Verkouden en negatief getest: Wel of niet uitgaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:17

uiteraard zie je dat niet. Ik hoop in ieder geval dat diegenen die iets onder de leden hebben wel bedenken om ff niet onder de mensen te komen.

Onali

Re: Verkouden en negatief getest: Wel of niet uitgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:21

Nogmaals, je bent besmettelijk voordat je zelf symptomen krijgt, als je die al krijgt.
Dus letterlijk iedereen is een infectiebron, alleen voor corona wist niemand dat en vonden we alles best.

En hoesten bij een keelontsteking, daar krijgen omstanders niks van. Keelontsteking gaat niet van mens op mens.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:21

Kinke schreef:
uiteraard zie je dat niet. Ik hoop in ieder geval dat diegenen die iets onder de leden hebben wel bedenken om ff niet onder de mensen te komen.

Precies dat bedoel ik.Maar die personen weten het zelf wel.Houden dan ook nog geen afstand en een paar dagen later heb ik het dan ook.Op zo'n manier verspreiden vervelende virussen zich.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:22

Nu het weer kouder is moeten ook heel veel mensen de sneus snuiten als ze ergens binnen komen, domweg door het temeratuurverschil (loopneus).

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:22

anjali schreef:
Kinke schreef:

Precies dat bedoel ik.Maar die personen weten het zelf wel.Houden dan ook nog geen afstand en een paar dagen later heb ik het dan ook.Op zo'n manier verspreiden vervelende virussen zich.

_O-

Ja en dat gebeurde ook al jáaaaren voor Corona.
:')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:23

Onali schreef:
En hoesten bij een keelontsteking, daar krijgen omstanders niks van. Keelontsteking gaat niet van mens op mens.

Fout. Een keelontsteking kan zeker besmettelijk zijn

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:30

Kinke schreef:
Onali schreef:

Fout. Een keelontsteking kan zeker besmettelijk zijn

My bad :+
Mijn ervaringen zijn anders.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:38

Waarom zou een keelontsteking niet bemettelijk zijn?
Hoe ben je dan zelf aan het beestje gekomen?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:45

Ik ben altijd de enige in mijn omgeving.
Ik krijg het van droge lucht.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:51

Aha op die manier, nee als het enkel irritatie is dan is het inderdaad niet besmettelijk natuurlijk. Daar had ik niet aan gedacht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:02

Stef_Diva schreef:
Van niet meer openbaar gaan bij een snotneus of iets vergelijkbaars (en negatief) maakt sommige problemen alleen maar groter (uitgestelde griepgolven, heftigere reacties op “standaard” virussen). Er moet ook een soort van natuurlijke weerstand in een lichaam aanwezig zijn en dat krijg je niet door nooit geen verkoudheid op te lopen. Kort gezegd ben ik blij te horen dat iemand met een negatieve uitslag gewoon zijn leven leeft.
Ik weet dat er uitzonderingen zijn en dat er mensen zijn waarvoor een simpele verkoudheid heel veel problemen kan veroorzaken. Maar dan moet diegene zichzelf beschermen of het risico aanvaarden.

Neeneenee, om de kwestbaren te beschermen en de gezondheidszorg niet te belasten moet je óf thuis blijven óf je tegen griep laten vaccineren en bij verkoudheid moet je masker op en 1,5 meter afstand houden. Enneh vergeet het noro-virus niet!! :+

Nee, serieus, dit is echt een grote valkuil in het kielzog van het aangewakkerd houden van de Coid19 paniek vorig voorjaar.
In plaats van dat het dát relativeert, leidt het tot sociale druk ook op griep en verkoudheid.

Inderdaad is de natuurlijke weerstand een heel groot punt bij dit al maar helaas moeten de gezonden zich blijkbaar aanpassen bij de kwetsbaren.

Aan de andere kant is wat meer persoonlijke hygiëne en sociaal bewustzijn geen slechte zaak. Maar goed dat geld ook voor roken, morbide overgewicht, alcohol/drugsmisbruik tot en met te hard rijden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:04

Ik blijf echt niet voor elke nies en elke kuch thuis, dan zou ik altijd thuis zitten. Als ik me niet lekker voel duik ik op de bank want dan voel ik me echt zielig, maar een beetje verkouden boeit me niet. Ik heb 2 kleine schoolgaande kinderen, wij glijden van het ene virus in het andere.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:08

Sizzle schreef:
Nu het weer kouder is moeten ook heel veel mensen de sneus snuiten als ze ergens binnen komen, domweg door het temeratuurverschil (loopneus).

Hier, nú: Overdag 20 graden, ´s morgens onder nul.
Vanmorgen na wolkjesblazen de dieren verzorgen druípneus. Koffie in café. Stond de airco op verwarmen; moest óók nog niezen gelijk.
Dus niet verkouden of niets, wel neus snuiten, in zakdoek niezen, onderwijl toveren met het masker wat in restaurants verplicht is _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:09

MarcoBorsato schreef:
Ik heb 2 kleine schoolgaande kinderen, wij glijden van het ene virus in het andere.

*\%/* voor jullie natuurlijke weerstand door het zo op scherp houden van jullie immuunsysteem.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:12

Sizzle schreef:

Ik heb zelf op dit moment een bacteriële keelontsteking en heb oprecht geen idee hoe ik eraan gekomen ben, maar heb tot op heden ook nog niemand uit mijn gezin aangestoken...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:14

Ik denk dat het alleen maar goed is voor onze natuurlijke weerstand om gewoon lekker door te gaan met wat je wilt als je negatief getest bent.

Door dat hele afstand houden verzwakt ons immuunsysteem alleen maar.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:19

Gewoon, lekker uitgaan / uiteten etc. Voor de Corona waren mensen toch ook wel eens verkouden of hadden ze een griepje. Zie het nu op werk ook gebeuren - mensen met een snotneus en welke negatief zijn getest blijven maar angstvallig thuis. Zie het probleem niet zo - het lijkt wel of we nóg angstiger zijn geworden door Corona? Zo heb je tegenwoordig voor alles wel een reden om niet te kunnen of mogen gaan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:23

Stef_Diva schreef:
Van niet meer openbaar gaan bij een snotneus of iets vergelijkbaars (en negatief) maakt sommige problemen alleen maar groter (uitgestelde griepgolven, heftigere reacties op “standaard” virussen). Er moet ook een soort van natuurlijke weerstand in een lichaam aanwezig zijn en dat krijg je niet door nooit geen verkoudheid op te lopen. Kort gezegd ben ik blij te horen dat iemand met een negatieve uitslag gewoon zijn leven leeft.
Ik weet dat er uitzonderingen zijn en dat er mensen zijn waarvoor een simpele verkoudheid heel veel problemen kan veroorzaken. Maar dan moet diegene zichzelf beschermen of het risico aanvaarden.

Dit.

Ik ben nog steeds niet echt weer verkouden geweest maar inmiddels vrees ik er wel wat voor. Normaal gesproken was ik elk jaar wel 3 of 4x goed verkouden. Nu nog steeds niet en ik heb echt niet de illusie dat mijn immuunsysteem beter is geworden, juist het tegenovergestelde.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:23

Ik ben chronisch verkouden (Niet-allergische rhinitis) dan zou ik nooit meer de deur uitkunnen.
Als ik mij grieperig voel dan blijf ik wel thuis, maar niet voor niezen en loopneus

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:25

Sizzle schreef:

Mijn jaarlijkse keelontsteking is zeker niet besmettelijk, moet jaarlijks aan de antibiotica om het te regelen anders geneest het niet.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:48

Als ik de cijfers om me heen zie en de kennissen/ collega s die ondanks 2 vaccinatiaties toch weer corona krijgen vind ik de qr code steeds minder betrouwbaar worden. Iemand met een snotter maar volledig gevaccineerd is kan gewoon overal heen. Je hoopt dat die persoon een test heeft gedaan maar ik weet zeker dat er heel veel mensen rondlopen met een snotter of verkoudheid die denken.. ach ik heb dit zo vaak, ik test niet, heb een qr code en ga lekker.

Zelf ben ik voorstander van testen maar ik snap het ook wel, als je vandaag negatief test bij een snotter of een niesje ga je t morgen niet weer herhalen en lekker op stap. De chronisch verkouden mensen hebben dat ook. ik snap ze helemaal. Ze hebben een qr zijn altijd verkouden dus waarom blijven testen en thuis blijven

Ik denk dat de 1.5 meter samenleving wat dat betreft in openbare ruimtes zoals restaurant ed beter helpt. Als dan iemand een tafel verderop even niest zeggen we gewoon, " gezondheid"

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:49

Dat klopt Invdh, dat doe ik inderdaad, wat ik al zei, anders zou ik mij elke dag moeten testen, nou daar bedank ik voor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:00

Of je directe omgeving aangestoken wordt is geen maat voor of iets besmettelijk is.
Het gaat om de mensen die met hun immuunsysteem kwakkelen toch?

Ik las net deze geniale zin:
„Het ministerie van Volksgezondheid hoopt frauduleuze internationale QR-codes over een week direct te kunnen blokkeren.“

Direct over een week _O-
Echt direct om 14:07 over een week (of zo)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:03

Verkouden niet het huis uit, nee dat hoeft van mij niet. Maar iets meer nadenken als je echt ziek bent zou wel veel beter zijn. Niet gewoon maar door blijven gaan terwijl je verhoging of koorts hebt of je belabberd voelt van het vol zitten.
Dat was toch te normaal hier en dat mag van mij wel gewoon stoppen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:03

Helemaal niet in aanraking komen met 'gewone' virussen zal je immuunsysteem ook niet sterker maken. Het is best een lastig dilemma.

Als ik verkoudheidssymptomen heb doe ik een test. Daarbij ben ik gevaccineerd. Als de test negatief is en de symptomen mild blijf ik niet thuis. Want dan kan ik de hele winter wel thuis blijven (Ik heb neuspoliepen en loop dus snel te snuffen). En dat gaat ook niet. Dus gewoon je verantwoordelijkheid nemen en bij klachten blijf thuis tot je hebt kunnen testen en weet dat je geen corona hebt.