Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Andere optie, blijft ze voldoende eten en drinken? Ik merk aan mezelf dat ik ondanks de buikpijn echt continue voor een volle maag moet zorgen, dan voel ik me automatisch beter. Voldoende suikers en koolhydraten, zodat ik energie hou. Hopelijk wordt het snel beter!
Janneke2 schreef:... het komt veel voor, maar kramp betekent bijvoorbeeld dat je spieren (hetzij van de baarmoeder, hetzij rondom de baarmoeder, denk onderrug) 'niet in conditie zijn'.
Te weinig getraind, overtraind, verkeerd aangespannen, te weinig doorbloed, je lijf heeft mogelijk gebrek aan magnesium, to name a few.
(Ik noem opties waar geen gynaecoloog voor nodig is, en waar huisartsen helaas de schouders bij ophalen.)
Sizzle schreef:Met lage bloeddrukklachten moet je trouwens ook oppassen dat een arts niet te snel pilletjes geeft daar tegen. Vaak kom je daar dan niet meer vanaf. Dat is meer een redmiddel als het je niet lukt om het je eet en bewegingsritme te reguleren.
Ik neem aan dat je dochter op zulke dagen ook druivensuiker geprobeert heeft?
smurffie schreef:Ijzer drank( tabletten worden slecht opgenomen) en goed gevarieerd eten kan helpen. Maar wel heel herkenbaar
denbine schreef:Janneke2 schreef:... het komt veel voor, maar kramp betekent bijvoorbeeld dat je spieren (hetzij van de baarmoeder, hetzij rondom de baarmoeder, denk onderrug) 'niet in conditie zijn'.
Te weinig getraind, overtraind, verkeerd aangespannen, te weinig doorbloed, je lijf heeft mogelijk gebrek aan magnesium, to name a few.
(Ik noem opties waar geen gynaecoloog voor nodig is, en waar huisartsen helaas de schouders bij ophalen.)
Ik begrijp je.... Net als voeding een enorme invloed kan hebben.
Maar bij wie klop je dan aan?
denbine schreef:Opzoek naar moeders of meiden die dit herkennen.
Mijn dochter van 15 menstrueert sinds 3 jaar.
Een gezonde sportieve meid, die eigenlijk nooit iets mankeert.
Sinds een half jaar last van duizeligheid en stipjes zien en zwart voor Dr ogen.
Huisarts bloedonderzoek gedaan en ook vitaminewaarden gecheckt.
Mij viel het op dat het altijd gebeurd tijdens de eerste dagen van haar menstruatie.
Afgelopen maand een telefoontje gehad, ze was flauwgevallen in de gang op school. Ik trof een meisje wat hulpeloos bleek en Dr oriëntatie kwijt was Meteen naar de huisarts gegaan. Dr bloeddruk was wat laag en weer een bloedonderzoek. Deze was weer prima en het advies was "ga maar aan de anticonceptie".
Ondertussen ervaart ze veel spanning en is ze angstig om weer flauw te vallen.
Ze krijgt nu via de manueel therapeut ademhaling/ontspanningsstherapie.
Inmiddels ook maar met anticonceptie begonnen, maar helaas nog een lijkwit, duizelig en echt kotsmisselijk meisje. Huisarts zegt " het is normaal" .....maar ik vind dit niet normaal, maar weet ook niet in welke richting ik het dan moet zoeken. Iemand ervaringen hiermee?