Als ik een paard was, was ik afgekeurd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:43

tita schreef:
Hmmmm

Ik ben slim weet wat ik moet doen om de mens te paaien…dus ik zoek mijn mens uit.
Weet wat appuyeren is en piaffe passage ook eitje dus voer ik dat allemaal vlekkeloos uit.

Ik ben doof dus ik schrik nergens van en enge dingen bestaan niet dus ik zie geen enge dingen .
Ik was knap…slank atletisch dus ik ben gewoon een verwend grandprix paard die nu nog fit op middelbaar leeftijd.

Ik hou dan weer niet van kinderen baren dus mijn eitjes gaan bij andere erin

Die kan Storm dan wel voor je uitbroeden. :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:32

Storm schreef:
Ik was waarschijnlijk fokmerrie geworden, als ik naar mijn kinderen kijk, fok ik best leuk door, zelfs met een wat mindere hengst.

_O-

Haha geweldig!

Ik vind het wel fijn dat we voor dieren de knoop kunnen doorhakken dat als leven echt lijden wordt dat we ze uit dat lijden kunnen verlossen. Ergens vind ik dat dit voor mensen ook makkelijker zou moeten kunnen maar ik begrijp ook wel weer dat er allemaal regeltjes en mitsen en maren aanzitten.

Marigold: ehm misschien ook omdat er een hele grote farmaceutische industrie achter zit die baat heeft bij symptoombestrijding. :o

Dit is een hele andere benadering:

"### Goed om te zien dat u mogelijk anderen inspireert met onze journalistieke content. We vragen u enkel voor persoonlijk gebruik onze content te kopiëren, om geen inbreuk te maken op onze Algemene Voorwaarden. Vraag anders naar onze bedrijfslicenties via klanten@fdmediagroep.nl ###

Het meest fascinerende en voor Nederland relevante aspect waren de financiële prikkels van artsen uit de Chinese oudheid. Artsen kregen namelijk betaald voor de mate waarin hun patiënten gezond bleven. 

Stel je zou dit systeem toepassen bij Nederlandse huisartsen (en wel even corrigeren voor verschillen in de populatie). Stel tevens dat een zelfstandig gevestigd huisarts een gemiddeld jaarinkomen van een ton heeft (hoewel dat ter discussie staat). In het ‘Chinese’  systeem krijgen huisartsen een basissalaris van bijvoorbeeld 75.000 euro per jaar en kunnen dat bedrag ophogen aan de hand van de ontwikkeling van de gezondheid van hun populatie. Je zult zien dat huisartsen zich dan belangrijk anders gaan gedragen dan nu. Er ontstaat vanzelf veel meer nadruk op preventie en voedingsleer en  - niet onbelangrijk - lagere kosten voor het totale systeem, omdat niemand financiële baat meer heeft bij onnodige verrichtingen en diagnostiek. 

Ook de interactie tussen artsen en patiënten zal totaal veranderen. Artsen zullen paternalistisch worden en vinden dan mondige patiënten op hun weg. Er is evenwel geen reden om deze strijd op voorhand als ongewenst te zien. Als de zaken er maar transparant aan toe gaan. Grappig dat die Chinezen dat al zolang geleden doorhadden. Wat voor de een revolutionair is, is voor de ander eeuwenoud.

Lees het volledige artikel: https://esb.nu/blog/20011266/de-economi ... eneeskunde"

Biks2

Re: Als ik een paard was, was ik afgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:40

Interessant Elisa2, lijkt me ook wel wat voor in Nederland!

Denk alleen niet dat dat er ooit door gaat komen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:48

Als mijn eigenaar het dan aangedurfd had om op mijn jonge leeftijd een 'koliekoperatie' (blindedarmonsteking) te laten uitvoeren en een jaar later een virale hersenvliesontsteking door te buffelen, had diegene nog best een leuk paard aan me gehad :+ Niet eentje voor de topsport, maar een prima recreatiepaard.

Inderdaad bijzonder hoe verschillende we met onze dieren kunnen omgaan, in vergelijking met onszelf :j Zoals hier wordt aangehaald is de mensen medische wereld een stuk verder. Het verschil vind ik ook dat wij als mens beslissingen in handen hebben voor onze dieren en altijd kijken naar wat wij denken dat het beste voor ze is. Dat doen we voor onszelf nog wel eens anders :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:48

Ja he, lijkt mij ook geweldig maar ik denk inderdaad ook dat dit hier nooit door gaat komen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:55

Als ik een paard was... was ik lang geleden al afgemaakt :+ niks afkeur voor de verkoop ... :D

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:05

Ik denk dat ik het tot nog toe best aardig zou doen als recreatiepaard.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:34

Hier complete afkeur hoor niet meer van de slacht/inslapen te redden.

(kanker gehad en een orgaantransplantatie) dus leven lang dure medicijnen.... (naast extreem vatbaar voor bacteriën en virussen)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 09:00

Ik had het als veulen bij de geboorte al niet eens overleefd. Als mens al nauwelijks, want ik ben 3 maanden te vroeg geboren.
Met mocht ik dat als bij wonder toch overleefd hebben, dan zou ik daarna ingeslapen zijn, want ik ging pas op mijn 4de jaar lopen ^)