Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wanneer meer bijwerkingen gehad, bij eerste of tweede vaccinatie

Moderna 1
18 (3%)
Moderna 2
71 (15%)
Pfizer 1
136 (28%)
Pfizer 2
193 (40%)
Astra zeneca 1
49 (10%)
Astra zeneca 2
5 (1%)

Totaal aantal stemmen: 472

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:00

Pfizer 1: prik niet voelbaar, na een dag wat spierpijn/beurs gevoel, dit werd dag 3 en 4 na de prik nog iets erger en toen was het opeens over.

Pfizer 2: prik niet voelbaar, na een dag iets gevoelige arm maar minder als bij de eerste, ook wat rommelende darmen. Dag 2 van een op andere moment PIJN vanaf mijn maag tot aan mijn darmen. Niet misselijk, gewoon echt pijnlijk, kon amper rechtop lopen. Na 1,5 dag ging het opeens een stuk beter en vanaf dag 5 na de prik weer 100%.

Hoop niet dat dit vaak herhaald moet gaan worden >;)

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:05

Pfizer 1: beetje beurze arm.
Pfizer 2: over 5 weken

Bowo

Re: Welk vaccin en met 1e of 2e meer bijwerkingen gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:12

AZ 1: 1 dag koorts, onder controle te houden met paracetamol; aantal dagen pijnlijke injectieplek bij druk, dusdanig dat ik er de eerste nacht slecht van sliep omdat ik dus blijkbaar juist veel op mijn geprikt arm lig; 1 dag spierpijn bij arm boven schouder tillen.

AZ 2: iets pijnlijke injectieplek bij druk

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:16

idylle schreef:
Ik heb gisteren de eerste Pfizer vaccinatie gekregen. Een minuut na het zetten kreeg ik wat wazig zicht en voelde ik me licht voor een paar minuutjes echt niet goed. Maar toen ik even op m'n ademhaling lette ging alles weer goed en was m'n zicht ook weer goed. Afgelopen nacht een paar x wakker geworden als ik op die arm had gelegen, maar verder totaal geen last gehad.
Nu hoorde ik dat je van de tweede prik meer en heftigere bijwerkingen kunt krijgen en nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Met welke prik had je de meeste bijwerkingen, of bij beide bijwerkingen of juist bij beide geen bijwerkingen. En met welk vaccin je geprikt bent. Brand los.

Ik heb dezelfde gehad en had ook na paar minuten dat ik licht in mijn hoofd wordt, dit hield dan wel paar uur aan maar de volgende dag was het weg, bij de 1e prik had ik erg last van mijn arm en dan in erop liggen en omhoog brengen,niks ernstigs.

De 2e prik had ik weer dezelfde duizeligheid en de volgende dag was dat ook weer over en ik heb toen geen last van mijn arm gehad.

Dus ik heb eigenlijk nergens last van gehad.

Mijn nichtje die heeft deze ook gehad en had bij de 1 nergens last van. Ja ook haar arm een beetje maar meer miet, maar bij de 2e is ze 2 dagen gevloerd geweest, echt 2 dagen ziek op bed gelegen dus ik was ook best beetje bang hiervoor maar gelukkig niet gehad.

Dus iedereen reageert anders.

Misschien moet ik erbij zeggen dat ik wel boel allergieën heb en ik daardoor denk ik ook licht in mijn hoofd werd voor paar uur. Werd beide rond 15 u geprikt en pas na het slapen was het weg.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:17

Bij de eerste pfizer laat in de middag vaccin gehad. Ik was het eerlijk gezegd al weer vergeten s'avonds. Toen ik over mijn arm wreef had ik zoiets van wat zit daar nou weer. Zat het pleisterje er nog.

Bij de tweede voelde ik dat ik een prik had gehad, in de zin van klein beurs plekje gevoel. Dat ging al weer weg in de loop van de volgende dag.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:27

Heb de eerste van Pfizer gehad en viel me alles mee. Alleen een beetje een stijve arm de volgende dag, alsof ik te zwaar getild had of me gestoten had aan één kant. Krijg de tweede komende maand, ben benieuwd!
Mijn ouders hadden allebei van beide vaccinaties (ook Pfizer) geen enkel probleem ondervonden. Zij hadden bij de eerste hetzelfde effect als ik had en bij hun tweede helemaal nergens last van.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:32

Pfizer, geen klachten op de stijve arm na, de tweede keer flink meer dan de eerste (bij dezelfde prik dame toevallig) maar arm was ook koud van door de fikse regen heen en weer fietsen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:48

Pfizer 1 alleen hele zere en stijve arm.
2e prik heb ik afgelopen vrijdag gehad en had zaterdag verhoging (tegen de 38 aan met paracetamol) en erge hoofdpijn. Was zondag weer over. Beetje zere arm gehad, minder dan bij de eerste.

Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:59

1ste prik Pfizer: alleen een een beurse arm waardoor ik steeds wakker werd van de pijn. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een naaldenfobie heb en het bijna een half uur heeft gekost voor ze me kon prikken. Dus door de stress misschien wat extra spierpijn.

2de prik moet ik nog krijgen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:09

Pfizer, 1e prik: gistere eerste 15 min voelde ik het echt in mijn arm, toen geen last, pas na een uur of 4 kwam de pijn weer terug. vanochtend wakker geworden met pijn in mijn arm, vervolgens wel moe maar goes. vanmiddag werd ik echt naar, een beetje alsof je ziek wordt maar het nog niet bent. nu gaat het weer oke, wel moe nog en pijn in arm.
ik krijg er maar 1 ivm al corona gehad te hebben.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:34

Janssen

In de avond geprikt, had nergens last van, alleen een beetje van de spier op de plaats van de prik.

Vannacht om 4 uur wakker geworden, nu koorts en de hele dag beroerd. ;(
Hoop toch echt dat het bij 1 keer prikken blijft.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:37

Pfizer
1e geen bijwerkingen op beurse plek na
2e opvliegers _O-

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:44

Moderna 1 krijg geen 2e omdat ik coronaheb gehad.
Eerste dag nergens last van. 2e dag zwaar hoofd, middag koorts. Vanaf dag 4 flinke zwelling bovenarm die duurde tot dag 10 en flink rood en warm.
Koelen was het devies.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:52

Ik heb Pfizer gehad en van zowel de eerste als de tweede prik totaal geen bijwerkingen gehad :)

izzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:52

Moderna:
1e prik niks.
Van de tweede prik wel erg ziek geweest, licht in het hoofd, hoofdpijn, misselijk. Kwam op dag 2 en heeft 2 dagen geduurd.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:57

1e prik Pfizer: prik zelf niet gevoeld. Wel paar dagen gevoelige arm, rest van de dag heel moe en na het zetten licht in mijn hoofd. 2e dag de hele dag constant bloedheet gehad.
2e prik: prik zelf wel gevoeld en een beurse plek gehad. Verder geen klachten.
Ik heb zelf nooit griep oid dus misschien dat ik daarom de eerste keer een heftigere reactie kreeg. Ik neem ook nooit de griepprik terwijl ik wel word opgeroepen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:59

Ingevuld voor mijn man, want ik heb er pas 1 gehad.
Maar mijn man is van de eerste echt niet lekker geweest en 2 nachten heel slecht geslapen, de tweede ging heel smooth. Beetje hangerig en zenuwachtig na de 2e.

Beide geprikt met Pfizer.
Ik had na m'n eerste een aantal uren geel fiks koppijn, beginnend ca 10 uur na de prik, aanhoudend tot 22 uur na de prik.
De 2e is over 3 weken gepland.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 16:05

De poll kan ik niet gebruiken want er was geen sprake van meer of minder.
M1: Op dag 2 deed mijn arm het niet meer, maar ik denk dat er te hoog geprikt was en dat het niet aan de inenting lag. Verder top fit.
M2: beetje beurse arm de dag erna, maar geen pijn of zo. Even in de ochtend wat gammeler als normaal, maar met een pcm gewoon paardgereden.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:26

Ik heb mij woensdag laten vaccineren ondanks mijn mega angst. Er werd gewoon rustig de tijd voor me genomen en pas geprikt op het moment dat ik me rustig voelde.

Ik heb in januari dit jaar COVID gehad dus ik heb maar 1 vaccinatie hoeven halen.
Ik heb Pfizer gehad en het enige wat ik had is dat mijn arm heel beurs aanvoelde al vrij snel na het zetten van de vaccinatie, m'n arm veel bewogen en gisteren wakker geworden met een hele beurse arm wat met een beetje pijnstilling prima te handelen was. Vanochtend nauwelijks meer pijn.
Verder tot nu toe geen bijwerkingen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:30

Pfizer

1e x beurse arm, dag erna fikse hoofdpijn en aantal dagen niet helemaal fit
2e x beurse arm, eerste dagen verder nergens last van, na 3 dagen snip verkouden, na 5/6 dagen nog steeds snip verkouden, last van mijn maag, hoofdpijn en koorts. Voor de zekerheid ook maar weer laten testen, maar dat was gelukkig negatief.
Er heerst ook wel van alles hier in de buurt dus waarschijnlijk is het een combi van geweest…

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:35

Man AZ beetje hoofdpijn en niet geslapen in de nacht erna bij beide prikken.
Ik twee keer pijnlijke arm voor anderhalve dag en eerste keer wat koude rillingen.
Schoonzoon Janssen , alleen prikplek even gevoeld.
Dochter Pfizer 1e alleen prikplek voor een dag. Tweede moet nog komen.
Algemeen, wanneer je goed bekend bent met allergieën houd je dan niet groot na het prikken , tintelende lippen en gevoel dat tong raar doet, meteen zeggen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:40

Pfizer 1ste spuit gehad
's anderdaags veel pijn in mijn arm als ik die omhoog tilde (en heb een hele hoge pijngrens) en Hoofdpijn
Dag daarna duizeligheid de hele dag en licht in mijn hoofd.

Ook tot nu nog altijd minder uithoudingsvermogen.

Is inmiddels een week geleden.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:42

Ik krijg de 2e Pfizer precies aan het begin van mijn vakantie, op het moment dat we naar ons vakantiehuisje vertrekken, dus ik lees met veel belangstelling mee.

Van collega's en familie heb ik gehoord dat ze een dag na het 2e mrna vaccin ziek werden. Dit duurde meestal 1 of 2 dagen, daarna soms nog een tijdje lusteloos/weinig energie. Dat zou voor mij betekenen dat ik precies in mijn enkele dagen in het huisje niet fit zou zijn. Daarom hoop ik dat jullie mij nog enigszins gerust kunnen stellen. := Van de eerste Pfizer prik heb ik helemaal niets gemerkt. Niet eens het gevoel van een blauwe plek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:49

Zwager van eerste Pfizer echt goed ziek, tweede niets, rest van familie ook Pfizer en moderna. Wel allemaal wat ouder maar geen noemenswaardige problemen .

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:52

_Lorette_ schreef:
Ik krijg de 2e Pfizer precies aan het begin van mijn vakantie, op het moment dat we naar ons vakantiehuisje vertrekken, dus ik lees met veel belangstelling mee.

Van collega's en familie heb ik gehoord dat ze een dag na het 2e mrna vaccin ziek werden. Dit duurde meestal 1 of 2 dagen, daarna soms nog een tijdje lusteloos/weinig energie. Dat zou voor mij betekenen dat ik precies in mijn enkele dagen in het huisje niet fit zou zijn. Daarom hoop ik dat jullie mij nog enigszins gerust kunnen stellen. := Van de eerste Pfizer prik heb ik helemaal niets gemerkt. Niet eens het gevoel van een blauwe plek.

Is het een optie te vragen of je de prik bv direct na je vakantie kunt krijgen? Zou zonde zijn als je in vakantieweek je niet lekker voelt.

Mijn eerste Pfizer; wat pijn op prikplek, half dagje niet helemaal fit en verder geen last
Tweede Pfizer; op dag 2 urenlang misselijk met veel braken, hoofdpijn, enorme spierpijn. Nu ruim een week na 2de enting gezwollen klieren,wat hoofdpijn en af en toe wat misselijk gevoel en nog erg moe. Bij lichte inspanning snel zwak op de benen en krijg dan weer spierpijn.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 02-07-21 11:58, in het totaal 4 keer bewerkt