Echwel schreef:Ja want nu moeten kinderen van 14 jaar ook rond de.100km lopen en hopen een kilo aardappels te scoren voor het ondergedoken gezin net als.mijn moeder..
Goh als.die dat met een prikkie had kunnen voorkomen had ze vooraan gestaan
Ja hoor heel vergelijkbaar
Wat
LoveGlove volgens mij bedoelt met de vergelijking met de ster, is het sociaal uitsluiten van mensen die wel/niet over het juiste pasje beschikken. Zoals toen Joden op een bepaald moment (met de ster) niet meer welkom waren in parken, het OV, in de horeca, ...
Die vergelijking maak ik zelf ook - want ze is er. Zonder een bepaald pasje kom je in bepaalde zaken niet meer binnen.
Kijk naar mij - ik wil gids worden in een Fort, om mensen te onderwijzen over de onderdrukking en gebeurtenissen tijdens WOII. Zonder QR code kom ik er echter niet in. Ja, dat vind ik dubbel!
Dat ik niet welkom ben in de horeca - daar lig ik niet van wakker. Ik eet wel thuis, geen probleem.
Maar wat ik wél erg vind, is dat wij absoluut niet welkom waren op de Spoed toen het volgens mij wel nodig was. Dat was echt heel eng.
En wat ik ook echt erg vind, is dat mijn mama nu is opgezadeld met een hele zieke man, die zij no way weer recht krijgt als hij omvalt, en die volgens het verplegend personeel een enorm groot risico vormt voor haar.
Gevaccineerd of niet - we hebben allemaal recht op medische verzorging. Of we nou van ons paard donderen, skiënd op onze bek gaan, een Formule 1 wagen tegen de vangrail rammen; of gewoon thuis van de trap flikkeren of omver gereden worden door een fietser. We betalen allemaal voor de zorg, en verdienen die dan ook. Ook als we te veel drinken, ook als we overgewicht hebben, ook als we drugs gebruiken.