Niet kunnen slapen van de kriebelhoest

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 15:36

Beterschap!

Suliko

Re: Niet kunnen slapen van de kriebelhoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 15:46

Oh kriebelhoest is echt verschrikkelijk! Ik had het een paar weken terug, hoesten, koorts, slijm afgewisseld door kriebelhoest waar ik soms zo in bleef hangen dat ik bijna moest overgeven. Geen corona, maar het heerst enorm!

Wat mij uiteindelijk hielp was, na al 2 nachten amper geslapen te hebben dus al doodop zijn, paracetamol en melatonine innemen en als ik een kriebelhoest voelde opkomen gelijk een lepel met kruiden/tijmsiroop waar ook munt en eucalyptus inzat waardoor ik ook gelijk minder slijm had en vrijer kon ademen. Op die manier viel ik uiteindelijk wel in slap, half bedwelmd :')
De dagen erna was het gelukkig vooral slijm en minder kriebelhoest waardoor ik verder kon uitrusten.

Beterschap!

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 17:15

Volgens mij is het normaliter ook niet de bedoeling om codeïne te gebruiken als je een productieve hoest hebt. Als jij nog slijm ophoest is het een productieve hoest. Codeïne onderdrukt de prikkel om te hoesten, niet handig als jij stikt in het slijm. Hopelijk voel je je snel beter. Extra kussen om wat hoger te slapen, veel drinken, paracetamol en hoestdrank.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 17:21

Codeine is inderdaad voor niet productieve hoest. Komt er wel slijm en troep mag je het niet gebruiken.
Maar koorts, uitbreidende keelontsteking, hoesten tot overgeven aan toe, zou er toch niet zo gemakkelijk over denken en langs de huisarts gaan.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-21 17:53

Emj_23 schreef:
Volgens mij is het normaliter ook niet de bedoeling om codeïne te gebruiken als je een productieve hoest hebt. Als jij nog slijm ophoest is het een productieve hoest. Codeïne onderdrukt de prikkel om te hoesten, niet handig als jij stikt in het slijm. Hopelijk voel je je snel beter. Extra kussen om wat hoger te slapen, veel drinken, paracetamol en hoestdrank.

Gisteravond was het geen productieve hoest, toen was het echt een prikkelhoest.

@Bigone dat houd ik zeker in mn achterhoofd, maar wat kan de huisarts voor mij doen dan?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 18:01

De huisarts kan wel checken of de ontstekingswaarden in je bloed te hoog zijn. Als het geen corona is , kan het best wel zijn dat er wel een antibiotica kuur gegeven kan worden.

Zo was ik 2 jaar terug behoorlijk ziek. Ik dacht gewoon griep , maar nadat mijn oor zo zwaar ontstoken was en het trommelvlies knapte en ik daarna nog niet beter werd ging ik toch maar even heen. Ze hebben gelijk mijn ontstekingswaarden gecontroleerd en boven de 80 zou betekenen dat ik een antibioticakuur zou krijgen. Ik zat op 79 dus ze gingen het wel doen. Daarna knapte ik best snel op. Ik had ook een hogere hartslag vanwege de ontsteking dus ik was wel heel blij met een kuurtje.

Vooral als je geen verbetering merkt na een tijdje en of het wordt erger en of pijnlijker zeker weer even heen gaan. Er zijn meer opties als antibiotica. Ik vond het wel fijn bij mijn huisarts toen dat ze eerst gingen checken of het echt wel nodig was.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:05

Een beetje een late reactie maar ik heb ook een verkoudheid met hoesten. Wat ik gisteren gedaan heb en echt zijn werk heeft gedaan is handwarm water met zout en dan gorgelen. Het zout reinigt de keel en werkt als een magneet voor de virussen.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:25

Cola drinken.

Zoek maar op google bij veel mensen werkt het.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 06:53

ardo_iggy schreef:
Cola drinken.

Zoek maar op google bij veel mensen werkt het.

Klopt. Ik heb nog wel ‘s nachts beneden gezeten en cola gedronken toen ik ziek was.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 07:15

Ik ben fanatiek cola drinker maar dat helpt niet altijd met een kriebel hoest. Van de week bestierf ik het bijna nadat ik een slok nam, en m'n keel door de prik heel erg begon te kriebelen :')
Vannacht voor het eerst goed door geslapen. Hiep hoi. Hoesten neemt af en als ik hoest, is het een effectieve hoest en komt er veel slijm los. Dus dat hoest wel prettiger :P
Enige is dat ik me grieperig blijf voelen terwijl ik geen verhoging meer heb.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-21 16:12

Nou, ik ben er eindelijk door hoor. Of nja, bijna want ik hoest nog steeds maar nu is het enkel nog slijm. Wat een opluchting om zo te hoesten zeg :') Als ik ga liggen heb ik nog wel last van een kriebelhoest maar ik kon redelijk slapen met een strepfen in mn mond.
Ik voel me nog wel steeds grieperig dus mijn lichaam is nog steeds hard aan het werk.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 16:35

Hier ook sinds vorige week zaterdag flink verkouden en sinds dinsdag vreselijk aan het hoesten. Hier een team met keeltabletten (bruistabletten), hoestsiroop en strepsils. Natuurlijk ook neusspray. Maar dikke ellende .. veel thee ook. Ben er ook nog niet door, maar je hoort het allemaal los komen dus we zijn goed op weg :P

Beterschap!