Dokterassistente

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dokterassistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:38

Fijn dat het nu plots wel kan! En eventueel morgen een ochtendurine inleveren, kan je nu mooi een potje meekrijgen bij de ha.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:49

Groente potje of zo iets kan je ook mee nemen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:52

lovehorses4 schreef:
@moonsparkle Ja ik snap het idee. Ochtendurine is inderdaad te laat en als ik niet veel drink ga ik niet plassen over een uur.... Ik plas zo'n vier keer per dag...Ik zal het tegen de assistente zeggen. Beter iets dan niets. Ik verwacht niet dat het blaasgerelateerd is.

Urine inleveren heeft niet altijd te maken met blaasgerelateerde dingen. Er kunnen ook andere zaken aan urine afgelezen worden, oa hormoonspiegels

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:58

Ik zou daar om een potje vragen straks en dan in de loop van vandaag langsbrengen. Zo doe ik het bij mijn huisarts ook altijd :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 17:20

Weet je al meer?

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 18:45

marleen_usar schreef:
Weet je al meer?

De huiarts was aardig en nam het serieus. Vanavond heb ik een inwendige echo. Ze willen een obstructie of PCOS uitsluiten. Wanneer daar niks uit komt dan wellicht een doorverwijzing naar gynaecoloog. Dan ligt het misschien aan de hormoonbalans. Een menstruatiestoornis door vaccinatie kon ook nog. Hij vond drie cyclussen overslaan en de pijnklachten onder in de buik te serieus om het maar op de vaccinatie te gooien.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:50

Wat goed dat je nu serieus geholpen bent, TS!! Goed dat je nog eens hebt gebeld. Hopelijk niks ernstigs en gewoon het lichaam die een keertje niet lekker meewerkt.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:52

Wat stoer dat je weer hebt gebeld, en wat fijn dat je huisarts zo heeft gereageerd.

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 20:33

@kookaburra en @Urbirezira. Dank jullie wel!
Ik heb om 21.40 uur een afspraak in Rotterdam. Ik wist niet dat ze 's avonds ook nog dat soort dingen doen.

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 20:39

marleen_usar schreef:
Groente potje of zo iets kan je ook mee nemen.

Haha ja was ook nog een optie geweest. 0.20 cent bij de apotheek was voor mij ook ok. Heb er gelijk een paar gehaald.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:48

Huisartsen, bah!
Bij onze huisarts kan je nooit terecht, je moet soms een week van tevoren een afspraak maken voor op je vrije dag.
Gisteren belde ik ook voor een afspraak, ben door mijn rug gegaan vorige week en na een week pijnstillers slikken werd het alleen maar erger in plaats van minder.
Pijnscheuten zo erg dat ik in elkaar zak.
Maar nee kon gisteren niet terecht, moest maar naar telefonisch spreekuur bellen.
Huisarts is helderziend denk ik want ze weet door de telefoon hoe erg het wel of niet is. :roll:

Succes Ts

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:56

lovehorses4 schreef:
zonnebloem18 schreef:
Prolactine is een hormoon wat aangemaakt wordt in de hypofyse. Als dat verhoogd is wordt je cyclus langer of blijft helemaal weg. Die is bij mij verhoogd door een goedaardig gezwel in de hypofyse.

Oh jeetje. Hopelijk niet teveel last van?

Ik ben wel benieuwd wat er inderdaad achter zit. De osteopaat begon ook al over het coronavaccin. Ik heb er 1 gehad in februari. Daar schijnen dus ook menstruatiestoornissen door te ontstaan.
Het kan vanalles zijn. Ik hoop het minst erge, maar ik ben er (mede door jullie adviezen) wel van overtuigd dat ik er iets mee moet doen!

Hier sinds corona in april en daar bovenop in mei vaccinatie ook geen menstruatie meer gehad. Ook niet zwanger en op ontwikkelde gluten allergie na verder gelukkig wel in orde. Enkel niet meer ongesteld al maanden en de kilo's vliegen er aan

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:12

Ohh dat wist ik ook niet dat het avonds nog kon, wel fijn dat je zo snel terecht kan!

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 00:08

Onderzoek was zo gebeurd. Uitslag was er snel PCOS. 1 op de 10 vrouwen heeft het. Verklaart wel een hoop. Geen leuk nieuws. Wel blij dat ik weet waarom.

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 01:31

justdiesel schreef:
Huisartsen, bah!
Bij onze huisarts kan je nooit terecht, je moet soms een week van tevoren een afspraak maken voor op je vrije dag.
Gisteren belde ik ook voor een afspraak, ben door mijn rug gegaan vorige week en na een week pijnstillers slikken werd het alleen maar erger in plaats van minder.
Pijnscheuten zo erg dat ik in elkaar zak.
Maar nee kon gisteren niet terecht, moest maar naar telefonisch spreekuur bellen.
Huisarts is helderziend denk ik want ze weet door de telefoon hoe erg het wel of niet is. :roll:

Succes Ts

Vreselijk. Wat vervelend die klachten. Kan me voorstellen hoe je je voelt. Is de pijn minder? Hoop dat je binnenkort wel op spreekuur mag komen.

Zijn er meerdere artsen en dokterassistente. Als ik de dokterassistent mag geloven had de ene huisarts een ander plan. Ik heb twee huisartsen blijkbaar haha.

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 11:25

zonnebloem18 schreef:
Dan zou ik zeker aandringen op onderzoek. Kan iets zijn met je schildklier of bijvoorbeeld een verhoogd prolactine.

Nu ik meer weet ga ik zeker naar kijken. Mensen met PCOS hebben ook vaker afwijkende bloedwaardes.

Bij het bloedonderzoek kijken we naar de
waarden van FSH, LH, testosteron, oestrogeen,
progesteron, en (indien nodig)
prolactine. Bij afwijkingen in deze waarden
vindt eventueel verder onderzoek plaats,
onder andere naar de waarden van de
bloedsuikers (glucose) en eventueel naar insuline en cholesterol.

Ga vandaag wat vragen opschrijven en morgen weer bellen met de dokterassistente. Misschien worden we nog vrienden haha.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 11:34

Wat goed dat je hebt doorgezet TS! ‘Fijn’ dat je nu een diagnose hebt, dat je in ieder geval weet wat er speelt.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:19

'Fijn' dat je in elk geval weet waar je aan toe bent, hoewel ik me goed kan voorstellen dat die diagnose niet fijn is om te krijgen. Hopelijk kan de assistente je vragen beantwoorden!

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 12:28

Dido2316 schreef:
'Fijn' dat je in elk geval weet waar je aan toe bent, hoewel ik me goed kan voorstellen dat die diagnose niet fijn is om te krijgen. Hopelijk kan de assistente je vragen beantwoorden!

'Fijn' dat ik het weer inderdaad. Maar de stempel is wat minder fijn. Begon ook gelijk over mijn vruchtbaarheid die gynaecoloog. Eigenlijk nooit zo bij stil gestaan allemaal. Wellicht nog wel ooit een kinderwens.
Voor bij de huisarts gaat het mij nu meer over insulineresistentie en andere bloedwaardes. Wil dat graag weten. Ik herken klachten die voorkomen bij inslineresistentie. Misschien vallen er nu meer puzzelstukjes op z'n plek.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:34

Neem even de tijd om je goed in te lezen, misschien is er wel een patientenverenging of een Facebook pagina met mensen met dezelfde aandoening. Want het komt best veel voor lees ik.

Fijn inderdaad dat je weet wat er is en dat je dus gewoon nu serieus genomen bent. Lastig alleen wat de uitkomst is en dat je nu met nog meer vragen zit waarschijnlijk, dan voor de diagnose.