Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:59

anjali schreef:
Als ik opgeroepen word ga ik hem zeker halen.Ik ben 68 en heb 2X Pfizer gehad,die zal nu wel haast uitgewerkt zijn.Ik vind het bijzonder vervelend dat nu mijn sociale leven weer plat ligt.Clubjes en bijeenkomsten gaan weer niet door.Vandaar dat ik echt wel laat bijspuiten.

Je neemt dus de prik niet voor je gezondheid, maar voor het groene vinkje. Zodat je overal heen kunt, logisch %)

Fitzroy

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:04

So what, als je hem maar neemt. Boeiend, de reden. Voor de een zal het voor het gemak en de QR-code zijn, de ander wil zelf gezond blijven en de volgende wil de pandemie bestrijden. Maar uiteindelijk helpen ze alledrie daaraan mee.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:19

Ik mag ook as vrijdag :j
Pfizer, vorige keer Moderna gehad
Van Moderna had ik geen klachten, dus ik hoop dat dit nu ook het geval is

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:35

OleJon schreef:
Je neemt dus de prik niet voor je gezondheid, maar voor het groene vinkje. Zodat je overal heen kunt, logisch %)

Net als de 95% andere Nederlanders die gevaccineerd zijn? :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:58

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels in geformuleerd. Blijf inhoudelijk op de discussie reageren en niet tegen je medegebruikers persoonlijk
Laatst bijgewerkt door ynskek op 24-11-21 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:04

Nanne schreef:
OleJon schreef:

Ik mag dan wel in de zorg werken, ik doe het het ook niet uit nobelheid :+
Ik dacht dan ben ik van het gezeik af en mag ik alles weer doen.

Zijn heel wat meer mensen die om de verkeerde reden zich niet laten vaccineren. Dat vind ik persoonlijk zorgelijker.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:07

Nanne schreef:
OleJon schreef:

Cijfers of bronnen graag ? :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:20

Dit is een topic voor mensen die de booster wel of niet nemen, niet voor de raddraaiers die alle cijfers in twijfel trekken, die zijn al honderd keer genoemd in vele andere topics, zielig dat jullie hier ook weer een discussie topic over wel of niet prikken van willen maken. Troll gedrag genoeg, doe maar ergens anders.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:24

Zebrastreep schreef:
Yes een topic was ik nodig ben om mij weer even over de streep te duwen.

Ik ga waarschijnlijk in januari weer maar ik ben natuurlijk weer hartstikke bang....

En niet eens zozeer voor de prik zelf maar meer dat ik denk joh straks ga ik er nu wel dood aan of krijg ik een zware overdosis antistoffen.

Ik ben 24 en ik lees wel dat ze onder de 60 niet gaan boosteren dat ik denk is het wel verstandig als ik ga? Straks heb ik een overdosis. Tja allemaal onterechte angst gedachten maar ik ga er nog niet zo lekker op.

Ik werk in de gehandicaptenzorg en een soort van thuiszorg. Vooral bij de thuiszorg cliënt waar ik kom is een booster wel noodzakelijk.

Ik sta er nog niet echt om te springen dus ik ben wel blij met dit topic :D

Hey,

Ik heb een verhaal gelezen waarbij iemand per ongeluk 5x een Pfizer dosis toegediend heeft gekregen(fout met ampul)
Het kan helemaal geen kwaad, je kan je de volgende dag alleen wat ziek voelen, wat ook geldt voor 1 dosis natuurlijk

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 22:26

Idd, het gaat mij om ervaringen wie hem al heeft gehad en hoe deze is gevallen. Ik heb zelf namelijk van de eerste was ik doodop en de 2e was ik een beetje moe en had ik hoofdpijn.
Ik ga namelijk over een anderhalve week naar de VS en wil hem daar laten zetten als het kan en als ze het goed vinden.
Iemand anders die er nu op vakantie is kon hem probleem loos laten zetten.
Dus ik wil ook gewoon heel brutaal zijn en hem daar laten zetten als het mag.

En fijn Zebra dat het topic goed voor je is :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:28

OleJon schreef:
anjali schreef:
Als ik opgeroepen word ga ik hem zeker halen.Ik ben 68 en heb 2X Pfizer gehad,die zal nu wel haast uitgewerkt zijn.Ik vind het bijzonder vervelend dat nu mijn sociale leven weer plat ligt.Clubjes en bijeenkomsten gaan weer niet door.Vandaar dat ik echt wel laat bijspuiten.

Lekker man, mij helemaal vol janken met die spuiten. Dikke prima.

Mijn opa heeft 'm net gehad, geen klachten van de prik. Bleek daags daarna overigens besmet met corona en heeft daar gelukkig (en wss deels door de booster) geen last van. De beste man is 88 en door het overlijden van m'n oma 10 kilo afgevallen dus gelukkig gaat het zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:46

OleJon schreef:
anjali schreef:

Yes #metoo :j

En waarom neem jij hem niet?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:47

Ik heb mij via mijn werk aangemeld voor de booster! (Zorg) Zal opnieuw van Pfizer zijn en ik krijg hem in december. Ben er wel blij mee!

Ik ben van mijn eerste vaccinatie alleen heel moe geweest en een stramme arm, van mijn 2e niets gemerkt. Hopelijk gaat de derde ook zonder problemen. :)

De reden, tja, ik wil mijn doelgroep beschermen en ik probeer op deze manier een steentje bij te dragen. Ik heb dit jaar ook voor het eerst de griep prik gehad.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:57

September 2020 Corona. Januari Pfizer 1, februari Pfizer 2 en eind oktober Pfizer 3 maar de dag erna er een chemokuur over heen dus geen idee wat er van over bleef. Geen enkele bijwerking van de vaccins gehad.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:11

moonsparkle schreef:
Ik werk in de zorg, maar nog geen bericht gehad?

Ze beginnen met de risico groepen en de 80+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:24

Purny, wel slim zijn en zo kort mogelijk voor je terugvlucht de booster nemen.

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:25

Mijn eerste vaccinatie was Janssen. Nergens last van gehad. Nu mijn 3de vaccinatie Pfizer gehad. Dit omdat ik aan de chemo's zit. Hier heb ik een pijnlijke arm gehad, 1 dag, en verder ook geen klachten. Dus niet noemenswaardig (gelukkig).

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:31

Ik wacht met smart op de booster, maar neem hem alleen als het pfizer is. Heb Janssen gehad vanwege werk in de zorg, 2 maanden hoofdpijn van gehad. Die neem ik niet meer. Helaas horen we op ons werk dat nu alleen de patiënten de booster krijgen. Wel raar, de vorige x personeel ook en nu nog niets hierover gehoord.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:43

@purny komt die booster ook goed op je qr code in het buitenland? Want heb ook mensen gezien en gehoord die geprikt zijn in het buitenland en in NL geen qr code krijgen enzo.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:43

madeliefw schreef:
Ik wacht met smart op de booster, maar neem hem alleen als het pfizer is. Heb Janssen gehad vanwege werk in de zorg, 2 maanden hoofdpijn van gehad. Die neem ik niet meer. Helaas horen we op ons werk dat nu alleen de patiënten de booster krijgen. Wel raar, de vorige x personeel ook en nu nog niets hierover gehoord.

Ik data niet gecheckt; maar dit gold sowieso in oktober wbt 1e of 2e vaccinatie.
Maar misschien zetten de ggd regio’s op dit moment geen prikbussen in.
https://www.ggdijsselland.nl/mobiele-va ... elocaties/

Edit; regio Ijsselland zet de mobiele priklocaties nog steeds in.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:58

Ik word waarschijnlijk van de week opgeroepen (ziekenhuis medewerker) en krijg hem eind november/begin december. Ik heb 2x Moderna gehad en krijg nu Pfizer als booster. In mijn omgeving waren veel jonge mensen ook met Pfizer geprikt met weinig bijmerkingen, dus dat stelt wel een beetje gerust. Ik heb van moderna vooral de standaard bijwerkingen destijds gehad (beetje koortsig, pijnlijke arm etc), maar ook een allergische reactie op/in mijn arm. Ik neem de booster in ieder geval wel :)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 08:11

Citaat:
Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels in geformuleerd. Blijf inhoudelijk op de discussie reageren en niet tegen je medegebruikers persoonlijk

Hou je toontje maar voor je
Laatst bijgewerkt door ynskek op 24-11-21 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald bericht

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 08:34

Ik heb gisteren onverwachts mijn booster gekregen :D.Ik heb pfizer gekregen want dat was ook het enige wat we op die locatie hebben gevaccineerd.Tot nu toe veel minder last dan m'n vorige 2. Hij is netter gezet dus ik voel m'n arm zelfs niet eens. Na m'n 2e was ik super moe maar ik voel me nu prima.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 08:39

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door ynskek op 24-11-21 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 08:39

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door ynskek op 24-11-21 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt