denk ik dan toch?

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:27

GabbelGill schreef:
Rondom mij is bijna iedereen besmet met covid. 2 dagen koorts en ze staan weer op 2 benen met een beetje reuk en smaakverlies. Ik ken 1 iemand van in de 50 die heeft 3 maanden bij moeten komen van dit en heeft 3 weken plat gelegen. Verder ken ik dus alleen mensen met lichte dingetjes. Dan heb ik het over zo'n 100 mensen.

Maar hoeveel van die mensen waren voor hun besmetting gevaccineerd en dus beschermd? Het is wel degelijk bewezen dat het vaccin zorgt voor een grotere kans op een milder ziekteverloop.
En elk vaccin heeft (al dan niet zeldzame) bijwerkingen. Dat is gewoon hoe het werkt, het kan niet volledig veilig zijn. De hoeveelheid mensen die je ermee beschermt is dan wel vele malen groter dan het kleine percentage dat wel last krijgt, en dat is allemaal kansberekening. Niet leuk, maar wel hoe het werkt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:31

Maar kinderen worden er amper ziek van, waarom moet ik dan hem laten vaccineren, voor nog een milder verloop?

En enkel een medicijn geven aan mijn kind, waar hij geen voordeel van heeft en dus enkel voor een geringe bescherming voor een ander vind ik niet deontologisch.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 10-01-22 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt