MyWishMax schreef:Kiki dat heb ik dus ook. Elke keer weer het gezeur dat het moet, maar de allerkleinste ragger, die ik alleen via de tandarts kan krijgen en niet in de winkel, past maar net aan bij paar tanden, bij de rest echt niet. Ik heb het echt geprobeerd maar het gaat echt niet.
Net als poetsen met elektrische tandenborstel. Dat doet echr pijn op mijn voortanden, hoe lang ik het ook volhoud. Op zachtste stand, zachte borstel maar ik kan het echt niet. Ik word echt moe van de mondhygiënist die vol blijft houden dat het moet ipv meedenken hoe het dan wel te handelen is. Vanwege ziekte is mijn tandvlees extreem gevoelig en ontsteekt ook snel. Vooral als er eat beschadigd raakt, dus zelfs op de paar plekken waar ik er wel tussen kwam werd het erger. (Als ik bijvoorbeeld verdoving krijg zit er maandenlang een bult waar er geprikt is, wordt ook nooit beter want hoort bij ziekte) maar moet het dus wel onderhouden zonder erger te maken...
Ik heb dus ook naar zo'n waterflosser gekeken. Maar ik weet het nog niet.
Ik zou ik dit geval adviseren om gewoon met de hand te gaan poetsen. Vraag de mondhygiënist of preventie assistente om een poetsles en een kleur test en koop voor thuis plak verklikkers zodat je het goed bij kan houden
Ik ben zelf preventie assistente geweest en dit soort mondhygiënisten maken het niet beter voor mensen. Je moet een goede lijn vinden tussen het beste voor de tanden en het beste voor de patiënt