Suzanne F. schreef:Ik merk gewoon dat het heel moeilijk afvallen is zonder sporten. Ik sport al jaren niet meer en heb een zittend beroep. Ik moet zo enorm op mijn eten letten, wat logisch is natuurlijk.
Maar je verbrandt blijkbaar maar heel weinig calorieën als je niet sport. En dus kan je ook echt maar heel weinig eten. En dan wil ik graag iets afvallen. Dat wordt dan helemaal moeilijk zonder honger te lijden.
Ik zou als ik jou was (geen oordeel) eens opzoeken “hoe slecht” zoveel zitten is voor een mens. Niet genoeg bewegen kan veel schade veroorzaken op lange termijn!
Hier vandaag 12.000 stappen op de teller en best wel heel gezond gegeten. Ben ik wel echt trots op. Lukt me morgen denk ik ook nog wel en dan maandag wegen en huilen. 
Ondanks dat ik door ziekte, problemen, veel eten enzo veel ben aangekomen. Ben ik wel heel blij met mijn lijf want hij doet het maar wel even allemaal. 
Dus wat uiterlijk betreft vind ik mijn gewicht niet zo erg zelf. Het is meer dat het ongezond is op lange termijn.