Moeilijke situatie met ouders, paniekaanvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: Moeilijke situatie met ouders, paniekaanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 22:17

Ik wil je even sterkte wensen naf je OP, zoiets delen vergt moed! Verder ‘fijn’ dat de oorzaak van je lichamelijke klachten is gevonden. En wat een schattige poes, ik snap dat jullie instant verliefd zijn geworden.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-21 10:53

Dankjewel! :) ik hoop dat het beter blijft gaan.

Over een kwartiertje gaat Pfizer nummer 2 erin... ik ben een klein beetje zenuwachtig over dat de aanvallen weer terugkomen. Maar ik voel me op zich wel comfortabeler nu ik inderdaad zeker weet dat m'n medishe klachten er niets mee te maken hadden, ondanks dat ze op hetzelfde moment ontstonden.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:54

Soepblik schreef:
Dankjewel! :) ik hoop dat het beter blijft gaan.

Over een kwartiertje gaat Pfizer nummer 2 erin... ik ben een klein beetje zenuwachtig over dat de aanvallen weer terugkomen. Maar ik voel me op zich wel comfortabeler nu ik inderdaad zeker weet dat m'n medishe klachten er niets mee te maken hadden, ondanks dat ze op hetzelfde moment ontstonden.

Vorige keer was gewoon brute pech dat het zo samen kwam :(:)

Succes straks. Komt goed!

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-21 22:37

Zo. Ik heb gelukkig helemaal geen last gehad van paniekklachten, dus dat is erg fijn. :)

Focus ligt nu vooral bij het sinusprobleem. Ik heb best zware ontstekingsremmers gekregen in de vorm van pillen en neusdruppels. We gaan nu eerst kijken of dat werkt, en 15 oktober moet ik me opnieuw in het ziekenhuis melden waarna ze verder onderzoek gaan doen. Als het niet verdwenen is moeten ze dan namelijk gaan opereren, wat ook geen pretje is helaas. Maarja, we moeten er maar gewoon doorheen. De medicijnen zorgen echt voor goede koppijn en irritatieklachten die op verkoudheid lijken, dus dat werkt ook niet mee. :+

Met de ouders loopt het ook nog steeds niet zo lekker. Wel zijn we momenteel onderweg naar hen (met kat); is weer de eerste keer. Laatst deelde mijn moeder weer echt zoiets waar je niet op zit te wachten in de gezinsapp. Ik zei dat ik dat liever niet had waarna ze de gezinsapp verliet... :n ik heb haar daarna voorzichtig voor het eerst verteld dat het algehele onderwerp van corona me erg triggert momenteel en ik er zware paniekklachten door krijg. Daar had ze gelukkig wel respect voor en toen hebben we even gepraat. Het erge is gewoon dat je merkt dat hun denkbeelden ook echt hun waarheid zijn. Dus het is heel moeilijk om er boos om te worden, hoe erg het ook is. Zij geloven oprecht dat de situatie zo slecht is, en de conspiracy theories en angst voor ons dreven hen tot het punt dat ze het nodig vonden om me te bedreigen met mijn ergste angst. En als ik er zo over nadenk, breekt mijn hart echt. :( het is zo'n ongelofelijke tweedeling, en de boosheid helpt gewoon niet heb ik inmiddels wel door. Mijn vader is van origine ook iemand die altijd overal gestresst door is, en wat bleek dat hij door de situatie ook paniekklachten heeft gehad, maar dan vanuit een totaal ander perspectief. Dat vind ik heel naar om te horen. :(

We hebben afgesproken dat we het dit weekend niet over corona hebben, en ik twijfel nog of ik ze over mijn gezondheid moet vertellen. Ik ben bang dat ze het dan meteen aan het vaccin verwijten. En ja, op zich had ik er voor het eerst last van, een paar dagen na nummer 1. Maar als ik er dan pas last van kreeg moet het er vast al langer hebben gezeten denk ik ook weer. En in de tijd daarvoor ben ik op vakantie geweest in Ijsland waar ik eigenlijk twee weken constant kou heb geleden. :') dus wie zegt dat het daar niet van is. Als ik het besluit te vertellen denk ik dat ik zeg dat ik er voor vaccinatie 1 al last van had.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 22:43

Lastig joh! Ik zou het maar even laten rusten, kijk even aan hoe dit weekend gaat en dan kun je het altijd nog vertellen. Maar probeer het nu even licht en luchtig te houden en ze geen aanleiding te geven tot paniekerig gedrag. Ik hoop echt dat het gezellig wordt, toi toi toi!

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 22:59

Ik duim voor een gezellig weekeind en dat jullie een respectvolle manier vinden om met elkaar om te gaan waarbij iedereen in zijn waarde gelaten word, en die voor jullie allemaal werkt. Hier ook familie leden ( oom en tante) die ik echt wel als intelligente en sociale mensen zou omschrijven, maar die onder andere door social media ook de meest ( in mijn ogen) bizarre theorieën lopen te verkondigen.... ik vind dat ontzettend moeilijk. Ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk het moet zijn als dat ook nog je ouders zijn....

Wat fijn dat je paniek klachten nu mee vallen! Een fijn weekeinde gewenst en beterschap met je andere klachten. Hopelijk blijkt een operatie niet nodig.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 23:08

Paniek aanvallen kunnen zomaar beginnen met ontstaan op de meest rare momenten. Met je vaccin zou ik zeker gewoon afschuiven op toeval. Ik had ze ook wel na het vaccin , maar dat was echt puur omdat ik bang was voor naalden en hoe mijn lichaam zou reageren. Na 1 a 2 dagen was het ergste gezakt en na een week ging het gewoon weer goed.

Paniekaanvallen ontstaan vaak door te lang door gaan , of trauma ( kan zelfs van jaren geleden al iets zijn , soms al vanaf kleins af aan). Alles is opgestapeld en je lichaam trapt nu op de rem en gaat dan hele vervelende klachten geven om je eigenlijk duidelijk te maken ' het moet anders'. Luister daar goed naar want je lichaam heeft gelijk , je hebt alles opgekropt en bent te lang bezig geweest met het doorgaan. En daar moet je je zelf niet de schuld van geven , dat soort dingen gebeuren gewoon vaak zonder dat je het door hebt.

Sinds ik heb geaccepteerd dat paniekaanvallen oké zijn en ze mogen forceer ik het al minder. Mijn hersenen zien nu geen reden voor paniek. Als ik onrustig wordt doe ik een paar dagen even rustig , en neem wat meer tijd voor mijzelf. Dan ben ik er sneller weer bovenop dan dat ik het negeer en door blijf lopen.

Fijn dat je langs je ouders gaat , en daarbij af hebt kunnen spreken om niet over corona te hebben. Lijkt mij een verstandige keuze. Mochten ze wel erover beginnen , negeer het of begin over totaal iets anders. Mensen kennende die denken dat alles 'nep' is , gaan er toch wel over beginnen. Ik negeer het meestal of zeg alleen maar ja. In discussie gaan heeft geen zin , en is voor jouw gezondheid ook niet verstandig om te gaan doen. Het gaat alleen maar stress en irritatie opleveren als je in een discussie verzeilt.

Ik vindt het vreselijk voor je , dat je niet met je ouders durft te delen hoe je eigen gezondheid is , omdat je dan direct een ' zie je wel , dat komt door het vaccin' te horen krijgt. Wel goed dat je je kat meeneemt , dan heb je in ieder geval wat mee om het gesprek steeds naar toe te wenden.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 00:32

Wat stoer dat jullie hebben afgesproken om het niet over corona te hebben.

Hopenlijk heb je een prima weekend bij je ouders. En als het wel even *@# is, dan mag je het altijd in dit topic kwijt, of als je het liever niet met heel bokt deelt, dan mag je mij ook altijd een priveberichtje sturen.

En het wel/niet vertellen over je gezondheid... Ik zou dat inderdaad even op zijn beloop laten. Voelt het goed om te vertellen? Dan vertel je het. Heb je ook maar ergens twijfel, dan vertel je het niet ;)