Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Noblesse_ schreef:Vind het een beetje gek dat iedereen er hier vanuit gaat dat de man van TS stiekem misschien toch een kinderwens heeft en daarom zijn genen veilig wil stellen oid.
Hij kan toch ook gewoon oprecht een gezin willen helpen bij iets wat ze zelf niet kunnen en hij toevallig wel?
Wij willen zelf 300% geen kinderen. En als ik mijn eicellen zou kunnen doneren om daar iemand anders mee gelukkig te maken, waarom niet? (Indien partner akkoord etc)
Dat zou puur zijn om n ander gelukkig te maken en al helemaal niet omdat ik stiekem zelf kinderen wil.
Nou ja, ik lees in de OP dat hij zelf op zoek is gegaan, want hij zit in een FB groep en heeft min of meer zichzelf aangeboden bij een vreemd koppel. Het is niet dat een bevriend stel het aan hem heeft gevraagd.
En omdat hij zelf actie neemt denk ik toch dat hij een latente kinderwens heeft of bang is dat hij die krijgt.
Want anders zou je niet zelf actie ondernemen lijkt me. Dat vind ik dus vaag.
Kimbers schreef:Ik vind dat ieder kind het recht moet hebben zijn biologische ouders te leren kennen. Als het mijn partner zou zijn dan zou ik hier dus ook op tegen zijn. Zou niet willen dat er later een kind rondloopt die graag wil weten waar hij vandaan komt en dat hij dan de deur op zijn neus krijgt.
Citaat:Wet donorgegevens kunstmatige bevruchting
Op 1 juni 2004 is in Nederland de Wet donorgegevens kunstmatige bevruchting(externe link) in werking getreden. In deze wet zijn afspraken vastgelegd rond het registreren, beheren en verstrekken van donorgegevens bij kunstmatige bevruchting. De wet maakt het voor personen die verwekt zijn middels kunstmatige donorbevruchting in een Nederlandse kliniek na 1 juni 2004, mogelijk om kennis te nemen van hun afstammingsgegevens. De wet stelt dat elk kind recht heeft op kennis over zijn biologische afstamming.
Echwel schreef:Ts ik vraag mij echt af hoe oud je bent
En of je echt zeker weet geen kinderwens te hebben enmpartner ook niet
Dit.moet je echt heel goed.overdenken
Noblesse_ schreef:Helemaal eens met Poes. Hier 24 en partner 30. We schreeuwen beiden al ons hele leven dat we geen kinderen willen en zijn hier allebei 300% van overtuigd. En TOCH krijgen we van héél veel mensen te horen ‘oh maar dat verandert vast nog wel, jullie zijn nog jong.’ Verschrikkelijk vervelend. Je kan net zo goed overtuigd zijn dat je géén kinderen wil als dat je wél kinderen wil. Alleen doen mensen altijd moeilijk over dat eerste, alsof dat niet kan.
*zeurmodus uit*
pien_2010 schreef:Ik zal zo nog de link van de inhoud van de wet rondom sperma donor erbij zoeken. Daarin valt te lezen dat het kind dus recht heeft op te weten wie de donor is.Citaat:Wet donorgegevens kunstmatige bevruchting
Op 1 juni 2004 is in Nederland de Wet donorgegevens kunstmatige bevruchting(externe link) in werking getreden. In deze wet zijn afspraken vastgelegd rond het registreren, beheren en verstrekken van donorgegevens bij kunstmatige bevruchting. De wet maakt het voor personen die verwekt zijn middels kunstmatige donorbevruchting in een Nederlandse kliniek na 1 juni 2004, mogelijk om kennis te nemen van hun afstammingsgegevens. De wet stelt dat elk kind recht heeft op kennis over zijn biologische afstamming.
https://fiom.nl/kenniscollectie/kid-dna ... afstamming.
Dat lijkt me wel interessant leesmateriaal. Dit gaat over Nederland. België weet ik niet, is wellicht anders.
Echwel schreef:Zo bedoel ik het niet als je echt noet wilt prima
Maar voor hem.is dit dus niet duidelijk
Niet met ts maar wel bij een ander
Dat komt mij vreemd over...
Is het dat toch de drang om je genen veilig te stellen
Echwel schreef:Zo bedoel ik het niet als je echt noet wilt prima
Maar voor hem.is dit dus niet duidelijk
Niet met ts maar wel bij een ander
Dat komt mij vreemd over...
Is het dat toch de drang om je genen veilig te stellen
Ceffyl schreef:Nou dat inderdaad. Voor je broer, beste vriend snap ik het nog enigszins. Maar voor vreemden, die je niet kentIk zou dat gewoon opmerkelijk vinden om zo uit het niets als goede daad te kiezen.