MairiMacBran schreef:SusanH schreef:Las iets over werken in de zorg. Ik ben woonbegeleider in de verstandelijk gehandicapten zorg, zat geen rekenen in mijn opleiding. Dus je kan prima in de zorg werken als rekenen je niet goed af gaat. Die mist herken ik ookgetallen omdraaien doe ik niet. Simpele sommen uitrekenen en de tafels lukken omdat ik de uitkomsten uit mijn hoofd geleerd heb. Maar als het iets complexer wordt, de context verandert of de getallen worden groter dan komt de mist meteen weer opzetten.
Maar dan moet dat type zorg wel je voorkeur hebben. Ik wilde graag operatiesassistent worden, of laborant.
Ik doe vrijwilligerswerk met verstandelijk beperkte mensen, en ik vind dat echt leuk, maar ik zou er niet mijn beroep van willen maken.
Ik bén operatieassistent

Ik kan bijvoorbeeld geen tafels anders dan die van 2,3,5 en 10. Een 6 en een 9 zijn gelijk. En ik heb een hele overzichtelijke, maar lange manier om sommen uit te rekenen. Maar het werkt wel. Ik heb manieren gevonden om mijn valkuilen te omzeilen.
Echt goed met geld ben ik niet. Daarom heb ik ervoor gekozen om iets te doen waar ik voldoende leuk geld mee verdien zodat ik niet met alles goed te rekenen