Aan de eerste prikken hield ik niets over, behalve dan een stijve arm. Ik vermoed dat ik nu helemaal geen klachten meer krijg. Van een stijve arm heb ik in ieder geval geen last nu.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jis_ schreef:Dropneus95 schreef:Niet zwanger, maar wel werkzaam bij de ggd. Voor zo ver ik weet krijgen zwangere vrouwen namelijk alleen maar Pfizer.. ik zou het sowieso overleggen met de arts op locatie als je een afspraak maakt. Je kan altijd weer naar buiten lopen mocht je je er niet prettig bij voelenik weet niet in welke regio je zit, maar in regio Utrecht hebben ze op locatie vaak of alleen maar Pfizer of Pfizer en moderna. Ja, in principe wordt de booster gegeven met moderna, maar voor sommige wordt er een uitzondering gemaakt.
Ik las ergens (geen idee meer waar) dat je in het algemeen bij de booster een andere krijgt dan de eerste 2 prikken. Dat zou dan, simpel gezegd, nog wat meer afweer geven, dat klopt niet?
Swah schreef:Volgende week een webinar van de NVOG over vaccinaties en zwangerschap: https://www.nvog.nl/livestream/
Mjetterd schreef:Ik ben wel benieuwd of er zwangeren zijn die ook de griepprik hebben gehaald? Ik merk dat dat enorm weinig bekendheid heeft. Zowel onder zwangeren als zorg professionals.
De dokter, verloskundige en doktersassistente hadden geen idee waar ik het over had toen ik over de griepprik begon dat ik die wou halen omdat ik zwanger ben.
Doktersassistente was in de war en zei dat de griep vaccinatie ronde al geweest was en ik daar te jong voor was.
De dokter heeft het direct opgezocht en daarna een vaccin voor me gereserveerd en toen was het snel geregeld. Maar ik vind het wel gek dat zo'n advies niet gecommuniceerd wordt naar betrokken partijen.
Matheno schreef:Nee, de griepprik heb ik nog nooit gehaald. Heb ook nog nooit griep gehad in mijn leven en ben verder gezond en jong dus geen risicogroep.
Mjetterd schreef:Matheno schreef:Nee, de griepprik heb ik nog nooit gehaald. Heb ook nog nooit griep gehad in mijn leven en ben verder gezond en jong dus geen risicogroep.
Griepprik is ook voornamelijk zodat de ongeboren baby antistoffen mee krijgt en daardoor de eerste 6 maanden beter beschermd is tegen de griep. Daardoor minder kans op hevige griepverschijnselen en op zo'n jonge leeftijd kan dat zelfs ziekenhuis opname tot gevolg hebben.
Voor mijzelf heb ik het dus niet gehaald, dat vond ik niet nodig. Maar minder kans op zieke baby klonk voor mij sowieso wel goed.
Matheno schreef:Als er nou iets was tegen RS virus dan had ik die wel meteen met alle liefde genomen. Dat risico acht ik groter dan DKT of griep of corona.
foxy80 schreef:Matheno schreef:Als er nou iets was tegen RS virus dan had ik die wel meteen met alle liefde genomen. Dat risico acht ik groter dan DKT of griep of corona.
RVS bedoel je? Idd, als dat nou een bestond... voor corona was dat blijkbaar het enige waar je kind courant voor in het ziekenhuis kon belanden met ademhalingsmoeilijkheden.