Laibadji schreef:Ik wil graag even vermelden dat er door dit topic wel een paar fijne contacten zijn ontstaan.
Ach, nu voel ik me bijna schuldig dat ik zelf niet heb ge-pb'd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laibadji schreef:Ik wil graag even vermelden dat er door dit topic wel een paar fijne contacten zijn ontstaan.
Suzanne F. schreef:Ik vind dat ‘druk’ een kul smoesje is. Misschien om af te spreken maar niet om interesse en belangstelling te tonen in de ander. Een appje sturen kan je zelfs als je op de wc zit. En als die 10 seconden om te appen: Hoi hoi, hoe is het met je? al teveel zijn dan moet je misschien eerlijk zijn en dan heb je gewoon geen zin om interesse te tonen.
pumpina schreef:En wat Mizora schetst moet k ook om lachen. Ik zie whatsapp namelijk bij uitstek als het communicatiemiddel waarbij je precies kan reageren wanneer het jou uitkomt en je juist niet allebei tegelijk in de lucht moet zijn, zoals bij afspreken en bellen wel het geval is. Ik reageer altijd 1x in de paar dagen, dan ga ik er even lekker voor zitten en klets ik een heel verhaal, of spreek een voiceberichtje in. Met een aantal vriendinnen sturen we voices naar elkaar waardoor je leuk van elkaar op de hoogte blijft, maar het kan beluisteren en beantwoorden wanneer het jou uitkomt.
Farjen schreef:Suzanne F. schreef:Ik vind dat ‘druk’ een kul smoesje is. Misschien om af te spreken maar niet om interesse en belangstelling te tonen in de ander. Een appje sturen kan je zelfs als je op de wc zit. En als die 10 seconden om te appen: Hoi hoi, hoe is het met je? al teveel zijn dan moet je misschien eerlijk zijn en dan heb je gewoon geen zin om interesse te tonen.
Appjes worden wel verstuurd, maar vaak krijg ik op het werk wel eens een berichtje en dan lees ik hem vlug, vlug en soms vergeet ik dan te antwoorden en antwoord ik pas uren later of de dag erna. Dat is niet omdat ik geen interesse heb, maar op het werk heb ik geen tijd ervoor (officieel mag ik mijjn telefoon niet bij me hebben) soms is er zelfs geen tijd om naar het toilet te gaan of om te eten![]()
Dus nee, ik vind het een beetje te kort door de bocht gedacht zo.
Gelukkig heb ik vrienden die in dezelfde situatie zitten, of hun partner in dezelfde situatie dus er is nooit geen ruzie over![]()
Maar ik vind dit absoluut niet leuk hoor en kijk daarom ook uit naar ander werk met een normale werk/privé balans.
Suzanne F. schreef:Het heeft te maken met verwachtingen. En daar ga je weer: als je dingen verwacht van mensen word je teleurgesteld. Ik heb een vriendin die ik maar enkele keren per jaar spreek maar dan is het altijd leuk en prima. Gaan we eten en praten we gezellig bij. Maar ik heb ook een vriendin gehad waarvan ik dacht dat ze een echt goede vriendin was, eentje waar je closer mee bent en die dichter bij je staat emotioneel zeg maar. Dan voel je je enorm gekwetst en teleurgesteld als zij dat blijkbaar anders ziet. Als je via een ander moet horen dat ze zwanger is bijvoorbeeld. Of als ze je verjaardag vergeet. Dat is pijnlijk.
Maar nogmaals, dat heeft met verwachtingen te maken.
Suzanne F. schreef:Het heeft te maken met verwachtingen. En daar ga je weer: als je dingen verwacht van mensen word je teleurgesteld. Ik heb een vriendin die ik maar enkele keren per jaar spreek maar dan is het altijd leuk en prima. Gaan we eten en praten we gezellig bij. Maar ik heb ook een vriendin gehad waarvan ik dacht dat ze een echt goede vriendin was, eentje waar je closer mee bent en die dichter bij je staat emotioneel zeg maar. Dan voel je je enorm gekwetst en teleurgesteld als zij dat blijkbaar anders ziet. Als je via een ander moet horen dat ze zwanger is bijvoorbeeld. Of als ze je verjaardag vergeet. Dat is pijnlijk.
Maar nogmaals, dat heeft met verwachtingen te maken.
truus1957 schreef:Hoe gaat het met je TS? Moet zo af en toe aan je denken. Snap je gevoelens zo goed!
Laibadji schreef:Het is ook kiezen tussen jezelf blijven kwellen en blijven kijken naar wat je mist of toch in het hele gebeuren de positieve dingen zien. En nu lukt mij dat want nu voel ik mij sterk en kies ik hiervoor.
Het is inderdaad belangrijk om wensen en verwachtingen uit te spreken en dat doe ik ook. Het komt er op aan van hoge verwachtingen bij te sturen en op zoek te gaan naar haalbare verwachtingen.