Plantje15 schreef:Hallo! Klinkt een beetje als wat ik had. Ik ging bij de huisarts en die stuurde me naar huis met ‘je bent te jong voor borstkanker’, gerustgesteld dus. Enkele weken later moest ik bij de gynaecoloog op controle en ik vermeldde het daar toch ook even. Onmiddellijk werd ik doorverwezen voor een echo, ‘kans is heel klein, maar voor de zekerheid toch even nakijken’. De radioloog stelde me tijdens de echo vrij gerust, indien ik niks hoor moest ik me geen zorgen maken.
Geen telefoontje de eerste dagen dus opnieuw gerustgesteld. Enkele dagen later kreeg ik een brief (…!) van het ziekenhuis waarin stond dat ik een punctie moest ondergaan wegens geen uitsluitsel via echo… de punctie zelf is geen fijne ervaring en ik heb achteraf ook erg vaak en lang achter de uitslag aan moeten bellen. Hier kwam als uitslag gewoon ‘borstweefsel’ en dus ´fibroadenoom’ naar voor. Ter opvolging moest ik nog een tijdje elke 6 maand een echo laten nemen.
De schrik heeft er een tijdje ingezeten en ook toen het ziekenhuis me ‘veilig’ verklaarde was ik nog niet volledig gerustgesteld. Pas toen een ander ziekenhuis nog eens een echo nam had ik het gevoel wat zekerheid te hebben.
Hier was het dus helemaal niks ergs, maar schrikken en stressen is het zeker!
Ja dit was ook mijn verhaal! Heb het nu 2x gehad. Ik vond de punctie trouwens niet erg
. Ik wil binnenkort even bij de huisarts vragen of ik meegenomen kan worden in het standaard bevolkingsonderzoek, want mijn borstweefsel 'tiert welig', zoals de huisarts zei 
Super fijn dat het bij jou ook niks was!