En 1 stap per keer he? Je hebt nu een hele grote stap gezet. Dus maak het jezelf niet te moeilijk en wees lief op jezelf.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Naboo schreef:Het gaat dus qua eetGEDRAG prima, maar de gedachtes zijn zwaar aanwezig en geen idee waar het vandaan komt
Citaat:De vorige keren, als ik uit een periode met eetbui-vasten en compenseren kwam, en dus normaal ging eten, waren de gedachtes ook echt een paar maanden compleet weg, en ik had er geen last van. Maar als ik weer neigingen kreeg om eetgestoord te doen, kwamen ze terug. Maar nu eet ik normaal, en ze gaan niet weg! Terwijl dit eerst wel zo was! Echt ontzettend irritanta ik probeer mijn gedrag echt aan te pakken nu en het eten lukt ook echt wel (niet alle producten) maar het laxeren… Het is zo moeilijk om te stoppen!
Citaat:Ik heb ook geen eetbuien meer eigenlijk, ik eet dus normaal en gebruik laxeer elke avond. Is dit even slecht voor je lichaam als wanneer je in een eetbui-vasten patroon zit? Of heb ik nu iets minder risico op bijvoorbeeld een kalium tekort? Want ik eet best veelzijdig dus ik denk nier dat er nu snel tekorten kunnen ontstaan. Als het lichamelijke gevaar maar weg is vind ik het prima eigenlijk. Ik wil wel echt van het laxeren af, maar ik ga het gewoon rustig afbouwen terwijl ik een normaal eetpatroon aanhoud.
Citaat:Ik hoop idd niet dat ik naar een kliniek moet of iets dergelijks, dat zie ik echt niet zitten. Zeker door mijn gezonde/iets zware gewicht.
Naboo schreef:Update!
Ik ga therapie krijgen. Niet bij het GGZ of iets, maar christelijke therapie wat ik echt heel fijn vind. Er worden me dan dingen aangeleerd hoe ik met stress om kan gaan. Met eten gaat het nu niet goed, dat geef ik toe. Ik laxeer niet, maar eet echt het minimale (wel 3 maaltijden). Ik zie ontzettend tegen kerst op eigenlijk, wat me heel verdrietig maakt, maar er is ook zoveel eten en ik verlies dan helemaal de controle en ik panikeer gewoon echt omdat we 3 dagen achter elkaar HEEL veel gaan eten. Morgen gourmetten, eerste kerstdag een of andere Turkse pizza + brunch, tweede kerstdag kaasfondue. Ik vind het echt ontzettend eng en denk dat ik 5kg ga aankomen ervan.
Maaaargoed. Ik ga in ieder geval hulp krijgen, al zijn de gedachtes wel nog super aanwezig en is m’n afvalwens nog steeds heel groot.
Naboo schreef:Hi poetser, oh wat naar dat je dat zo vaak te horen kreeg en dat het nu nog steeds invloed op je leven heeftDat je huisarts zo reageerde vind ik zeer onprofessioneel, dat kan echt niet. Zo’n opmerking doet echt pijn. Hoop dat het goed gaat met je.
Met mij gaat het niet zo goed. Ik heb geen hongergevoel meer en eet nu alleen avondeten, en de drang om te laxeren is intens groot en ik geef me er dan ook vaak aan toe. Vandaag moest ik werken, en daar ook lunchen. Ik had een pistoletje met jonge kaas en komkommer, maar kreeg het écht niet weg. En ik heb het écht geprobeerd. Maar ik zag alleen vet en koolhydraten. Dus toen heb ik het maar weer weggedaan, en kon hier niet onderuit komen bij collega’s. Ze zagen het allemaal, wat ik heeel lastig vond. 1 collega weet ervan, dus die snapte het wel. Maar het lukte gewoon niet ookal probeerde ik het