Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:30

Oef wat lelijk. Sorry maar het lijkt er meer op dat je zwart haar hebt met een geblondeerde uitgroei na een jaar. En snap je echt dat je hier zeker niet tevreden mee bent. Teruggaan, vragen welke oplossing ze kunnen bieden en of ze zekerheid willen geven dat het dan beter is anders een groot deel van het bedrag terug .
En inderdaad , zilvershampoo is nu je beste vriend.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 16:30

StalNollie schreef:
Even advocaat van de duivel. Als je de deur uitloopt vragen ze of je tevreden bent..... Had je toen niet al wat daarvan moeten zeggen?

Ik had vrijdag een afspraak: toen kregen ze het niet voor 17u af. Dus moest ik halsoverkop terugkomen op zaterdagochtend (sporten afgezegd) en ik had gezegd dat ik echt om half 11 weg moest. Het was weer een race tegen de klok, dus ik ben echt bijna de zaak uitgerend om op tijd bij mijn afspraak te komen. Er is niet zo duidelijk gevraagd of ik tevreden was en ik vind dat dus ook best een ding om aan te geven.

Overigens is het buiten bij daglicht nog erger dan bij hun in het licht van de salon..

@Gooiske: ja, alleen een stukkie korter. Het is nog 1x bijgepunt maar sinds die foto niet meer geverfd.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:38

Jemig! Dit ziet er niet mooi uit. De overgangen zijn erg hard en het blonde stuk is nu gedeeltelijk geel. Ik zou ook teruggaan en vragen of een collega van deze kapster (die verstand heeft van balayage zetten) je haar kan fixen. Ik vind 260 euro een behoorlijke smak geld, zeker als je niet 100% tevreden bent met het resultaat.

Voor balayage moet je vaak wel lang zitten voor een mooi resultaat. De laatste keer zat ik geloof ik 6 uur in de stoel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:45

Galoppig schreef:
Wel heb je heel donker haar, en realistisch gezien is het niet mogelijk om AS (dus een koele ondertoon) blond te krijgen.

TS haar eigen haarkleur was/is blond, ze hebben het zo donker geverfd.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:56

Omg wacht even: dus je haaraanzet is donkerder gemaakt en je punten lichter.

Hebben ze folies gebruikt? Kun je aangeven wat ze vrijdag en zaterdag gedaan hebben voor ons? Anders beetje lastig feiten uit je verhaal te halen…

Vind het sowieso raar dat ze geen goede tijdsindicatie gemaakt hebben voor je, geen enkele kapper kan dit in twee uur voor elkaar krijgen. Dus eigenlijk hadden ze sowieso een andere afspraak moeten maken voor je waarin dit alleen gedaan zou worden als jij gewoon kon blijven zitten tot het af was (vrije dag dus).

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 17:18

oef ik snap dat je niet tevreden bent.. en voor dat geld zou ik ook teruggaan.. ben benieuwd wat ze eraan gaan doen...

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 17:23

Hannanas schreef:
Omg wacht even: dus je haaraanzet is donkerder gemaakt en je punten lichter.

Hebben ze folies gebruikt? Kun je aangeven wat ze vrijdag en zaterdag gedaan hebben voor ons? Anders beetje lastig feiten uit je verhaal te halen…

Vind het sowieso raar dat ze geen goede tijdsindicatie gemaakt hebben voor je, geen enkele kapper kan dit in twee uur voor elkaar krijgen. Dus eigenlijk hadden ze sowieso een andere afspraak moeten maken voor je waarin dit alleen gedaan zou worden als jij gewoon kon blijven zitten tot het af was (vrije dag dus).

Vrijdag heb ik 4u gezeten. Met folies is de hele onderkant met blondeer ingezet. Dit heeft 1.5u gezeten en het inzetten duurde 1.5 uur. Daarna is zonder folie de gehele bovenkant/aanzet donker geverfd. Dit pakte echter niet goed op m'n eigen haar, dus dit is zaterdag vanwege de tijdsdruk herhaald met een nog donkerdere kleur, omdat die 1e dus niks deed.

Dreamybol

Re: Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 17:46

Poeh, ik zou dezelfde kapster ook niet meer vertrouwen met mijn haar, TO!

Ik heb sinds kort een nieuwe kapster. Nadat ik over eerdere ervaringen met high- en lowlights vertelde (mijn haar werd groenig) heeft ze me gevraagd haar te vertrouwen. Heb ik gedaan, ben bijna huilend van blijdschap haar salon uit gegaan, zo mooi vond ik het geworden. Ze vertelde me ook dat blondeer vaak idioot lang op haar blijft zitten bij veel salons, omdat ze dan tussendoor nog andere klanten knippen, maar dat dit helemaal niet nodig is. Nu begrijp ik dat een balayage echt wel ander werk is (van foto's kan mijn kapster dat ook erg goed), maar ik was binnen 2 uur klaar met tig folies voor high- en lowlights, knippen en stylen (ze had mooie krullen gemaakt, voelde me helemaal model haha).

Galoppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:35

Brainless schreef:
Galoppig schreef:
Wel heb je heel donker haar, en realistisch gezien is het niet mogelijk om AS (dus een koele ondertoon) blond te krijgen.

TS haar eigen haarkleur was/is blond, ze hebben het zo donker geverfd.

Niet goed gelezen, maar dan nog...... Zonde

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:32

Oh jeetje, komende zaterdag laat ik ook mijn haar verven. Ik heb (licht)blond haar en kwam eerst ook met de voorbeeld foto's die jij in je beginpost hebt staan. Mijn kapster zei raadde het gelijk af, en kwam met een ander voorbeeld.
Mijn kapster vertelde dat het verstandiger is om met zachtere kleuren te beginnen, en eventueel later nog donkerder te maken.

Ik was al zenuwachtig, maar nu, met jouw foto's nog meer! Ik zou er niet blij mee zijn als ik zo de kapsalon uit zou lopen. Ik zou zeker geld terug vragen en opzoek gaan naar een goede kapster die je zou kunnen helpen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:47

Doet me denken aan mijn topic een aantal jaren geleden, maar dat was zelfs nog erger :') Ik ben toen ook teruggegaan, ze zagen gelukkig meteen het probleem en hebben het toen gratis opnieuw gedaan en mocht daarna ook nog eens terugkomen voor een gratis extra toning en verzorging. Op je strepen staan hoor. Laat je niet doen en maak duidelijk dat jij hier echt niet gelukkig mee bent.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:18

Oei dat is schrikken! Ik kan me goed voorstellen dat je hier ongelukkig van wordt. In Drenthe kan ik je 2 hele fijne kapsters aanraden die veel ervaring hebben met het op de juiste manier blonderen en bayalage. Mocht je weten waar stuur dan gerust een pbtje. Ik blondeer het al jaren wit/grijs blond, maar mijn haar wilde niet meer :(:) dus we zijn overgestapt naar highlights en lowlights. Waarschijnlijk wordt je haar niet heel gelukkig van nog meer blondeer dus ik zou het nu niet al te rigoureus veranderen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:38

Jeetje, mijn kapster had je echt niet met zulks haar de deur uit laten gaan...

Mijn moeder heeft wel gehad dat een kleur niet goed was uitgekomen. Mijn kapster heeft dat gelijk hersteld. Het leek goed, tot mijn kapster mijn moeder een paar dagen later weer tegenkwam, en het in het daglicht toch niet helemaal goed was. Gelijk weer een afspraak gemaakt om te herstellen, uiteraard zonder kosten. Mijn moeder vroeg erna en de kapster zei ook dat een klant uiteindelijk ook je reclame is. Als zij haar werk goed doet, levert het haar uiteindelijk veel meer op. En ze heeft ook een gruwelijke hekel aan als het gewoon niet goed is. (Ze weigert ook dingen uit te voeren waarvan ze weet dat dit niet bij een klant zal staan, wederom, lopende reclame, zo zal ik nooit een permanent bij haar kunnen krijgen want: Als je een permanent wilt, zoek je maar een andere kapper _O- ).

Ik zou dus zeker teruggaan, niet alleen om jou, maar uiteindelijk is het voor de kappersaak zelf ook beter.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:15

Ik raad het ook altijd af, om grijs tinten te creëren moet je het haar zo enorm blonderen, dat je de blondeer wel minstens 3x opnieuw in moet zetten, en dan moet idd de grijs er nog over....
Zo verschrikkelijk slecht voor je haar, en omdat het zo duur is, daar je zoveel keer opnieuw de kleur in moet zetten, is het voor velen niet te betalen, en doen ze het dan toch eenmalig omdat het zo mooi is, maar na 6 week is toch de eerste uitgroei al weer zichtbaar, en wil je het mooi houden moet het toch weer opnieuw gebeuren, om kosten te besparen gaan mensen het dan maar zelf thuis doen, en dan gaat het echt mis, zie je echt vaak kapot haar waar zelfs plukken uit missen, zo zonde dan, daarom zeg ik over het algemeen nee tegen dit...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:16

heidy_wilco schreef:
Jeetje, mijn kapster had je echt niet met zulks haar de deur uit laten gaan...

Mijn moeder heeft wel gehad dat een kleur niet goed was uitgekomen. Mijn kapster heeft dat gelijk hersteld. Het leek goed, tot mijn kapster mijn moeder een paar dagen later weer tegenkwam, en het in het daglicht toch niet helemaal goed was. Gelijk weer een afspraak gemaakt om te herstellen, uiteraard zonder kosten. Mijn moeder vroeg erna en de kapster zei ook dat een klant uiteindelijk ook je reclame is. Als zij haar werk goed doet, levert het haar uiteindelijk veel meer op. En ze heeft ook een gruwelijke hekel aan als het gewoon niet goed is. (Ze weigert ook dingen uit te voeren waarvan ze weet dat dit niet bij een klant zal staan, wederom, lopende reclame, zo zal ik nooit een permanent bij haar kunnen krijgen want: Als je een permanent wilt, zoek je maar een andere kapper _O- ).

Ik zou dus zeker teruggaan, niet alleen om jou, maar uiteindelijk is het voor de kappersaak zelf ook beter.

Haha dat zegt mijn kapster idd ook.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:45

Ik liet vroeger mijn haar donker rood kleuren. Ging altijd goed.

Tot mijn haar aan een kant van mijn hoofd niet lekker had gepakt en mijn haar aan 1 kant van mijn hoofd groen uit sloeg.

Mijn kapster gebeld en kon meteen komen. Direct opgelost, iedereen tevreden.

Gewoon terug gaan.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:18

Maar dan ga je terug omdat er iets mis is gegaan wat te herstellen is, nu lijkt het echt alsof de kapper in kwestie de techniek niet beheerst. Dan vraag ik me oprecht af of het de tweede keer wel lukt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:20

Nouja na nog even verder gelezen te hebben denk ik er iets anders over. De kapper kreeg het vrijdag niet af en daardoor kon ts zaterdag weer gaan zitten. Echter ts had enorme haast (terwijl de kapper aangegeven heeft dat dat lastig was en dat is anders dan zoals ts deed vermoeden dat de kapper daar niks over had aangegeven) ts is zonder te zeggen dat het niet naar haar wens was nog snel vertrokken.

We weten hier niet hoe het precies zit maar ik gok erop dat de kapper het werk graag netjes af maakt maar dat ts gewoon wel de tijd ervoor niet nemen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:23

Maar TO heeft aangegeven zaterdag beperkt tijd te hebben. Dan hoort kapster alsnog te communiceren dat het misschien niet gaat lukken.
Op de bon van mijn vorige kapper stond altijd dat je binnen 2 weken terug mocht komen als je toch niet tevreden was. Lijkt mij een mooie termijn. TO heeft wel meteen toen het kon aangegeven dat ze niet blij was. En eerlijk gezegd is haar kapsel ook gewoon geen balayage. De lijn is veel te hard uitgevallen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:30

Dreamybol schreef:
Maar TO heeft aangegeven zaterdag beperkt tijd te hebben. Dan hoort kapster alsnog te communiceren dat het misschien niet gaat lukken.
Op de bon van mijn vorige kapper stond altijd dat je binnen 2 weken terug mocht komen als je toch niet tevreden was. Lijkt mij een mooie termijn. TO heeft wel meteen toen het kon aangegeven dat ze niet blij was. En eerlijk gezegd is haar kapsel ook gewoon geen balayage. De lijn is veel te hard uitgevallen.

Nouja zoals ik het lees heeft de kapper dat aangegeven. Maar moest ts weg en heeft ze toen gewoon gezegd goed dankjewel ;) Ts had gewoon moeten laten weten van heey volgens mij is er iets fout gegaan. Maar ik moet echt weg. Dan had de kapper denk wel een ander moment uitgekozen waarbij ts hopelijk wel de tijd had.

Ik vind dat er heel naar over de kapper gesproken wordt en dat komt ook door hoe ts het bracht. Ik denk wel onbedoeld door ts overigens. Maar ik vind het niet zo zwart wit in ene ;)

Eerst maar even terug gaan naar de kapper en horen wat hun ervan vinden en wat ze gaan doen voordat er gelijk heel negatief over de kapper gedaan wordt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:39

BeFunny heb je de foto's gezien?

Een zwarte baan en dan geel haar eronder. Je maakt mij niet wijs dat de kapper dat zelf ook niet ziet, of heeft die haar kappersdiploma bij een pak boter gekregen?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:42

Pantykous schreef:
BeFunny heb je de foto's gezien?

Een zwarte baan en dan geel haar eronder. Je maakt mij niet wijs dat de kapper dat zelf ook niet ziet, of heeft die haar kappersdiploma bij een pak boter gekregen?

Ik denk dat de kapper dat wel ziet.
Alleen dat ts ondanks dat de kapper niet klaar was is vertrokken. Of smorgens bij binnenkomst gemeld heeft dat het dan klaar moest zijn en dat is niet gelukt. En dat ts toch aangaf tevreden te zijn in de kapperszaak en dat de kapper het dan daarbij laat. Klant tevreden daar gaat het immers om ;)

Ik denk dat ts zich heeft verkeken op de tijd dat het koste. Ts is dus weg gegaan terwijl de kapper aangegeven heeft dat het langer zou duren. Dat is Iig wat ik er nu uit op maak.

Ik vind dat dan Iig de kapper de kans moet krijgen om dit netjes op te lossen.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 15-12-21 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:43

Ik zou terug gaan, je geld terug vragen en naar een andere kapper gaan. Ik weet niet waar je woont maar mocht je in de regio Utrecht/grens Gelderland wonen dan kan ik je wel mijn kapper aanbevelen. Ik kan je ook foto’s laten zien van mijn haar wat ze geverfd hebben. O.a. balayage, ook in combinatie met andere technieken.

Mijn kapper zou dit ook niet in 1 kappersbeurt doen denk ik. Zo’n kapsel kan je volgens mij beter opbouwen met al het blonderen wat er aan te pas komt.

Dat gele zou ik me overigens het mist druk om maken. Dat knapt heel erg op door te wassen met zilvershampoo. Bij mij duurde het een paar maanden voordat de gloed helemaal weg was en het assig werd. Volgens mij kan je dat niet helemaal voorkomen omdat anders je haar er als een baal stro uit komt te zien. Maar correct me if I’m wrong.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 06:40

@BeFunny aparte kijk wel. Het klinkt bij jou een beetje of ik heb gezegd: ik wil dit in 4 uur tijd, ga het maar regelen. Al had ik 10u moeten zitten, ook prima, maar dan hadden ze dat ff moeten melden.

Een verhaal heeft zeker 2 kanten, dat is waar. Maar in werkelijkheid had ik vrijdag een afspraak voor 4 uur en hierin is geen moment genoemd dat het te kort zou zijn. Omdat het niet lukte moest ik zaterdag terugkomen, weer een afspraak van 1.5/2u en ook toen ik niet gezegd dat dat mogelijk niet ging lukken. Anders hadden we beter een ander moment kunnen prikken, dat had ook gekund. Werd niet over gerept en toen moest ik idd om half 11 weg, zoals vooraf heel duidelijk aangegeven.
Maar als ik nu verder hoor van anderen en bijv. Op YouTube kijk zie ik overal echt heel andere manieren waarop een balayage wordt gezet. Niet onderkant verven, bovenkant verven klaar. Ik denk dus zeker dat er wat misgaat.
Overigens probeer ik nergens de kapper zwart te maken en heb ik aangegeven niet zo assertief te zijn om dit direct daar aan te geven. Lijkt me top als je dat wel kunt, ik heb met trillende handen gister gebeld.

Straks om 9u heb ik een afspraak om het te bekijken bij hun en evt te herstellen, maar na alle andere dingen die ik heb gezien en gelezen over balayage weet ik niet of ik het daar nog durf te laten herstellen. We gaan het zien.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:34

Goed dat je terug gaat, hopelijk komen jullie er naar ieders tevredenheid uit. En als je het niet ziet zitten om bij hun te laten herstellen, dan zou ik dat ook duidelijk aangeven. Dan geven ze je maar een deel van het geld terug en dan zou ik een kapper zoeken die het wel beheerst. En plan dan rustig een hele dag voor je kappersafspraak, dan hoeft niemand zich te haasten en zit jij vast een stuk relaxter in de stoel.

Succes!