Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Wat verschrikkelijk voor je. En dat na 32 jaar, dat is niet voor te stellen. Zeker omdat het zo onverwacht komt. Hij zegt dat er geen ander is maar vaak is er toch wel een ander in het spel, hetzij nog zijdelings. Maar goed, dat maakt verder ook niet uit. Het gaat nu om jou en hoe nu verder. Wat fijn dat je nog ouders hebt waar je terecht kan en dat je je dieren kan houden. Schrijf je in voor een huurwoning in de buurt en focus je nu op jezelf. Aarzel niet om hulp in te schakelen van iemand waar je mee kan praten. Dat heeft mij heel veel goed gedaan al zag ik het zelf totaal niet zitten toen. Achteraf ben ik er heel blij mee. En het is een stuk rouwen, je gaat alle fasen van rouw door en dat mag ook, jouw verdriet mag er zijn.
Hele dikke knuffel voor jou, je komt er wel weer bovenop, echt. Al denk je nu dat je wereld vergaat, er is uiteindelijk licht na deze donkere periode. Knuf.
anjali schreef:Suzanne F. schreef:Wat verschrikkelijk voor je. En dat na 32 jaar, dat is niet voor te stellen. Zeker omdat het zo onverwacht komt. Hij zegt dat er geen ander is maar vaak is er toch wel een ander in het spel, hetzij nog zijdelings. Maar goed, dat maakt verder ook niet uit. Het gaat nu om jou en hoe nu verder. Wat fijn dat je nog ouders hebt waar je terecht kan en dat je je dieren kan houden. Schrijf je in voor een huurwoning in de buurt en focus je nu op jezelf. Aarzel niet om hulp in te schakelen van iemand waar je mee kan praten. Dat heeft mij heel veel goed gedaan al zag ik het zelf totaal niet zitten toen. Achteraf ben ik er heel blij mee. En het is een stuk rouwen, je gaat alle fasen van rouw door en dat mag ook, jouw verdriet mag er zijn.
Hele dikke knuffel voor jou, je komt er wel weer bovenop, echt. Al denk je nu dat je wereld vergaat, er is uiteindelijk licht na deze donkere periode. Knuf.
Sterkte ts. Eigenlijk vermoed ik ook dat er toch een ander in het spel is,anders ga je niet zo rigoreus alles opbreken.
poes schreef:Als ik je 1 tip mag geven: stop onmiddellijk met denken dat jullie financieel vrienden zijn en hij je nog zal helpen. Waarom zou hij? Hij heeft in 32 jaar het nooit nodig gevonden om voor je te zorgen als hij je onvrijwillig zou verlaten en nu gaat hij doelbewust weg. Dat zegt veel. Bovendien staat hij emotioneel verder in het proces en is hij wrs zijn nieuwe leven ook al druk aan het plannen. Dan kan het heel snel gaan. Jij kunt niet in zijn hoofd kijken. Dus zorg aub dat hij nergens bij kan wat van jou is.
Goof schreef:poes schreef:Als ik je 1 tip mag geven: stop onmiddellijk met denken dat jullie financieel vrienden zijn en hij je nog zal helpen. Waarom zou hij? Hij heeft in 32 jaar het nooit nodig gevonden om voor je te zorgen als hij je onvrijwillig zou verlaten en nu gaat hij doelbewust weg. Dat zegt veel. Bovendien staat hij emotioneel verder in het proces en is hij wrs zijn nieuwe leven ook al druk aan het plannen. Dan kan het heel snel gaan. Jij kunt niet in zijn hoofd kijken. Dus zorg aub dat hij nergens bij kan wat van jou is.
Holy oliebol, wat wordt er in dit topic weer idioot veel ingevuld voor een ander en wat worden mannen weer afschuwelijk neer gezet.
TS schrijft zelf dat hij 32 jaar lang haar mantelzorger is geweest EN dat hij haar 32 jaar lang financieel heeft onderhouden. En jij maakt daarvan dat hij 32 jaar lang het nooit nodig vond om voor haar te zorgen?? Hoe dan?
Liefde gaat soms over, dat kan en dat mag. En hij mag doelbewust weg, hoe kak dat ook is. Hij mag voor zichzelf kiezen, op ieder moment in zijn leven. En nee, daar hoeft niet altijd iets achter te zitten.
TS, veel sterkte met de situatie. Ik zou eens bij de gemeente gaan navragen wat de mogelijkheden zijn voor hulp, begeleiding, toeslagen etc.
Goof schreef:poes schreef:Als ik je 1 tip mag geven: stop onmiddellijk met denken dat jullie financieel vrienden zijn en hij je nog zal helpen. Waarom zou hij? Hij heeft in 32 jaar het nooit nodig gevonden om voor je te zorgen als hij je onvrijwillig zou verlaten en nu gaat hij doelbewust weg. Dat zegt veel. Bovendien staat hij emotioneel verder in het proces en is hij wrs zijn nieuwe leven ook al druk aan het plannen. Dan kan het heel snel gaan. Jij kunt niet in zijn hoofd kijken. Dus zorg aub dat hij nergens bij kan wat van jou is.
Holy oliebol, wat wordt er in dit topic weer idioot veel ingevuld voor een ander en wat worden mannen weer afschuwelijk neer gezet.
TS schrijft zelf dat hij 32 jaar lang haar mantelzorger is geweest EN dat hij haar 32 jaar lang financieel heeft onderhouden. En jij maakt daarvan dat hij 32 jaar lang het nooit nodig vond om voor haar te zorgen?? Hoe dan?
Liefde gaat soms over, dat kan en dat mag. En hij mag doelbewust weg, hoe kak dat ook is. Hij mag voor zichzelf kiezen, op ieder moment in zijn leven. En nee, daar hoeft niet altijd iets achter te zitten.
TS, veel sterkte met de situatie. Ik zou eens bij de gemeente gaan navragen wat de mogelijkheden zijn voor hulp, begeleiding, toeslagen etc.
anjali schreef:Sterkte ts. Eigenlijk vermoed ik ook dat er toch een ander in het spel is,anders ga je niet zo rigoreus alles opbreken.
Marsu schreef:Even een deel van je quote. Ik denk dat je hier te makkelijk denkt. Zorg er voor dat je een professionele financieel/ juridisch adviseur vindt die je hierbij kan helpen. Nu komt het er op neer dat je afhankelijk bent van zijn goedheid. Jullie hadden niets op papier, maar dat betekent niet dat er niet aan te tonen is dat jullie samen waren. Je hebt ook scheidingsmediators die je helpen bij het ook een goede manier uit elkaar gaan.
Ga niet uit van zijn oprechtheid, maar zorg er voor dat je professionele hulp hebt om jouw belangen te behartigen!
hahahatsjoe schreef:Marsu schreef:Even een deel van je quote. Ik denk dat je hier te makkelijk denkt. Zorg er voor dat je een professionele financieel/ juridisch adviseur vindt die je hierbij kan helpen. Nu komt het er op neer dat je afhankelijk bent van zijn goedheid. Jullie hadden niets op papier, maar dat betekent niet dat er niet aan te tonen is dat jullie samen waren. Je hebt ook scheidingsmediators die je helpen bij het ook een goede manier uit elkaar gaan.
Ga niet uit van zijn oprechtheid, maar zorg er voor dat je professionele hulp hebt om jouw belangen te behartigen!
Cowboy55 schreef:Ik vraag me al 2 dagen af hoe ik zou handelen als man zijnde.
32 jaar mantelzorger.
32 jaar hoofdkostwinner.
Ergens rond de 50 jaar oud denk ik.
En nu?
Wat is het toekomstperspectief?
Nog 15 tot 20 jaar werken en mantelzorgen?
Dan met pensioen en mantelzorgen tot 1 van beiden sterft?
Pfffff.....dat is een verdomd zwaar perspectief.
Charlie_P schreef:Cowboy55 schreef:Ik vraag me al 2 dagen af hoe ik zou handelen als man zijnde.
32 jaar mantelzorger.
32 jaar hoofdkostwinner.
Ergens rond de 50 jaar oud denk ik.
En nu?
Wat is het toekomstperspectief?
Nog 15 tot 20 jaar werken en mantelzorgen?
Dan met pensioen en mantelzorgen tot 1 van beiden sterft?
Pfffff.....dat is een verdomd zwaar perspectief.
En wat wil je hier nou mee zeggen dan? TS vraagt om ervaringen, niet of iemand haar even een schuldgevoel wil aanpraten.