Mjetterd schreef:Ik ben wel benieuwd of er zwangeren zijn die ook de griepprik hebben gehaald? Ik merk dat dat enorm weinig bekendheid heeft. Zowel onder zwangeren als zorg professionals.
De dokter, verloskundige en doktersassistente hadden geen idee waar ik het over had toen ik over de griepprik begon dat ik die wou halen omdat ik zwanger ben.
Doktersassistente was in de war en zei dat de griep vaccinatie ronde al geweest was en ik daar te jong voor was.
De dokter heeft het direct opgezocht en daarna een vaccin voor me gereserveerd en toen was het snel geregeld. Maar ik vind het wel gek dat zo'n advies niet gecommuniceerd wordt naar betrokken partijen.
Nou die is wel gecommuniceerd hoor. Maar de overheid veranderd continu dus dat is haast niet meer bij te houden. Daarbij is de griep vaccinatie campagne 3 maanden geleden geweest. Dat speelt nu niet meer. En als ik het me goed herinner dan was het ook alleen voor vrouwen vanaf 22 weken.
Van de website van het RIVM:
Het advies is om de griepprik te halen vanaf de 22e week van de zwangerschap. Dit najaar kunnen zwangere vrouwen die tussen 1 oktober en 1 december 22 of meer weken zwanger zijn, zelf de huisarts bellen en een afspraak maken om de griepprik te halen. Zij kunnen tot 1 november 2021 contact opnemen met de huisarts.