Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fly_high schreef:Wat mij opvalt is dat je zo goed als geen warme maaltijden eet en daarbij ook nog extreem koolhydraat- en caloriearm.
tennan schreef:Buiten de tips die al gegeven zijn: ik krijg het met koud weer alleen warm wanneer ik kleding draag die niet strak op mijn huid zit. Dus geen rijlegging met baselayer, ook al staat het nog zo mooi, maar een wat oudere slobber-rijbroek, skisokken, een craft thermoshirt en een fleecetrui van twee maten te groot houden mij met het weer van de afgelopen dagen prima warm (binnenbak). Naast het paard heb ik daar hoge thermolaarzen, een knielange jas en sjaal/muts/handschoenen bij.
Verder inderdaad wat meer bewegen (en wat extra's eten dus). En ik ben echt een koukleum, ik herken dat koud-van-binnen gevoel enorm!
Flower033 schreef:Misschien een idee om eens een beter thermoshirt te kopen. Er zit veel verschil in de shirts. Sommige shirts zijn geschikt om je warm te houden en andere zorgen juist voor dat je koel blijft. Persoonlijk vind ik de duurdere fijner. En ik moet ze altijd even aantrekken. Het ene shirt zit veel fijner dan het andere, ook qua warmte vasthouden.
En als je shirt al wat ouder is, kan deze zijn werking verloren hebben. Dan is het zeker tijd voor een nieuwe.
Het thermoshirt moet goed aansluiten en is je eerste laag. Daarboven komen laagjes. Op wintersportersites vind je hierover wel informatie. Met wintersportshirts kun je overigens goed paardrijden.
Een skibroek over je rijbroek voor tijdens alles behalve rijden, houdt je ook warm. Dit hoeft geen dure te zijn. Die van de Lidl werkt prima.
koenlover schreef:Je ligt op zo’n infrarood matje. Ik heb hem onder het hoeslaken van mijn matras omdat het matje zelf een soort kunstof achtig materiaal is dus best wel glad.
Janine1990 schreef:Humpiedumpie schreef:Wat eet en drink je op een dag?
Ontbijt; 180 gram Alpro Soya met 25 gram wheypoeder en 30 gram gemengde noten (ongeveer 300-350 kcal)
Lunch; Avocado vla van 2 avocado's, 200ml amandelmelk, cacao en zoetstof (ongeveer 400 kcal)
Avondeten; Rond de 500-600 kcal, doorgaan koolhydraatarme/bewuste maaltijden (EkoMenu)
Tussendoor; Overdag 50 gram kaas en 100 gram cherry tomaatjes, 's avonds nog een blokje pure (72%) chocola en/of amandelen/rundercervelaat, beetje naar behoefte
Als ik dit zo optel is het niet idioot veel eigenlijkVoor iemand van mijn lengte.
Al moet ik zeggen dat ik momenteel wel regelmatig aan het binge eten ben hoor.