.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemetje75

Re: Op wat voor gekke manier heb jij iets gebroken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:39

Lelijke polsfractuur en elleboogluxatie omdat paard door de draad wilde rennen terwijl dochter andere paard terug achter de draad wilde zetten. De draad brak niet, de prikpaaltjes wel, de draad sloeg mijn been onder me uit terwijl ik 15 meter verder op stond.
Voorlopig nog niet klaar met fysio…

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:57

2x voet gebroken.
1e keer op trouwdag foto's maken met me merrie maar die was niet de hendigste.
Die stond daar te drallen, die was hengstig en er stonden hengsten voor de kar, toen sprong ze op mijn voet.
2e keer na het rijden sprong die weer op me voet.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:04

Enkel breken door scheef op zo'n rubberen deurmat te gaan staan stom genoeg?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:09

Ik brak mijn middenvoetsbeentje met touwtje springen :+ in de spoiler een foto. 11 weken onderbeen gips gehad omdat het niet herstelde.

Mijn man heeft een keer een bloempot op zijn tenen laten vallen. Zat toen een breukje in het gewricht.

Spoiler:
Afbeelding

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:34

3 tenen, 2 keer door een paard en 1 keer had mijn vriend er een grote houten plaat op laten vallen toen het waaide.

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:43

Heel knullig met de fiets gevallen door sturen in elkaar, vervolgens kon de mevrouw achter mij niet meer stoppen en is met haar fiets over mijn arm gereden. Hierdoor een gebroken arm opgelopen die gelukkig kon worden rechtgezet in het ziekenhuis.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:52

Fair schreef:
Tegen een muur aanrennen met gym en de klap opvangen met mijn pols. Knak. :+

Zo heb ik een keer allebei mijn polsen zwaar gekneusd met volleybal :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:56

Telt je kruisbanden, meniscus en kniebanden scheuren omdat je uitgleed over een plasje hondenkwijl op de stenen vloer ook?

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:02

Wow Iris82 jij wint.

Warboel schreef:
Ik ben van een bijna stilstaand paard afgevallen, op een gestrekte arm gevallen en die knakte bij de elleboog als een luciferhoutje de verkeerde kant op :+ zelfde avond nog geopereerd, pinnen erin, maanden gips _O- gelukkig was ik toen nog jong haha.

Bijna precies dit, maar ik brak mijn bovenarm. Ook de operatie, maar geen gips mogelijk. :D

Verder nog: Afgeleid door een veulen in de weide langs het fietspad, zo van ‘oh paardje’. :):) Met trapper tegen een paaltje aangekomen. Daar zat mijn voet tussen. 2 tenen gebroken. Ik was op dat moment 18 niet 8. :Y)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:08

Mijn moeder had een huis met een heel lage deur als toegang naar de zolder. Op een dag liep ze met haar hoofd tegen de deurpost aan, ze was even vergeten hoe laag die deur was.
Terwijl ze K.O. ging, viel ze ongelukkig en brak ze haar rug...

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:31

Tegen sneeuw aantrappen… bleek onder dat hoopje sneeuw een stoep te zitten.. grote teen goed gebroken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:39

Middenvoetsbeentje dwars doormidden na van een trap te zijn gerold. Alleen daar kwam ik achter nav een hele andere groep klachten.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:43

Ik niet, maar een familielid van mij. Ze werkt op de röntgenafdeling, en liet een zware plaat die ze bij het maken van röntgenfoto's gebruiken, vallen. Op haar voet...
Haar collega's konden meteen een foto maken :=

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:43

Mijn verhaal is niet bepaald grappig, wel heftig.

Ik heb in het verleden meerdere psychoses gehad en tijdens een van die psychoses was ik opgenomen en zó angstig daar, dat ze daar allemaal tegen me waren en een complot vormden en dat die avond mijn laatste zou zijn, dat ik over het dak van de gesloten afdeling ben geklommen en aan de voorkant van het gebouw eraf ben gesprongen (om te ontsnappen). Het was 'maar' een meter of 3/4 hoog, maar verkeerd geland en ik brak mijn rug op meerdere plekken..

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:46

Mijn pleegmoeder die de punt van een massief houten broodplank tijdens het afwassen op mijn kleine teen liet vallen. Heb het toen aardig uitgeschreeuwd. Sindsdien staat m'n teen niet helemaal recht meer. :))

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:51

Ik viel samen met m'n paard, niks gebeurd. Paard staat recht en tikt met d'r hoef tegen mijn arm. Elleboog gebroken :D

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:18

Goh wat een verhalen!
Ik wilde aanschuiven met mijn stoel, eentje met 4 dunne, houten pootjes. En jawel, met mijn volle gewicht recht op mijn ena kleinste teen. ;(
Ben er niet mee naar de huisarts geweest maar bewegen kan ik m' niet meer. *D

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:52

Gestruikeld over een boomwortel -> gebroken teen
Uitwijk manoeuvre met snowboarden (kleuter op de baan). Maak een koprol, beide botten in mijn arm gebroken.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:02

Neus: Kopstoot van een paard terwijl ik erop zat.

Pols: Ik ging over hindernis, paard niet.

Knie (gedeeltelijk verbrijzeld): Glaasje teveel en dichte slagboom over het hoofd zien.

Middenvoetsbeentje: Tijdens cursus Spaans opstaan om wat drinken te halen en ineens op de grond liggen.

Tand: Drempeltje over het hoofd zien met fietsen.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:40

Als “brander” bij slagbal staan en nietsvermoedend de knuppel met volle vaart in mijn gezicht krijgen. Resultaat was een gebroken neus die half aan mijn gezicht hing.

Oh, ik was toen 8 jaar, kan me nog steeds herinneren hoe de juf stond te gillen :')

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:52

Nooit geweten dat teddyberen, dekbedovertrekken en augurkenpotten zo gevaarlijk zijn. :oo
* gaat op de bank zitten en durft nauwelijks meer te ademen *

mars_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:57

mn been gebroken door een val van een paard..
voet gekneusd...stapte opzei en krak daar ging ie

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:00

Ooit een keer mijn vinger gebroken door een handstand. En nog een vinger toen ik in het zwembad de rand wilde pakken en daar te hard opklapte. En mijn pols gebroken door stom struikelen en mezelf opvangen.
Oh ja en mijn kleine teen toen mijn paard erop sprong. Dat was het wel.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:02

Ik moest bloedprikken bij het ziekenhuis en liep op dat terrein richting ingang tot ik struikelde. Ik dacht nog dit houd ik niet recht en inderdaad daar lag ik en zei ik nog heel droog au

Opgestaan en verder gelopen en het begon me toch pijn te doen aan mijn pols. Ik hield mijn pols ook in een bepaalde stand maar dat ie nou echt scheef stond kon ik niet zeggen.

Toch maar richting bloedprikken gelopen en daar in tranen gevraagd of ik ergens naar toe kon. Ja zegt ze misschien zo naar de röntgenafdeling.
Wel bloed laten prikken want ik had tenslotte nog 1 goede arm en daarna gauw weg daar en maar naar de ehbo/huisartsenpost gelopen

En wat kreeg ik daar te horen...je moet eerst naar je eigen huisarts |o

Ik buiten eerst gebeld en ja zegt de assistente, je moet echt komen

Natuurlijk niemand bereikbaar, geen kaartje voor ov en nog nooit een taxi gebeld dus geen idee waar ik een taxi kon vinden (inderdaad....helder denken was er op dat moment niet bij)

Ik naar mijn auto gelopen om te kijken of ik toch maar zelf kon rijden, maar ik wist niet eens hoe ik de handrem er af kon krijgen (zit links naast mijn stoel en het ging ook om mijn linker pols)

Ik naar de uitgang vh parkeerterrein gelopen en auto's aangehouden of ze mijn richting op moesten. Gelukkig was auto 3 iemand die in mijn wijk woonde dus die heeft me tot aan de huisarts gebracht

En die huisarts....hoort mijn verhaal aan, kijkt van een afstandje en stuurt me met de juiste papieren weer terug.
MIjn dochter was al onderweg en ik ben naar huis gewandeld en daar opgepikt door mijn dochter.

Foto gemaakt...komt even later die zuster met een zorgelijk gezicht vertellen dat mijn pols gebroken was. Ik zei dat wist ik al meteen, maar toen dus eindelijk richting gipskamer -:(-

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:02

Ik heb, toen ik vroeger net leerde lopen, mijn been gebroken door uit te glijden over de deksel van een duplo-ton..
Heb het gipsbeentje nog