ervaringen gevraagd... partner verlaat mij na 32 jaar samen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: ervaringen gevraagd... partner verlaat mij na 32 jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:03

Misschien raar gedacht,maar zou er niet meer achter zitten.Hij is jou mantelzorger,misschien word dat hem wel te veel en denkt hij het zo op te kunnen lossen voor hem.Veel sterkte.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:37

Heel veel sterkte toegewenst!
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me goed voorstellen dat je hele wereld in elkaar zakt.

Ik weet niet waar je komt te wonen als je weer terug bent in Nederland, maar zou het jou bijvoorbeeld helpen om dan wat hulp te krijgen bij de paarden? Denk aan stallen uitmesten ofzo?
Als het hier in de regio (Amersfoort) is, zou ik best met de paarden willen komen helpen in de overgangsperiode.
Misschien dat zoiets jou wat rust kan geven?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:55

Suzanne F. schreef:
Wat verschrikkelijk voor je. En dat na 32 jaar, dat is niet voor te stellen. Zeker omdat het zo onverwacht komt. Hij zegt dat er geen ander is maar vaak is er toch wel een ander in het spel, hetzij nog zijdelings. Maar goed, dat maakt verder ook niet uit. Het gaat nu om jou en hoe nu verder. Wat fijn dat je nog ouders hebt waar je terecht kan en dat je je dieren kan houden. Schrijf je in voor een huurwoning in de buurt en focus je nu op jezelf. Aarzel niet om hulp in te schakelen van iemand waar je mee kan praten. Dat heeft mij heel veel goed gedaan al zag ik het zelf totaal niet zitten toen. Achteraf ben ik er heel blij mee. En het is een stuk rouwen, je gaat alle fasen van rouw door en dat mag ook, jouw verdriet mag er zijn.
Hele dikke knuffel voor jou, je komt er wel weer bovenop, echt. Al denk je nu dat je wereld vergaat, er is uiteindelijk licht na deze donkere periode. Knuf.

Sterkte ts. Eigenlijk vermoed ik ook dat er toch een ander in het spel is,anders ga je niet zo rigoreus alles opbreken.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:12

anjali schreef:
Suzanne F. schreef:
Wat verschrikkelijk voor je. En dat na 32 jaar, dat is niet voor te stellen. Zeker omdat het zo onverwacht komt. Hij zegt dat er geen ander is maar vaak is er toch wel een ander in het spel, hetzij nog zijdelings. Maar goed, dat maakt verder ook niet uit. Het gaat nu om jou en hoe nu verder. Wat fijn dat je nog ouders hebt waar je terecht kan en dat je je dieren kan houden. Schrijf je in voor een huurwoning in de buurt en focus je nu op jezelf. Aarzel niet om hulp in te schakelen van iemand waar je mee kan praten. Dat heeft mij heel veel goed gedaan al zag ik het zelf totaal niet zitten toen. Achteraf ben ik er heel blij mee. En het is een stuk rouwen, je gaat alle fasen van rouw door en dat mag ook, jouw verdriet mag er zijn.
Hele dikke knuffel voor jou, je komt er wel weer bovenop, echt. Al denk je nu dat je wereld vergaat, er is uiteindelijk licht na deze donkere periode. Knuf.

Sterkte ts. Eigenlijk vermoed ik ook dat er toch een ander in het spel is,anders ga je niet zo rigoreus alles opbreken.

Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Mijn ex dacht dat ook van mij, dat ik hem ineens zomaar in de steek had gelaten voor een ander. Want waarom zou ik anders zo 'plotseling' weggaan? Wat hij blijkbaar niet heeft opgepikt is dat ik meerdere keren met hem heb proberen te praten over dat onze relatie niet de goede kant op ging en dat de gevoelens minder werden. Vervolgens heeft hij openbaar op Facebook gezet dat ik vreemd zou zijn gegaan :+

Dit slaat niet op jouw situatie hoor, TS. Misschien is hij niet zo'n prater bijvoorbeeld en heeft het niet eerder onder woorden kunnen brengen? Als je maar bedenkt dat het niet aan jou hoeft te liggen, relaties gaan soms over, daar hoeft geen reden voor te zijn..

Je klinkt als een heel lieve, sterke, hartelijke vrouw die zich vast heel goed weet te redden!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:15

Wat is rigoureus, wie weet heeft hij er al veel langer over nagedacht. Het is ontzettend rot voor ts maar haar begin post te lezen geeft ze ook aan dat het na 32 jaar eerder patiënt en verzorger dan liefhebbend stel dat alles voor elkaar overheeft. Ja het is een drama voor Ts en absoluut een strijd om er weer bovenop te komen. Maar Ts klinkt ook naïef , hij regelt de financiën en zorgt dat ze op nul uitkomt, waar is haar eigen uitkering in deze, het overzicht op de rekeningen?
Natuurlijk is ze nu compleet uit het lood geslagen maar ik hoop ook dat dit topic bij draagt aan die vrouwen die nu ook denken dat hun relatie goed zit en voor altijd is en het ook wel gemakkelijk dat de partner alles regelt zodat je alleen maar hoeft te leven. Doet niets af aan het verdriet en wanhoop van Ts , dat je partner gaat lopen kun je niets aan doen , aan de financiële kant zeker wel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:42

Ik heb er niet zelf ervaring mee, maar wel veel in mijn omgeving.
Wat ik ook wel veel zie als een lange relatie zo plotseling eindigt, dat er wel degelijk een ander in het spel is. Ook al wordt er beweerd van niet. In de gevallen waarbij de man vertrok bleek dat achteraf in ieder geval wel zo. En de coronatijd waarbij iedereen de hele dag op elkaars lip zat is ook echt wel van invloed.
Als er niets is geregeld w.b. een geregistreerd partnerschap o.i.d. dan trek je vaak aan het kortste eind.
Het is een rotsituatie, maar het enige dat je kunt is vooruit. Ik wens je heel veel sterkte in ieder geval.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:09

Ik heb deze ellende net 2 weken geleden afgesloten. Ben ruim 8 maanden bezig geweest om de breuk tussen mij en mijn ex-partner af te handelen.

Wij hadden vorig jaar (van mijn geld, ik had al een huis namelijk) een woning gekocht om samen te gaan wonen. Hele woning verbouwd, trouwplannen, huisje boompje beestje en toen bedroog hij mij met een andere vrouw.

In eerste instantie was hij ook bereidwillig (ik mocht het huis volledig op mijn naam, hij zou financieel niks van mij vragen etc). Totdat die snol in zich er mee ging bemoeien. Mijn tip aan jou is dan ook, zorg er voor dat je hulp krijgt bij het verdelen van je spullen/het regelen van financiële zaken. Hij kan je nu de wereld beloven, maar morgen kan alles anders zijn.

Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij een fantastische advocaat. Zij heeft ervoor gezorgd dat ik heb gekregen waar ik recht op had. Het huis is verkocht en ik ben nu in afwachting van de oplevering van mijn nieuwe woning.

De pijn, woede en het verdriet zijn niet te omschrijven. Ik zou graag tegen je willen zeggen dat je dit gevoel snel kwijt gaat raken, maar dat is niet zo. Je zit in een rouwproces en je moet jezelf echt de tijd gunnen om hier (desnoods met prof hulp, heb ik ook gedaan) doorheen te komen. Daarna kan je timmeren aan een nieuwe toekomst. Hoe uitzichtloos alles nu is, ik weet zeker dat je hier sterk uit gaat komen! Maar geef het tijd.

Heel veel sterkte en mocht je ergens over willen praten dan staat mijn inbox open. :knuffel:

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:13

Sterkte gewenst

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:20

poes schreef:
Als ik je 1 tip mag geven: stop onmiddellijk met denken dat jullie financieel vrienden zijn en hij je nog zal helpen. Waarom zou hij? Hij heeft in 32 jaar het nooit nodig gevonden om voor je te zorgen als hij je onvrijwillig zou verlaten en nu gaat hij doelbewust weg. Dat zegt veel. Bovendien staat hij emotioneel verder in het proces en is hij wrs zijn nieuwe leven ook al druk aan het plannen. Dan kan het heel snel gaan. Jij kunt niet in zijn hoofd kijken. Dus zorg aub dat hij nergens bij kan wat van jou is.

Holy oliebol, wat wordt er in dit topic weer idioot veel ingevuld voor een ander en wat worden mannen weer afschuwelijk neer gezet.
TS schrijft zelf dat hij 32 jaar lang haar mantelzorger is geweest EN dat hij haar 32 jaar lang financieel heeft onderhouden. En jij maakt daarvan dat hij 32 jaar lang het nooit nodig vond om voor haar te zorgen?? Hoe dan?

Liefde gaat soms over, dat kan en dat mag. En hij mag doelbewust weg, hoe kak dat ook is. Hij mag voor zichzelf kiezen, op ieder moment in zijn leven. En nee, daar hoeft niet altijd iets achter te zitten.

TS, veel sterkte met de situatie. Ik zou eens bij de gemeente gaan navragen wat de mogelijkheden zijn voor hulp, begeleiding, toeslagen etc.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:33

Goof schreef:
poes schreef:
Als ik je 1 tip mag geven: stop onmiddellijk met denken dat jullie financieel vrienden zijn en hij je nog zal helpen. Waarom zou hij? Hij heeft in 32 jaar het nooit nodig gevonden om voor je te zorgen als hij je onvrijwillig zou verlaten en nu gaat hij doelbewust weg. Dat zegt veel. Bovendien staat hij emotioneel verder in het proces en is hij wrs zijn nieuwe leven ook al druk aan het plannen. Dan kan het heel snel gaan. Jij kunt niet in zijn hoofd kijken. Dus zorg aub dat hij nergens bij kan wat van jou is.

Holy oliebol, wat wordt er in dit topic weer idioot veel ingevuld voor een ander en wat worden mannen weer afschuwelijk neer gezet.
TS schrijft zelf dat hij 32 jaar lang haar mantelzorger is geweest EN dat hij haar 32 jaar lang financieel heeft onderhouden. En jij maakt daarvan dat hij 32 jaar lang het nooit nodig vond om voor haar te zorgen?? Hoe dan?

Liefde gaat soms over, dat kan en dat mag. En hij mag doelbewust weg, hoe kak dat ook is. Hij mag voor zichzelf kiezen, op ieder moment in zijn leven. En nee, daar hoeft niet altijd iets achter te zitten.

TS, veel sterkte met de situatie. Ik zou eens bij de gemeente gaan navragen wat de mogelijkheden zijn voor hulp, begeleiding, toeslagen etc.

Wat Poes denk ik bedoelt is dat er in 32 jaar nooit eerder iets op papier is gezet, waardoor TS als haar man zou komen te overlijden (onvrijwillig verlaten) ook met compleet lege handen zou zijn achtergebleven. Ik denk dat Poes juist een heel goed punt heeft, TS wordt nu overspoeld maar dit is wel het moment om op te letten dat je er niet nog bekaaider vanaf gaat komen dan toch al het geval is. Als alle beloftes straks loos blijken te zijn ben je te laat. En dat lees je van meer vrouwen hier, niet zomaar blind te vertrouwen op wat je man allemaal belooft in zo'n tijd.

Maakt dat alle mannen kl**tzakken? Nee hoor, zeker niet. Maar er kan na het nemen van zo'n besluit een heel andere kant van iemand boven komen natuurlijk, en het kan geen kwaad om jezelf daarin te beschermen.

@TS heel veel sterkte met de situatie, het is echt gewoon heel erg rot, je dacht je leven compleet en stabiel op orde te hebben en van de ene op de andere dag ligt dat allemaal in duigen. Fijn dat je bij je moeder terecht kan en de beesten kunnen blijven, hopelijk weet je snel je weg te vinden in de nieuwe situatie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:35

Goof schreef:
poes schreef:

Ik vind niet dat specifiek mannen hier afschuwelijk worden neergezet.Er zijn ook zat vrouwen die ineens een relatie opbreken.Het is altijd erg voor de verlaten persoon als die van niets wist en zich niet heeft misdragen.En zeker na zo'n heel lange relatie als die van ts.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:37

Anjali, hoezo misdragen. Jij gaat meteen uit van overspel maar mensen kunnen ook gewoon echt klaar zijn en voor zichzelf kiezen. Zonder dat er een derde in het spel is.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:38

Ik denk er hetzelfde over als Poes en Alwiene; als hij al geen moeite heeft gestoken in iets regelen voor TS in een situatie waarin hij er zelf niks van zou merken (zijn onverwacht overlijden) dan is het ook niet echt realistisch om te verwachten dat hij TS financieel wel blijft onderhouden als ze uit elkaar zijn.

Wat een poedersuiker situatie TS; heel veel sterkte de komende tijd, ik hoop dat je snel je draai weer vindt :(:)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:42

anjali schreef:

Ik heb de laatste jaren 3 (zeer langdurige) relaties rigoureus kapot zien gaan en daar was absoluut geen ander in het spel.
Geen vreemd gaan, maar 1 van de 2 wilde "ineens" uit de relatie.
Ik zet het tussen haakjes omdat het vaak al over een langere periode bij degene het niet lekker loopt.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:46

Marsu schreef:
Even een deel van je quote. Ik denk dat je hier te makkelijk denkt. Zorg er voor dat je een professionele financieel/ juridisch adviseur vindt die je hierbij kan helpen. Nu komt het er op neer dat je afhankelijk bent van zijn goedheid. Jullie hadden niets op papier, maar dat betekent niet dat er niet aan te tonen is dat jullie samen waren. Je hebt ook scheidingsmediators die je helpen bij het ook een goede manier uit elkaar gaan.
Ga niet uit van zijn oprechtheid, maar zorg er voor dat je professionele hulp hebt om jouw belangen te behartigen!

Dit. Echt doen.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:06

Wat vreselijk voor je. Ik kan weinig voor je betekenen maar als je ooit even wilt kletsen ofzo mag je me altijd een berichtje sturen!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:17

hahahatsjoe schreef:
Marsu schreef:
Even een deel van je quote. Ik denk dat je hier te makkelijk denkt. Zorg er voor dat je een professionele financieel/ juridisch adviseur vindt die je hierbij kan helpen. Nu komt het er op neer dat je afhankelijk bent van zijn goedheid. Jullie hadden niets op papier, maar dat betekent niet dat er niet aan te tonen is dat jullie samen waren. Je hebt ook scheidingsmediators die je helpen bij het ook een goede manier uit elkaar gaan.
Ga niet uit van zijn oprechtheid, maar zorg er voor dat je professionele hulp hebt om jouw belangen te behartigen!

Ik vind dit eigenlijk best heel sneu, iemand zorgt 32 jaar voor je, in financieel opzicht en als mantelzorger en vervolgens wil iemand zijn eigen weg kiezen en moeten er advocaten en weet ik wat erop gezet worden. Dit eigenlijk alleen omdat je zelf geen zaken van te horen geregeld hebt?

Ik begrijp heel goed de pijn van het einde van een relatie maar iemand financieel gaan uitkleden terwijl je niks op papier hebt en 32 jaar een relatie hebt gehad vind ik zo smakeloos.

Deze opmerking is niet gericht tegen ts maar in het algemeen op deze quote.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 14:27

Eens met Urona447.

In zijn geheel is men vaak te gemakkelijk (van beide kanten) als men niet getrouwd is.
Het gaat ja goed zoals het is...
Hier is het nu een breuk naar 32 jaar maar het had ook een ongeluk kunnen zijn, of plotseling overleiden.
Dan had ts nu in dezelfde - financiële (en gezondheid) situatie gezeten.

Zo vaak ziet men niet de "noodzaak" om echt iets te regelen voor het geval "dat"

Als ts nu nog geholpen wordt door haar (ex-) partner, dan is het mooi meegenomen maar niet vanzelfsprekend.

Ook al klinkt het hart maar "rouwen " kan later nog.

Nu is zaak om alle -eigen- financiën en leefomstandigheden te regelen.

Dat ts bij haar ouders onder kan komen is mooi, maar ook niets voor lange tijd, gezien de leeftijd van de ouders.

Qua beesten, snap ik 100% dat ts die niet wil opgeven, maar ook hier geldt: wat is werkelijk haalbaar? niet alleen qua geld maar ook qua verzorging en omgeving.

Dus naast een goede psycholoog is hier een goede, financiële adviseur gevraagd die helpt uit te zoeken en plannen, hoe nou verder.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 15:13

Jeetje TS wat een ontzettend moeilijke en harde situatie zit je in! Ik heb er geen ervaring mee en weet niet zo goed wat te adviseren. Wat betreft de angst/paniek en dat de valeriaan je niet zo goed helpt. Ik heb last van paniekaanvallen en valeriaan was bij mij ook niet sterk genoeg. Wat mij ontzettend helpt is CBD olie, heb het zelf van medihemp 5%, 2 druppels en ik voel de spanning uit m'n lijf gaan. Wie weet heb je er iets aan :(:)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 15:26

TS allereerst heel erg veel sterkte! Het is hoe dan ook een kl.te situatie.

Worden hier wel enorm veel aannames gedaan zeg, allemaal met een negatief beeld van die man.
Wie zegt dat hij niets geregeld had als hij was komen te overlijden, misschien had hij wel een testament waar TS als erfgenaam in stond, maar dat gaat nou eenmaal niet op als je uit elkaar gaat.

En als je niet in gemeenschap van goederen bent getrouwd, dan is het nou eenmaal zo dat bij uit elkaar gaan ieder zijn ingebrachte deel heeft en je geen recht hebt op partner allimentatie oid. Ook al had je een samenlevingscontract, dat had niets uitgemaakt.

Wat ik lees van TS lijkt mij dit een prima vent, die 32 jaar financieel en op alle andere manieren goed voor TS gezorgd heeft en die aangegeven heeft TS schulden vrij de relatie te willen laten verlaten en ook nog eens mee wil betalen. Dan kun je volgens mij niet anders concluderen dat de intenties van deze man gewoon heel netjes en goed zijn. Of dat in de uitvoering ook zo gaat zijn zal moeten blijken, dat is vaak mede afhankelijk van hoe bitter TS zich in de scheiding opstelt of als een nieuw iemand zich ermee gaat bemoeien.

TS ik denk dat je hem maar ook jezelf te kort doet door dit simpel op een midlife crisis af te schuiven. Er kan veel meer spelen. Je geeft aan na al die jaren eindelijk alles op de rit te lijken hebben, meestal is dat ook het moment van bezinning en als geen externe factoren meer zijn om je samen in te storten, je ineens merkt dat de relatiekoek eigenlijk op is als er niet iets is waar je samen voor moet vechten/oplossen. Waarschijnlijk zijn er best signalen geweest die jij op dat moment niet hebt gezien, maar over een tijdje als je met wat minder emotie op de zaak terug kan kijken wel ziet. Misschien is een bruiloft plannen na 32 jaar een wanhoopspoging geweest om de relatie een boost te geven ipv dat dat een teken was dat het een jaar geleden nog helemaal goed zat?

Anyhow, het alleen op een midlife crisis van je ex gooien is puur beschuldigend en alle verantwoordelijkheid van het mislukken van de relatie bij hem leggen, terwijl in 99% van de gevallen er toch 2 verantwoordelijk zijn voor het mislukken. Dat erkennen maakt het makkelijker voor beiden om het los te laten, om hierna als vrienden door te kunnen (hoe mooi zou dat zijn als je zoveel van je leven met iemand gedeeld hebt) en om ook de hele financiële afwikkeling niet een heel naar en slepend traject te laten worden waarin jij uiteindelijk dan degene bent die aan het kortste eind trekt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 15:48

Goof schreef:
poes schreef:

Ja nou, al die negatieve aannames weer over een persoon die niemand persoonlijk kent. Zo gaat het zo vaak op bokt en het treft niet alleen mannen. Ik vind het een misselijk verschijnsel en ik begrijp de behoefte om mensen die je niet kent zwart te gaan maken totaal niet.

Ts, het is vreselijk schrikken weet ik uit ervaring. Je wereld staat op z'n kop en je weet je geen raad. Jouw persoonlijke omstandigheden maken het nog extra moeilijk. Ik hoop dat er hulp voor je is en ik wens je heel veel sterkte.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 16:22

Ik vraag me al 2 dagen af hoe ik zou handelen als man zijnde. Heb de vraag ook voorgelegd aan mijn wederhelft: wat vind jij/zou jij doen?

32 jaar mantelzorger.
32 jaar hoofdkostwinner.
Ergens rond de 50 jaar oud denk ik.
En nu?

Wat is het toekomstperspectief?
Nog 15 tot 20 jaar werken en mantelzorgen?
Dan met pensioen en mantelzorgen tot 1 van beiden sterft?

Pfffff.....dat is een verdomd zwaar perspectief (concludeerden we alle twee).
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 20-08-21 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 16:24

Cowboy55 schreef:
Ik vraag me al 2 dagen af hoe ik zou handelen als man zijnde.

32 jaar mantelzorger.
32 jaar hoofdkostwinner.
En nu?

Pfffff.....dat is een verdomd zwaar perspectief.

En wat wil je hier nou mee zeggen dan? TS vraagt om ervaringen, niet of iemand haar even een schuldgevoel wil aanpraten.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 16:26

Jezus :') subtiel hoor

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 16:28

Charlie_P schreef:
Cowboy55 schreef:
Ik vraag me al 2 dagen af hoe ik zou handelen als man zijnde.

32 jaar mantelzorger.
32 jaar hoofdkostwinner.
En nu?

Pfffff.....dat is een verdomd zwaar perspectief.

En wat wil je hier nou mee zeggen dan? TS vraagt om ervaringen, niet of iemand haar even een schuldgevoel wil aanpraten.

1. Ik wil niemand een schuldgevoel aanpraten. Die draai eraan geven zegt meer over jou dan over mij;
2. Jouw bijdrage tot nu toe in dit topic beperkt zich tot het afzeiken van mijn post. Zal TS ook lekker helpen.