Blaasontsteking, ab of iets natuurlijks gebruiken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:03

Ik heb ook een tijd lang een chronische/terugkerende blaasontsteking gehad voor bijna 3 jaar (met pauzes). AB probeer ik te vermijden dus ik ben mij in gaan lezen in voeding.
Wat mij hielp was D-mannose. Dit zit oa in cranberry sap maar daar moet je je een beetje afvragen wat de concentratie is van D-mannose. Daarnaast bevordert suiker een blaasontsteking. Wanneer ik wat voelde opkomen slikte ik 1000 mg direct, en herhaalde ik het slikken van d-mannose elk uur (dosis weet ik niet meer). Dit was binnen een paar uur effectief. En, VEEL drinken! Het aanhechten van de bacteriën aan het blaas epitheel is het probleem. Overigens is dit een eigen ervaring en wil ik geen “medisch” advies geven. De werking van D mannose is nog niet statistisch bewezen uit meerdere onderzoeken. D mannose is relatief onschuldig, alleen even kijken welke dosis effectief is.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27424995/

Edit: ook een goede website
https://liveutifree.com/?_gl=1%2Aholtqa ... WJVSWtVNw..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:34

Sababber schreef:
Vitamine C moet je mee oppassen, vergroot je de kans mee op nierstenen als je daar structureel te veel van binnenkrijgt, aldus mijn diëtist :=

Alleen bij mannen.
Vitamine c is juist een veilige vitamine omdat je het teveel uitplast.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 11:47

Suzanne F. schreef:
Sababber schreef:
Vitamine C moet je mee oppassen, vergroot je de kans mee op nierstenen als je daar structureel te veel van binnenkrijgt, aldus mijn diëtist :=

Alleen bij mannen.
Vitamine c is juist een veilige vitamine omdat je het teveel uitplast.

Het is achterhaalde informatie.
Gaat terug op 1 onderzoek warbij in een reageerbuis een soort van niersteen ontstond.