Leuk baby cadeautje ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 11:44

Marije_jiplover schreef:
Maar om dat zelfs te lezen dat je met bepaalde kadootjes 'helemaal niet blij bent', tja, sorrie, dat komt ondankbaar op mij over.

Dat kan. Mijn smaak is niet opeens anders omdat iets een cadeautje is. Een babytruitje met 'Mommy's little princess' vind ik foeilelijk dus ja, dat geef ik liever weg. Ik zeg gewoon dankjewel en oh wat leuk hoor, ik ga echt niet chagrijnig doen tegen de gever. :+ Maar ik ga het niet bewaren alleen omdat het anders ondankbaar lijkt.

meisje_

Re: Leuk baby cadeautje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 11:51

Ik vind cadeaubonnen altijd goed.
En wat ik nu ervaar is het mer naïf doet t goed. Dat is neutraal en hypoallergeen geloof ik.

Verder doet sophie de giraf het goed.

Ik heb ook eens rompertjes in cupcakevormpjes gedaan en dat in een gebaksdoosje. Wist wel dat diegene graag hema rompertjes wilde dus dat was handig. Gegeven op n babyshower.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:05

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:32

Wij hebben in het verleden vaak een paar regenlaarsjes gegeven. Kregen we altijd gele leuke reacties op.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:39

meisje_ schreef:
.

Ik heb ook eens rompertjes in cupcakevormpjes gedaan en dat in een gebaksdoosje. Wist wel dat diegene graag hema rompertjes wilde dus dat was handig. Gegeven op n babyshower.

Dit vind ik wel tof :j is wel speciaal

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:40

Vind het wel leuk , baby geschenkjes te zoeken/ af te geven. <3 jammer dat ze zo snel groeien. _O-

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:42

Candy armando: ja en een paar sokjes voor ze bij elkaar te houden en 1uitstekens als toefje zeg maar. Ik ga eens zoeken of ik dat idee nog vind.

Edit:
https://www.kadosuggesties.nl/babykleding-cupcakes/

Hier staat hoe je ze maakt. Vond de zwangere toen erg leuk!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:49

Mijn vriend heeft de neefjes en nichtjes een zilveren spaarpot in de vorm van een kever gegeven met geld er in (alvast voor hun rijbewijs :+ ). Hij heeft zelf een kever, dus past bij hem. En het geld kan iedereen zelf mee doen wat ze willen. Volgens mij is het er bij allemaal in blijven zitten.
Ik heb zelf wat goedkopere cadeautjes gekocht. Kleding voor als ze wat groter zijn of speelgoed.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:51

Ik doe hier de laatste tijd vaak iets met de naam van het kindje erop. Vorige keer een woezel en pip boekje bijv. (Ik had hem hier weg, kan ik aanraden: https://www.yoursurprise.nl/gepersonali ... abyboekjes)
Nu zocht ik iets van een dekentje om een naam op te laten borduren maar dat werd wat prijzig dus we zijn voor een handdoek gegaan, kan ook lang mee nog :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:08

Cadeaubonnen vond ik heel fijn!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:22

Mijn ouders geven altijd een spaarpot en de eerste euro als start voor hun fortuin :j

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:58

Marije_jiplover schreef:
Ik moet zeggen dat ik hier ook wel wat ondankbare reacties lees...

Ik denk toch dat de gever van een kadootje het beste met de ouders en het kindje voor heeft, anders was er uberhaupt geen kadootje.

Je ziet hier al dat elke ouder anders is, in wat die wel of niet leuk vindt, dus er is niet 1 kado dat áltijd op safe gegeven kan worden. Maar om dat zelfs te lezen dat je met bepaalde kadootjes 'helemaal niet blij bent', tja, sorrie, dat komt ondankbaar op mij over.

Je hoeft natuurlijk niet tegen diegene te zeggen dat je het cadeautje compleet ruk vindt, maar sommige mensen geven wel echt dingen waar je helemaal niks mee kan. Denk aan te kleine luiers of lelijke kleding. Dat kan je vrij makkelijk doneren, maar als je 5 verschillende vrienden hebt die iets hebben laten personaliseren voor aan de muur met geboortedatum, gewicht en tijd enzo wat je écht niet mooi vindt dan is het ook gewoon zonde. Dan hebben zij geld en aandacht besteed aan iets wat ik niet in m'n huis ga neerzetten. Of het voorbeeld van alleen maar grote knuffels krijgen, terwijl je er zelf geen plek voor hebt.

Dan is vragen wat mensen zouden waarderen de beste optie in mijn ogen.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:18

Ik breek even in in dit topic..

Een vriendin van me is zwanger.. en ik wil haar daarom een leuk pakketje sturen met iets voor de baby maar ook spulletjes voor haar / haar partner.
Ik heb al;

* een boekje voor papa en een boekje voor mama
*bonbons zonder drank
*een lekker douche pakketje van Rituals
*een knuffeltje voor de baby
*een setje kleding voor de baby

Ik wil er graag nog iets bij doen. Heeft iemand nog een leuk idee ?

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:30

KM_Ris schreef:
Ik breek even in in dit topic..

Een vriendin van me is zwanger.. en ik wil haar daarom een leuk pakketje sturen met iets voor de baby maar ook spulletjes voor haar / haar partner.
Ik heb al;

* een boekje voor papa en een boekje voor mama
*bonbons zonder drank
*een lekker douche pakketje van Rituals
*een knuffeltje voor de baby
*een setje kleding voor de baby

Ik wil er graag nog iets bij doen. Heeft iemand nog een leuk idee ?

Een mooi Kaartje met een origineel tekstje?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:34

Ik had een rompertje laten bedrukken met:
Voorkant
Papa + mamma = zoz
Achterkant
Naam
datum

Ze vonden dit achteraf het mooiste/leukste cadeau wat ze hadden gekregen. Hebben deze later in laten lijsten.

Bij mijn oudste kreeg ik een bordt met daarop een babykamer
Op ledikant stond zijn naam
De weegschaal gaf zijn gewicht aan
De klok de tijd die hij geboren was.
Echt zo leuk!
Later wilde ik deze voor mijn dochter ook laten maken, maar waren ondertussen uit de handel, zo jammer

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:36

kiki1976 schreef:
Ik had een rompertje laten bedrukken met:
Voorkant
Papa + mamma = zoz
Achterkant
Naam
datum

Ze vonden dit achteraf het mooiste/leukste cadeau wat ze hadden gekregen. Hebben deze later in laten lijsten.

Bij mijn oudste kreeg ik een bordt met daarop een babykamer
Op ledikant stond zijn naam
De weegschaal gaf zijn gewicht aan
De klok de tijd die hij geboren was.
Echt zo leuk!
Later wilde ik deze voor mijn dochter ook laten maken, maar waren ondertussen uit de handel, zo jammer
kan je daar is foto van sturen per pb? Ik ben wel benieuwd

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:57

Sorry heb geen foto's ervan LinsxDot
Maar rompertje heb ik laten bedrukken bij Simply Colors. Daar kan je zelf de kleur/maat van het rompertje uitkiezen. Ook de tekst op de voor en achterkant

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:58

kiki1976 schreef:
Sorry heb geen foto's ervan LinsxDot
Maar rompertje heb ik laten bedrukken bij Simply Colors. Daar kan je zelf de kleur/maat van het rompertje uitkiezen. Ook de tekst op de voor en achterkant

Bedoelde het bord sorry

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 16:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 16:30

Wij hebben een Franstalige collega een Nederlandstalig geluidsspeelgoedje opgestuurd toen hij vader was geworden samen met een knuffel. Mega succes ook, omdat het iets is wat de humor van de vader liet aansluiten bij ons als zijn Nederlandstalige collega's :))

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 16:38

Dani schreef:
Marije_jiplover schreef:
Maar om dat zelfs te lezen dat je met bepaalde kadootjes 'helemaal niet blij bent', tja, sorrie, dat komt ondankbaar op mij over.

Dat kan. Mijn smaak is niet opeens anders omdat iets een cadeautje is. Een babytruitje met 'Mommy's little princess' vind ik foeilelijk dus ja, dat geef ik liever weg. Ik zeg gewoon dankjewel en oh wat leuk hoor, ik ga echt niet chagrijnig doen tegen de gever. :+ Maar ik ga het niet bewaren alleen omdat het anders ondankbaar lijkt.

Dit dus... Idem voor luiers. Wij gebruiken wasbaar en worden niet blij van pakken pampers.

Verder is het heel erg afhankelijk van iemands smaak. Er worden hier suggesties gedaan voor gepersonaliseerde items waar hele leuke reacties op komen. Ik denk alleen 'leuk, maar wat moet ik er daarna mee?'. Ik vind het op den duur 'prullaria'. Wij werden heel blij van boeken, zowel de voel/knisperboekjes als de echte voorleesboeken. De knisperboekjes vind ze nu helemaal geweldig om mee te spelen (3,5 maand) en de andere boeken zij leuk voor later.

Als je een cadeau wil doen wat zowel voor de baby als de oudere leuk is, zou ik zeggen een mooi voorleesboek. Hier kan de kleine later uit voorgelezen worden de de oudste nu al :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 17:07

Vragen aan de ouders wat ze nog graag willen hebben :j
Ik was achteraf heel blij geweest met een maaltijd die we op konden warmen.

En wat wij heel leuk vonden die we hebben gekregen: gepersonaliseerd boek van Little Yeti, "rammel sokjes" (in het begin vooral om te kijken, nu met 3 maanden om te pakken en proeven en later om echt mee te speelen), gepersonaliseerde trein, dierenslinger, speelrek voor aan de box, stapeltoren bloemen, kralenbaan, strandspeelgoed van plastic afval, hydrofiele doeken, cadeaubon etc.

Met name strandspeelgoed is leuk voor de kleine en haar zus! (bootje kan bijv al redelijk jong in bad, nte als het zeefje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:54

Even voor de goede orde,

Er is een verschil tussen hier aangeven in dit topic wat je als moeder geen nuttige cadeau's vindt, tegenover wat je in real life voelt voor het cadeau.

Ik heb mij nog nooit níet dankbaar gevoeld voor eender wel cadeau. En dat dankbare gevoel breng ik ook elke keer met evenveel enthousiasme over op de gever. Daar gaat het uiteindelijk meer om, dan wat het cadeau in kwestie is.

Maar in een topic als dit kan je perfect benoemen dat sokken met kerst niet het beste cadeau is :+

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 11:01

Ik geef inderdaad altijd graag voorleesboekjes en dan vooral de “klassiekers” zoals Nijntje, Jip en Janneke, Pluk van de Petteflet etc.

Als ouders dat niet zo leuk vinden ga ik vaak juist voor iets voor als het kindje iets ouder is. Zo heb ik de vorige keer zo’n trek eend gegeven alleen dan met konijntjes.

Kleding vind ik altijd zo persoonlijk dat ik m’n handen daar niet aan wil branden.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 11:43

Ik waag me alleen aan cadeaus als ik heel zeker weet wat de ontvanger kan waarderen, anders geef ik liever een bon of overleg ik vooraf over praktische cadeaus. Bij wie dat kan waarderen, kies ik graag voor voorleesboeken (ook wel eens een bibliotheekabonnement geregeld voor het kindje).

Toen ik bij mijn vorige werk met zwangerschapsverlof ging, kreeg ik een mand met wegwerp luiers, plastic speelgoed en heel veel zwitsal. Nu hebben we zelf een vrij uitgesproken smaak, probeer ik ons huis redelijk minimalistisch te houden, gebruikten we wasbare luiers (ook uitgebreid over gepraat op werk) en mijd ik alles waar parfum in zit. Ik geloof dat op mijn gezicht te zien was dat ik er niet onverdeeld blij mee was. En dat terwijl ik daar 7 jaar werkte, so much voor je personeel kennen.