Zelf heb ik geen moeite met de lockdown. Ik werk niet thuis dus moet gewoon naar mijn werk. Ik heb 6 dagen per week de mogelijkheid om paard te rijden. En nog achterstallig huishoudelijk werk, dus eigenlijk wel lekker dat niks kan. Verder wandel ik graag en dat kan ook gewoon.
Mijn pubers hebben het lastiger, die missen veel hierdoor vind ik. Ik sleep ze mee naar de paarden en we bakken vaak iets thuis. Eigenlijk zouden ze gewoon meer moeten kunnen doen, ik merk dat ze het zwaar hebben door corona.
BiBiQ
Geplaatst: 20-12-21 10:50
Ik vind het soms echt wel eens lastig. Mede omdat ik 2 kids heb en een hoop geregel heb na alle nieuwe regels.
Maar eigenlijk is het heel goed gelukt De jongste mag nog naar het kdv en heeft het hier echt heel erg leuk. Dat maakt me ook heel blij.
Nieuws kijken doe ik al jaren niet meer. Ik lees soms wat bij via nu.nl. Persconferentie kijk ik ook niet. Ik lees de blog mee of lees achteraf de regels. Beide scheelt me een hoop irritatie. En soms mag ik even een tijdje klagen en miepen, de volgende dag is het weer klaar.
We hebben 2 hele goede vrienden die we nog wel om de week ongeveer zien. Ook met kids, dus of bij hun op de bank, of bij ons. Altijd heel erg gezellig Verder hebben we goed contact met onze achterburen (tuinen aangrenzend) en duiken we daar soms wel is de hottub in. Heb je ook het relaxte sauna gevoel, heerlijk!
Ik probeer het thuis altijd gezellig te maken. In het weekend standaard gebakken broodjes op tafel. Ook maak ik heel veel gebruik van ons bad. Kaarsje aan, serie kijken, wat lekkers erbij.
Met kerst gaat het bij ons ook gewoon door, met onze beste vrienden, dus hartstikke gezellig en knus in klein gezelschap.
Dat ik niet kan shoppen heb ik niet veel last van. En als het nodig is vind ik click & collect ideaal! Uit eten ook geen probleem, dan thuis wat uitgebreider koken. Genieten!
Ceffyl
Geplaatst: 20-12-21 10:55
Ik kijk ook haast geen nieuws meer en zeker geen reacties van mensen op corona(beleid). Dus ook op Bokt volg ik geen corona-discussie topics.
Verder had ik me er al op ingesteld. Ik had wel verwacht dat er weer een lockdown zou komen, dus daardoor viel het ook niet zo rauw op mijn dak.
Ik heb een aantal fantastische kookboeken gekregen en gekocht. Dus ik ga lekker koken, ik lees eindelijk eens alle boeken die op mijn lijstje stonden, ik wandel regelmatig en wij zijn fanatiek aan de spellen gegaan. Vorig jaar hebben we al veel spellen voor 2 personen gekocht, dus dat is wel gezellig. Borrelplank erbij, wijntje inschenken en gezellig samen spelen.
En verder probeer ik gewoon niet teveel vooruit te kijken of te klagen erover. Gewoon met de dag kijken wat er komt en waar ik zin in heb.
Ik zelf merk er niet veel van. Shoppen deed ik al online en sporten doe ik met mijn eigen paard, die op een rustige doe het zelf stal staat. Wij rijden alleen maar in het bos, dus hoeven geen rekening te houden met anderen in een rijbak ( 2 personen toch per keer? ). Ook niet met sluitingstijden etc.
Noeps
Geplaatst: 20-12-21 11:38
Hier helpt het ook om het nieuws niet op de voet te volgen. Ik ben gestopt met ‘s avonds in bed nog even Op1/Jinek/Beau maar kijk nu nog een aflevering van een serie en ga dan veel rustiger slapen.
Verder had ik er weinig last van, de laatste weken vond ik het wel lekker dat ik na mijn werk niet veel meer hoefde. Afgelopen zaterdag was de eerste dag van mijn zwangerschapverlof en ik moet zeggen dat ik wel even heb gebaald van de lockdown.. ik had niet veel gepland staan, maar het leek me juist zo heerlijk om de komende weken nog even ergens te kunnen lunchen, rondje babywinkels, kop koffie in de stad halen, dat werk. Ik vermaak me in en om het huis gelukkig ook prima, lekker in m’n bubbel.
Het enige wat er voor mij veranderd, zijn uitjes die ik niet bizar vaak maak. Wat nu wel vervelend is, is dat ons familieweekend voor tweede jaar op rij niet doorgaat.
Verder doet de winkel waar ik werk aan bestellingen afhalen en is het er dus alleen maar drukker. Ik kn gewoon (met mijn moeder) naar mijn paard en heb in het dagelijkse leven geen last er van. Alleen het zeldzame dagje naar de stad of dierentuin gaat nu niet door…
Anoniem
Geplaatst: 20-12-21 11:53
Ik had afgelopen week wel echt een baalmoment. Mijn beste vriend heb ik al anderhalf jaar niet kunnen zien omdat hij naar Amerika verhuist is. Met kerst zou hij voor het eerst terug in Nederland zijn, we zouden samen een paar dagen weg, maar dat is nu ook afgeblazen en hij komt niet meer naar Nederland. Had er zo naar uitgekeken hem eindelijk weer te zien dat dit er best inhakt.
Maar goed, relativeren inderdaad. We hebben het goed en zijn nog gezond en dat is heel wat. Verder probeer ik om geregeld nieuwe plekken te bezoeken (gewoon in eigen dorp, of op fietsafstand) of andere nieuwe (vaak creatieve) dingen te doen. Merk dat m’n hoofd daar wakker van wordt. Ik heb echt af en toe nieuwe input nodig naast de dagelijkse dingen
Sunnda
Geplaatst: 20-12-21 12:07
Ik leef gewoon zo veel mogelijk verder. Spreek met vrienden af, train de paarden, gezellig met de familie naar het bos, lekker koken en bakken, komende week gezellig kerst.
Ik heb steeds minder geloof in de koers die we varen en merk dat in mijn omgeving ook. Iedereen leeft (met gezond verstand) weer als voorheen.
Shenavallie
Geplaatst: 20-12-21 12:10
Misschien niet wat je horen wilt, TS, maar ik geniet enorm van de lockdown. Vorige keer ook. Ik vind het wel zwaar klote voor veel ondernemers, maar voor mijn brein is dit echt even een fijne reset. Lekker wandelen met de pony, zonder bijna van de weg af gereden te worden door het verkeer, rustig op de straten waar je ook komt, echt even heerlijk zo. Wel jammer dat je niet spontaan naar een restaurant kunt misschien, maar dan halen we gewoon af en gaan we achterin onze auto 'dineren'. We leggen de achterbank plat en laten de achterklep open staan, dus net of je aan het picknicken bent. Verder ben ik toch al niet van het shoppen, dus dat mis ik totaal niet. Als ik maar voer voor mijn dieren kan halen, dan is het voor mij goed.
little_birdy
Geplaatst: 20-12-21 12:13
Ik heb zelf geen last van de lockdown gelukkig. Mijn werk gaat door We zitten middenin een verbouwing. Mijn sport is paardrijden en dat doe ik alleen maar bij mensen aan huis . Mijn hobby’s zijn ook allemaal thuis verder. Wel wil ik je even een hart onder de riem steken en sterkte wensen voor iedereen die er wel door getroffen is ! Vreselijk vind ik het voor degene die er echt onder lijden Ik zie in mijn omgeving ook veel kinderen depressief worden echt om verdrietig van te worden.
Koekie73
Geplaatst: 20-12-21 12:14
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu voor het eerst echt moeite mee heb. Ik was net weer begonnen met 3x per week naar de sportschool, wat voor mijn gezondheid merkbaar goed is. Ik ben alleenstaand moeder van 2 kinderen met autisme. De oudste was net de 1e keer naar stage geweest en hij groeit daar zo van. Dat was ook meteen voorlopig de laatste keer. We hebben maar een klein huisje dus thuiswerken vind ik ook lastiger dan het jaar dat ik hiervoor thuis moest werken.
Maar.... we maken er maar weer wat gezelligs van. Inderdaad die mindset; ik houd van Kerst dus in die zin vind ik het een gezellige tijd om thuis te zijn met Kerstboom en kaarsjes. We kijken wat vaker een film samen en doen wat vaker spelletjes. Hopelijk duurt het allemaal gewoon niet te lang dit keer.
Ik mag gewoon doorwerken in de kinderopvang. Volgende week zijn wij dicht en had wel een dagje willen winkelen of een dagje weg dus dat is wel jammer. Gelukkig mag ik 4 keer per week naar mijn bijrijdpaard toe. Baal alleen dat we niet mogen rijden op de manege en dat ik niet meer naar de sportschool kan gaan, thuissporten lukt mij echt niet.
Ben naar Curaçao gevlogen. Hier is alles gewoon normaal
Zoolgangster
Geplaatst: 20-12-21 12:37
Mijn werk gaat "gewoon" door... ik heb geen tijd me te vervelen. Daarbij is mijn TV kapot, al vanaf het begin van de lockdown, en toen merkte ik wat een lawaaiig, aandacht opeisend ding het eigenlijk is. Heerlijk rustig, en niet de héle tijd nieuws hoeven te zien. Wel lastig is dat de winkels al zo vroeg sluiten, en nu dan de hardere lockdown, ik hoop dat de fietsenmaker open gaat... rem moet worden afgesteld. (Hydraulisch systeem, doe ik niet ff zelf).
Mijn studie en stage gaan gewoon door. Is wel lastig soms thuis met 2 kinderen die anders op school hadden gezeten. Maar ik probeer nu ook 's avonds wat meer te doen.
Waar ik wel het erg lastig mee heb, is dat ik mijn paard nu in training heb staan en ik niet kan rijden. Het is een jong paard en een paar maanden geleden besloten haar in training te zetten omdat we "vastliepen". Medisch eerst helemaal nagekeken en toen er niks aan de hand was besloten om deze weg te bewandelen. Ik rij haar nu een paar keer per week samen met de trainster, maar echt onbezorgd paardrijden wanneer ik wil is er nu niet bij. En als ik dan geen uitlaatklep heb, dan wordt ik wel onrustig. Ik kan ook niet met de hond agility doen door de lockdown dus ook die afleiding heb ik ook niet.
Dus is het de lockdown of is het gebrek een aan ontspanning, ik weet het niet maar het maakt mij lastig om positief te blijven.....
Shae
Geplaatst: 20-12-21 12:53
Wij proberen er het beste van te maken. Zitten alweer een tijdje 'opgesloten' (voor de lockdown aangekondigd was).
Wij wandelen veel buiten met vrienden. We wonen vlakbij een prachtig natuurgebied en ontmoeten onze vrienden daar om lekker een flink stuk te wandelen en te kletsen. Met de kou is het ook fijn om dan bijv. allemaal een eigen thermosmok met warme choco of thee te hebben.
Ik ben zelf vrij creatief en vind het leuk om te borduren, haken, schilderen of uitgebreid te koken. Daarnaast kijk ik ontzettend veel tutorials op YouTube, niet alleen voor de creatieve dingen, maar ook filmpjes over hoe je zelf lekker ontspannende massages te geven enzo. Bijvoorbeeld lekker relax ochtendje organiseren met uitgebreid badderen of douchen en jezelf een lekkere gezichtsmassage geven. Manlief vond het leren masseren ook wel een fijne ontwikkeling en heeft spontaan YouTube Premium gesponsord (geen reclames meer ).
En wat je zelf al zei is ook een goede, probeer de leuke dingen te zien en indien nodig op te schrijven. Op een dag gebeuren er dan toch nog best wel veel dingen die wel heel mooi/grappig zijn.
foxy80
Geplaatst: 20-12-21 13:03
_Reneee schreef:
Ben naar Curaçao gevlogen. Hier is alles gewoon normaal
Of je gaat in België winkelen.
Veel sterkte lieve Noorderburen!
Ik heb in de vorige lockdown mijn kleerkastproject gestart met inspiratie van instagram. Uitgemest, opgeruimd, dingen weggebracht om te verstellen naar kennis met naaihanden die ook thuis zat, combi' s bedacht, meegedaan met instagram challenges.
Ontdekt dat consuminderen een ding is en lekker veel inspiratie opgedaan en informatie verzameld dus als we verhuizen dit jaar gaat mijn huishouden groen (zitten nu bij schoonouders gedurende verbouwing)
Majabeestje
Geplaatst: 20-12-21 13:09
Meer tijd voor: Paard Gezin Honden Buiten zijn, wandelen
Minder sociale verplichtingen en op tijd staan.
Ook een hoop nadelen maar bovenstaande vind ik eigenlijk wel lekker.
Hoop vooral dat we op deze manier de zorg wat kunnen ontlasten.
Sterkte aan iedereen die op wat voor manier dan ook door de lockdown geraakt wordt
8nnemiek
Geplaatst: 20-12-21 13:10
Ik vind het ook heerlijk, zo'n lockdown Mijn vriend werkt weer bijna elke dag thuis. Het is wat lastiger om even snel naar de winkel te gaan om te funshoppen, maar dat bespaart wel een hoop geld, net zoals niet kunnen uiteten enzo. Het is toch heerlijk om gewoon eens zelf uitgebreid te koken en luxe recepten te proberen? En anders haal je een uitgebreide maaltijd af bij een restaurant en zet je thuis een paar kaarsjes op tafel Ik ga straks een bestelling ophalen bij de Gamma, en ik vind het eigenlijk ideaal Je hoeft niet te zoeken in de rekken, er blijft je geen onnodig spul aan de handen plakken.. Ophalen en weer weg, heerlijk! Geen grote feesten met familie, maar lekker knus op de bank in je huispak een film kijken met kerst
Narcissa
Geplaatst: 20-12-21 13:12
Voor mij verandert het niets. Ik zit al wel wat jaartjes "in lockdown". Helaas door chronische ziekte en pijn kan ik al een hele tijd niet meer werken en spendeer ik mijn tijd vooral op de bank. Enige verschil is dat de lockdown wel weer een keer overgaat, die rotziekte wordt enkel erger. Shoppen heb ik een hekel aan en kost me teveel energie, dus dat deed ik al online. We gaan nooit uit eten, dat geld steken we liever in onze dieren.
Alles wat voor mij ECHT belangrijk is, mag nog gewoon. Mijn mama mag gezellig aanschuiven voor de Kerstmaaltijd. Naar buiten gaan mag, we hebben geen avondklok. Het is héérlijk rustig op de weg, wat ik waardeer bij het buitenrijden. Paardrijden mag gewoon, ook met 2. Even naar de supermarkt is geen probleem, enkel een mondkapje opzetten. Mijn jaarlijkse controles van onder andere mijn gebrekkig hart kunnen plaatsvinden en het traject bij de neuroloog/fysio voor de pijn loopt gewoon door.
Persoonlijk vond ik de avondklok veel ingrijpender, ik ben blij dat die er (nog) niet is.
Ik vind het soms lastig en soms ook weer niet. Ik werk al 2 jaar thuis en mijn sociale leven beperkt zich tot thuiswerken en collega's via beeldscherm, mijn partner en de paarden. En af en toe eens over en weer bezoek aan vrienden. En meestal vind ik dat wel prima. Ik ben niet zo'n gezelligheidsbeest. Enige dat ik af en toe mis is het uit eten gaan of dingen als een film in de bios of theater. Alle dingen die wij gepland hadden de afgelopen 2 jaar zijn geannuleerd of worden verzet.
Het enige dat ik echt heel erg mis is het muziek maken in orkestvorm. Dat deed ik normaal een paar keer per week, de afgelopen jaar af en aan niet of 1x per week en momenteel ook weer niet. En de keren dat we mochten repeteren was het nooit met de hele groep. Thuis muziek maken is toch anders. En ik merk wel dat ik daar motivatie kwijt begin te raken. Terwijl ik voorheen echt leefde voor de muziek. Hopelijk kunnen we na de lockdown weer wat doen en toewerken naar een leuk concert. Maar goed, dat hopen we al 2 jaar.
Of je er nu wel of geen last van hebt, want dat is echt per persoon verschillend, wat me nu achteraf wel opvalt is dat die twee jaar echt voorbij gevlogen zijn. Misschien door het ontbreken van allerlei zaken die niet mochten maar het is soms net of er gewoon twee in één jaar is gepropt.
lor1_1984
Geplaatst: 20-12-21 14:13
Ik leef vrij geïsoleerd, gewoon omdat ik (bewust) een heel klein sociaal kringetje heb en door diverse redenen permanent arbeidsongeschikt ben. Ik merk dat ik vooral last heb van de beperkingen omdat ik vrijheid wil en ontzettend slecht tegen deze strenge maatregelen kan. Is puur psychisch want ik ga zelden of nooit uit en bezoek buiten de aanloop naar de feestdagen weinig fysieke winkels. Maar het idee dat het nu niet mag (of zeer beperkt) is al genoeg om overal tegenaan te willen schoppen enzo.
Dat is toch mensen eigen , wanneer iets niet mag in opstand komen terwijl je er eigenlijk totaal geen last van hebt?
Daenerys
Geplaatst: 20-12-21 14:47
Ik merk er eigenlijk vrij weinig van moet ik zeggen. Ik ervaar helemaal niet de gevoelens die sommigen hier beschrijven en heb niet het gevoel dat ik me moet aanpassen naar de maatregelen.
Ik ben zwanger en werk in de zorg wat erg zwaar is, en kom op mijn vrije dagen thuis helemaal tot rust. Ja, het zou leuk zijn als ik wat uitstapjes met mijn zoon van 1,5 kan maken. Maar de speeltuin is ook leuk, en in het winkelcentrum zijn nog een paar winkels open en kan hij zich vergapen aan alle kerstlichtjes. En lekker ongestoord rondrennen want er zijn weinig mensen
De mensen die ik wil zien, kan ik zien en ze zijn allemaal gezond en dat is voor mij het belangrijkst.