Wat eten jullie met een kater?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:38

Voor het zuipen: veel vet eten. In mijn regio: bloedworst met gebakken appeltjes, stroop en zwartbrood.

Daarna: water, water, water. Zo veel als je kunt. Ga je over je nek? Water.

Kater = uitdroging. Water dus.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:39

Wie zegt dat alle 'tipgevers' hier regelmatig een kater hebben?

Een kater kan gebeuren, soms valt het gewoon verkeerd. Ben al wel eens een dag lam geweest van 2 glazen wijn, chateau migraine heet dat dan.
Ook al heel wat avonden gehad met een slokje meer en de volgende dag nergens last van.

Wel zoals al gezegd, nog nooit (zelfs niet in m'n studententijd, waar we niet per glazen telden) dusdanig ziek geweest dat ik misselijk in de badkamer zat. Of dusdanig dronken dat ik me er niets meer van herinnerde.
Maar een kater kan gebeuren. Er zijn manieren om dat te voorkomen. Met stip op 1: inderdaad je grenzen kennen. En er zijn manieren om de kater weg te werken.
Wil niet zeggen dat je regelmatig een kater moet hebben om te weten hoe er weer van af te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:42

AMCM schreef:
Overdag: veel water, sportdrank en slaap.

Om 17 uur stipt: een erg vette hap met koude cola.

Daarna komt het weer goed.

Sommigen zweren bij 's ochtends opnieuw alcohol drinken maar dat moet je maar net willen :')

En de aller- aller- allerbelangrijkste tip!:

Voor het slapengaan drinken tot je er haast misselijk van wordt. Neem een grote fles water én een flesje sportdrank mee en drink het allemaal op. Zelfs als je denkt dat je niet meer kan, verder drinken.
Dit verkleint de kans op een kater enorm, omdat je je hersencellen en lichaam voldoende hydrateert.

Super grappig, want dat laatste doe ik dus ook.

Ik neem altijd een redbull + 1 groot glas water voor ik naar bed ga na het “ echt drinken” (dus als ik zeer aangeschoten / dronken ben. Ik verplicht mezelf echt om beide op te drinken, omdat ik me anders echt slecht kan voelen. En ik probeer nog iets te eten maar dat lukt eigenlijk vaak niet omdat ik nooit iets kan vinden. De redbull en het water zet ik altijd klaar bij mijn lenzen doosje :Y) Die dag erna voel ik me alleen moe, dan eet ik zodra ik een uur wakker ben oid écht tegen mijn zin in vet (broodje carpaccio met veeeel truffel mayonaise, frikandel whatever) en dan voel ik me echt weer helemaal prima. Vooral de redbull + groot glas water werkt echt top! Paar uur later kan ik gewoon weer voor de tweede ronde tot iedereen zijn verbazing :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-09-21 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:45

Ineke2 schreef:
Ik vind het bijzonder dat mensen schijnbaar regelmatig een kater hebben? Kennen jullie je grens dan niet?
Zo leuk is het toch niet om een kater te hebben als ik het alleen al lees ( Ja ik heb nog nooit een kater gehad, wel een keer echt dronken geweest en dat was meteen de laatste keer )… Toen heb ik flink veel water gedronken daarna zover dat ging.

Van ts snap ik nog dat die haar grens niet kende. Nu inmiddels heeft ze haar les geleerd hoop ik :D

Ik hoef echt niet dronken te worden om een kater te krijgen.
Ik ben er wél achter, door de jaren heen, dat ik niet tegen alle soorten drank kan, waardoor ik dus niet dronken hoef te worden maar wel een kater krijg.
Bessenwijn/ vruchtenwijn is daar een enorm groot voorbeeld van.
Maar ook witte wijn.

Ik ben praktisch nooit dronken. Hooguit een x of drie denk ik? Maar toch echt vaker een kater gehad!

Hoeveel vocht ik over de dag heb binnen gekregen en hoeveel vocht ik ben kwijtgeraakt, heeft hier ook echt invloed op.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:45

Snippergroen schreef:
Geroosterd brood met roerei klinkt top :j

Mijn ultieme katervoer zijn de japaleño kaas broodjes van de Jumbo :D maar vaak maak ik juist een groene smoothie met kokoswater om mijn vochtbalans weer een beetje oke te krijgen :') dat doe ik dan wel na het opstaan en eet dan later wel iets wat zwaarder op de maag valt.

Wowwww ik wil die broodjes!! Heb je daar een link van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:47

Ik drink wel graag en vind dronken worden ook prima. Geen enkel probleem mee :Y) Ik kan in principe heel goed tegen alcohol en heb ook flink wat drank “nodig” voor ik aangeschoten ben, laat staan dronken. Maar dat houdt me niet tegen.
Dus ja ik heb wel geleerd hoe je het beste kunt herstellen van een kater en hem eventueel kunt voorkomen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:47

Vroeger: Patat van de vorige avond (koud), minute maid sinaasappel (x 3 ofzo) en dan later nog eens een gebakken broodje met eiersalade ofzo. Oh, en fruit! Veel fruit! En water.

Nu: stevig ontbijt (liefst warm) en de ellende maar uitzitten omdat ik zo stom ben geweest. Tegenwoordig kan ik echt niks met/ tegen een kater.
Sinds mijn burn-out krijg ik al een kater van niks, dus ik drink nog maar amper.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:59

AmyII schreef:
Vroeger: Patat van de vorige avond (koud). <KNIP>

Ieuw ieuw ieuw! :r Respect dat je dat eet en binnen houdt. De rest snap ik wel. Fruit is ook vocht.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 23:00

Cowboy55 schreef:
AmyII schreef:
Vroeger: Patat van de vorige avond (koud). <KNIP>

Ieuw ieuw ieuw! :r Respect dat je dat eet en binnen houdt. De rest snap ik wel. Fruit is ook vocht.

Oh maar ik ging daar echt goed op :'). Dan was ik binnen no time weer het ‘mannetje’ (vrouwtje in mijn geval).

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 23:03

_/-\o_ knap. Maar wellicht is mijn bloedworst met stukjes vet spek (alleen de witte stukjes) dat ook voor anderen. Ken bijna niemand die dat eetbaar vindt.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 12-09-21 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 23:04

Cowboy55 schreef:
_/-\o_ knap. Maar wellicht is mijn bloedworst met stukjes vet spek (alleen de witte stukjes) dat ook voor anderen.

Wooow… ja, nee, daar zou ik niet echt goed op gaan. Destijds at ik trouwens ook echt makkelijk gebakken krieltjes met zout óf gekookte spaghetti met kikkoman en sambal voor ontbijt bij een kater :').

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 23:06

AmyII schreef:
Cowboy55 schreef:
_/-\o_ knap. Maar wellicht is mijn bloedworst met stukjes vet spek (alleen de witte stukjes) dat ook voor anderen.

Wooow… ja, nee, daar zou ik niet echt goed op gaan. Destijds at ik trouwens ook echt makkelijk gebakken krieltjes met zout óf gekookte spaghetti met kikkoman en sambal voor ontbijt bij een kater :').

Spaghetti en sojasaus en Sambal is altijd goed. Midden in de nacht als het moet. Ook voor het duursporten :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 23:07

Zoooo lekkerrr!! Dat is echt een guilty pleasure. Of tisti met sambal. Of een pistolet/ pitabroodje met kaas en sambal :9. Mjam!

Edit: tOsti met sambal. Tosti :')
Laatst bijgewerkt door AmyII op 12-09-21 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 23:08

Leftover pizza van de avond ervoor en een glas cola :+

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 23:08

limilou schreef:

Ook zoiets lekkers!! Ik krijg honger van jullie.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 23:09

limilou schreef:

Koude pizza inderdaad. :9

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 23:13

AmyII schreef:
Zoooo lekkerrr!! Dat is echt een guilty pleasure. Of tisti met sambal. Of een pistolet/ pitabroodje met kaas en sambal :9. Mjam!

Alles met sambal eigenlijk. Maar geen sambal oelek. Tegenwoordig met verse rawits en gefermenteerde garnalenpasta. En ketjap manis. Zelf opbakken en mixen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 23:21

Cowboy55 schreef:
AmyII schreef:

Alles met sambal eigenlijk. Maar geen sambal oelek. Tegenwoordig met verse rawits en gefermenteerde garnalenpasta. En ketjap manis.

Nee gewoon madame jeanette. Heerlijk, we hebben ze nu vers uit de moestuin. Lekker zelf sambal van draaien, is beter dan alles wat kant en klaar te koop is. Voor Ketjap Manis moet je bij mijn vriend zijn, die wordt daar heel gelukkig van.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 23:49

Gimme_Joy schreef:
Voordat ik ging slapen altijd een halve liter water en 2 paracetamol. Ontbijt 2 gebakken eieren met kaas. En veel water.

Maar de laatste keer dat ik een kater had, poeh... geen idee eigenlijk :+

Beter helemaal geen paracetamol als je teveel gedronken hebt. Is niet zo verstandig voor je lever.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 23:52

nuscaniels schreef:
Gimme_Joy schreef:
Voordat ik ging slapen altijd een halve liter water en 2 paracetamol. Ontbijt 2 gebakken eieren met kaas. En veel water.

Maar de laatste keer dat ik een kater had, poeh... geen idee eigenlijk :+

Beter helemaal geen paracetamol als je teveel gedronken hebt. Is niet zo verstandig voor je lever.

Ach, zolang je er geen gewoonte van maakt……maar het helpt niet tegen de kater, het onderdrukt alleen de hoofdpijn.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 00:02

Het onderdrukt hoofdpijn dan wel maar je lever die al veel te verwerken heeft van de hoeveelheid alcohol krijgt van de paracetamol ook een klapje erbij.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 05:59

Ik drink niet, dus nooit een kater.
Ik snap ook nooit waarom mensen zoveel drinken

Muronia

Re: Wat eten jullie met een kater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 06:36

Wat mij vroeger hielp was voor het slapen gaan 2 grote glazen water drinken en waar ik the day after erg van opknapte was een bord goed gevulde groentesoep.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 06:59

Ik heb maar 1 X echt een goede kater gehad. Daarna nooit meer zo. Ja beetje hoofdpijn. Maar nooit meer zo doodziek.
Ik snap de mensen die dit elk weekend doen dan ook niet. Men wat was ik ziek.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:01

Roosch schreef:
Ik gok zomaar dat de meesten niet drinken omdat de kater zo leuk is.. :+

Duh…
Maar de meesten drinken dus keer op keer teveel, buiten de keer om die ‘ verkeerd valt ‘.

Dat vind ik dus raar, want eens je zo’n vervelende kater hebt meegemaakt, wil je dat toch niet nog een keer?
Je lichaam verteld je al dat het geen goed idee was.