CairnTerrier schreef:Ik heb het topic vluchtig doorgelezen, maar ik heb last van ''Thanatofobie''. Wist überhaupt niet dat het beestje ook een naampje heeft, maar het houdt me wel zeer regelmatig bezig.
Ben letterlijk als de ''dood'' dat iemand in mijn nabije omgeving een keer zo ver is, of nog erger: ik zelf! Wat gebeurd er, wanneer... etc. etc. Ik kan me daar echt wel heel naar door voelen, omdat dat het enigste ding is in mijn leven waar geen grip op te krijgen is - ik ben echt 100% control freak en heb graag de touwtjes in handenFamilie en mijn anderen naasten zijn mij zó dierbaar, dat speelt ook voor een heel grote rol mee. Je wordt zelf ouder, je ziet de mensen om je heen ouder worden... het is realistisch om er mee bezig te zijn, maar ik vind het wel heel erg naar!
Ik wist inderdaad ook niet dat het een naampje heeft, maar mijn vader heeft hier veel last van. Hij is 85, maar al zeker 35 jaar bang dat hij 'een keer dood gaat'. Toen hij 50 was, beweerde hij dat hij 102 jaar oud werd, maar op zijn 51'ste kwam het besef dat hij op de tweede helft van zijn leven kwam te zitten en stelde hij zijn prognose bij naar 104 jaar. Momenteel gaat het eigenlijk gewoon niet echt goed met hem. Fysiek wel, maar hij is echt heel bang. Mijn moeder mag de deur niet uit 'want wat nou als ik dood neerval als zij er niet is?'. En dat lijkt simpel op te lossen, maar helaas... dat is het niet. Het is wachten tot hij zich er op de één of andere manier bij neer kan leggen. Alle oplossingen en therapieën hebben de revue al gepasseerd, maar hij wil daar 'niks' in. Hij wil het er ook niet over hebben. Tot mijn moeder een brief wil posten (of zo).
Citaat:Gelukkig ben ik altijd heel erg positief en geniet erg van het mooie leven wat ik/we leiden, maar het maakt me soms wel eens verdrietig of bewust dat het de realiteit is. Het leven is zo mooi, maar waarom bestaat zo iets akeligs vraag ik mezelf dan wel eens af
Uhmmm, we zouden zwaar overbevolkt raken als iedereen zich aan de onderkant voortplant, maar er aan de bovenkant niets afgaat