Niet kunnen eten bij stress

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 21:40

Jaah *\o/*
Vanavond met een groep uit eten geweest. Ik zat er de hele dag al tegenaan te hikken. Ik had geen trek, maar er moet toch eten in. Dus met weinig smaak wat gegeten. Daarna fruit gesneden als 'nood'-oplossing 's avonds en hele makkelijke 'hap-slik-weg'koekjes in mijn tas gestopt. Mocht het eten van het restaurant niet gaan, dan heb ik een plan B. En verdorie. Ik was ook de hele dag zenuwachtig want ships, ik wil graag meegaan, maar dit is zo'n enorme trigger... Hoe kom ik van dat gevoel af? Zo zo lastig. (En toch jammer dat uit eten gaan vaak 's avonds is. Dan moet je de hele dag 'wachten'. := ) Maar toch op de fiets gesprongen en die kant op gegaan.

En raad eens wie een gezellig avondje uit eten heeft gehad? :D Echt zo'n mega overwinning <3 Het kan gewoon! *\o/* Dit is weer zo'n overwinning!
Nu net thuis, en straks heerlijk op bed.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:07

*\o/* mooi zo de volgende stap is je niet meer voor af opfokken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:10

Dat wordt nog een uitdaging _O- :')
Maar zulke ervaringen helpen wel mee! Zenuwachtig of niet, het gaat gewoon goed :D

Prairy

Re: Niet kunnen eten bij stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 23:40

Oh ik heb hetzelfde met naalden, weet precies hoe dat voelt. Kan me er ook weken van tevoren al druk om maken.

Maar wat fijn dat het gezellig was!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 10:22

Oeh, dat lijkt me inderdaad ook lastig!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 14:52

Oh ja medische dingen of de tandarts daar kijk ik ook altijd tegenop.
Hopelijk kun je in de toekomst de zenuwen omzetten en er gewoon met goed gevoel naar uitkijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 22:40

Schrikmomentje vandaag. Met de lunch vroeg een collega of ik met hen mee ging eten. Ik zag de broodjes en... Bam. Mijn stresslevel ging binnen een seconde van 0 naar 100.
Ships. Oja, zo voelde dat inderdaad; het niet kunnen eten. Het overviel mij.

Stiekem wel trots op mijzelf dat ik het meteen herkende en ook bedacht, dat als ik mee zou eten, het waarschijnlijk goed zou gaan. Toch gekozen voor de rust en even naar buiten gewandeld. Iets later op mijn gemak wat gegeten :) (en vanmiddag een hele bult snoepjes naar binnen gewerkt :9 )

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 08:47

Anoniem schreef:
Schrikmomentje vandaag. Met de lunch vroeg een collega of ik met hen mee ging eten. Ik zag de broodjes en... Bam. Mijn stresslevel ging binnen een seconde van 0 naar 100.
Ships. Oja, zo voelde dat inderdaad; het niet kunnen eten. Het overviel mij.

Stiekem wel trots op mijzelf dat ik het meteen herkende en ook bedacht, dat als ik mee zou eten, het waarschijnlijk goed zou gaan. Toch gekozen voor de rust en even naar buiten gewandeld. Iets later op mijn gemak wat gegeten :) (en vanmiddag een hele bult snoepjes naar binnen gewerkt :9 )

Stom ehh, hoe het je kan overvallen.

Momenteel heb ik ook veelvuldig stress, dus eet vooral kwark en alles wat maar makkelijk en lekker is.

Uit eten? Dat zit er voorlopig even niet in.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 05-10-22 07:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:00

Ik had vorige week een behandeling waar ik wat tegenop zag en daarna zouden we uit eten gaan.

Heb vooraf het restaurant uitgezocht, menu kaart bekeken en na de behandeling kon ik stress vrij uit eten want ik had alles vooraf al bepaald. Was ik erg blij mee. Ik krijg anders kortsluiting als ik op het moment supreme alle restaurants langs moet en dan is eigenlijk niks goed. En dan eindig ik meestal bij de friettent :')

Goed dat je je stress herkende en toen ook voor jezelf gekozen hebt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 12:12

Precies dat Maralyn. Juist op het moment dat je het even niet verwacht, en 'bam': 'hier spreekt Spanning. Ik ben er weer gezellig!'.
Lastig dat uit eten gaan er voor jou nu even niet in zit :(:)

Ah, wat fijn dat je het van tevoren uit kon zoeken. Dat scheelt inderdaad echt een heleboel! Dan weet je al wat het wordt en wat je kunt verwachten. Is o zo fijn :D
En dankjewel. Ik ben ook blij met hoe ik het opgelost heb :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 21:41

Wat een gekke week! Begin deze week een schrikmoment en kort weer even de oude bekende spanning.

Maar gister met collegas een terrasje gepakt! Van tevoren wel echt spanning, maar onder het mom 'ik hoef alleen maar een drankje te doen. Eten hoeft niet' en 'als ik nu toch afhaak, dan wint de angst', toch meegegaan. En wie zat uren later nog op het terras en daar aan een bord vol eten? *\o/* Ik glunder nog na :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:03

En terecht dat je nog naglundert. Kanjer!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:26

Anoniem schreef:
Wat een gekke week! Begin deze week een schrikmoment en kort weer even de oude bekende spanning.

Maar gister met collegas een terrasje gepakt! Van tevoren wel echt spanning, maar onder het mom 'ik hoef alleen maar een drankje te doen. Eten hoeft niet' en 'als ik nu toch afhaak, dan wint de angst', toch meegegaan. En wie zat uren later nog op het terras en daar aan een bord vol eten? *\o/* Ik glunder nog na :D

Angst regeert niet meer!!
Wat mag jij daar super trots op zijn!!

Superheld ben je! Sorry, maar jij bent echt een inspiratiebron voor me.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 05-10-22 07:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:53

Dankjulliewel!

En oh, wat een lief berichtje Maralyn :o Maar echt. <3 Dat is voor mij een heel compliment!
Komt bij jou ook goed! Kleine stap voor kleine stap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:11

Wat een heerlijk gevoel vandaag! Collega kwam langs met een schaal koeken van de bakker. Ze waren niet allemaal opgegeten tijdens een training... Dus of ik nog 1 wilde hebben?

Toen heb ik zonder na te denken een koek gepakt welke ik niet kende. Dus ook geen idee hoe hij smaakte. En gewoon zo opgegeten :)

Dat was een jaar geleden echt ondenkbaar! En dat besef kwam vandaag even <3

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:28

Anoniem schreef:
Wat een heerlijk gevoel vandaag! Collega kwam langs met een schaal koeken van de bakker. Ze waren niet allemaal opgegeten tijdens een training... Dus of ik nog 1 wilde hebben?

Toen heb ik zonder na te denken een koek gepakt welke ik niet kende. Dus ook geen idee hoe hij smaakte. En gewoon zo opgegeten :)

Dat was een jaar geleden echt ondenkbaar! En dat besef kwam vandaag even <3

Topperrr!!!!
Laatst bijgewerkt door Giolli op 05-10-22 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:14

:~ :#