Pijnlijke, rode bultjes op vingers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 19:26

Update:

Gisteren bij de dermatoloog geweest, en hij denkt dat het toch wintervingers zijn gezien ik ook al wintertenen heb. Vaak buiten bezig ben en niet snel handschoenen aan trek.
Andere optie zou nog eczeem kunnen zijn maar zijn gevoel ging echt sterk naar wintervingers.

Dus nu even afkijken. Als ik weer zo´n dikke en rode plekjes krijg wil hij er graag een stukje ´afsnijden´ en het laten onderzoeken.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:30

U
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 01:14

Hey TS, hoe is het uiteindelijk afgelopen met je vingers?

Ik loop met rode/opgezwollen vingers en de huisarts gooit het ook op contacteczeem, maar dat zalf lijkt het erger te maken. Over vier weken afspraak bij de dermatoloog maar dat duurt dus nog een tijd, en het wordt elke dag erger...

Spoiler:
Afbeelding

(en ter vergelijking, mijn andere wel normale hand)
Spoiler:
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 01:46

Hele late reactie maar ik wordt ook flink geteisterd door vreemde bultjes. Aantal weken mee gelopen maar toch maar naar de huisarts gegaan.

Bultjeseczeem was bij mij de uitkomst. Oorzaken kou , vaak handen wassen ( moet voor mijn werk) , droge handen en aanleg. Mijn moeder heeft helaas ook aanleg voor eczeem dus het erfelijke gedeelte klopt. Verder heb ik ook wintertenen en winterhanden met af en toe dode vingers.

Ik heb een hormoonzalf gekregen en na 2 dagen smeren al een hele verbetering. Daarnaast heb ik vette zalf wat ik aldoor kan gebruiken.

Dit was het een dikke 2 weken terug

Dit plekje was het ergste

Afbeelding

Is nu zo goed als weg met behulp van de zalf. Voor de rest had ik ook blaasjes. Foto's uploaden van hoe het nu is werkt even niet helaas... maar het gaat al stukken beter. Heb geen jeuk meer

balance
Moderator Over Paarden

Re: Pijnlijke, rode bultjes op vingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 02:02

Ik herken het en heb ook eczeem. Opletten met suiker inname maar dat weet je vast al.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:46

Ik krijg dit van geparfumeerde producten gebruik zelf een stuk ouderwetse sunlight zeep om m’n handen te wassen en dat gaat tot nu toe het beste.

ApplePapple

Re: Pijnlijke, rode bultjes op vingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-22 09:10

Oei ja dat ziet er ook wel pijnlijk uit Nirvana!

Zebrastreep, fijn dat de hormoonzalf werkt.

Ik denk toch dat het bij mij wintervingers zijn/waren. Ik heb nog een paar keer de afgelopen maanden een plekje gehad (maar ook iedere keer als ik buiten in de kou zonder handschoenen had gewerkt. Bewust op gelet.) En dan het vaakst aan mijn pink, die wordt het meest koud uiteraard.
Het trekt uiteindelijk ook weer zelf weg als ik weer een paar dagen minder buiten ben geweest.