pumpina schreef:En wat Mizora schetst moet k ook om lachen. Ik zie whatsapp namelijk bij uitstek als het communicatiemiddel waarbij je precies kan reageren wanneer het jou uitkomt en je juist niet allebei tegelijk in de lucht moet zijn, zoals bij afspreken en bellen wel het geval is. Ik reageer altijd 1x in de paar dagen, dan ga ik er even lekker voor zitten en klets ik een heel verhaal, of spreek een voiceberichtje in. Met een aantal vriendinnen sturen we voices naar elkaar waardoor je leuk van elkaar op de hoogte blijft, maar het kan beluisteren en beantwoorden wanneer het jou uitkomt.
Het gaat juist om het moment dat je wel tegelijkertijd in de lucht bent. De ontvanger (persoon B) hoeft niet in de lucht te zijn, maar als hij dat wel is en direct antwoord geeft, is het wel raar als je dan niets meer van je laat horen in mijn ogen (voor zoveel uur). Veel later antwoorden door B is dus geen probleem. Wat ik onbeschoft vind is als A een appje stuurt (voor het eerst in een maand en met de tekst in de trend van "hoi, hoe gaat het?"), B direct antwoord geeft en A dan pas weer uren later reageert.
Ik ben overigens met vrienden 9 van de 10 keer degene die het initiatief neemt met contact opnemen, dit topic is voor mij een goede herinnering dat het weer eens tijd is. Het is al weer meer dan een maand geleden dat ik met iemand geappt heb. Het probleem herken ik dus op zich wel van altijd degene zijn die het initiatief moet nemen, maar waarom 'te druk' als antwoord gegeven wordt om het startappje te sturen snap ik dus wel. En ik wilde die zijde dan ook even belichten.