Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indi_Vito

Re: Ik houd niet van blote benen, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:35

Had ik vroeger ook, en nu?
F*ck it wat anderen denken, mijn lijf, mijn leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:36

Ik denk juist eerder "doe asjeblieft wat luchtigers aan" als met dit weer iemand een lange broek aan heeft :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:59

idinn schreef:
Ik denk juist eerder "doe asjeblieft wat luchtigers aan" als met dit weer iemand een lange broek aan heeft :D

Exact!!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 07:37

Wat een herkenbaarheid! Ik vind mijn benen ook niet zo mooi, rode bultjes en een soort littekenophoping op mijn scheenbeen. Ik heb altijd, maar dan ook echt altijd een lange broek aan.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-21 07:43

Oh wat een hoop berichten! Wat fijn dat jullie het herkennen!

De deo truc ga ik zeker proberen! Ik heb dus ook een mooi shapingsbroekje voor onder jurkjes besteld maar die moet nog bezorgd worden.

Witte benen is niet het grootste issue, die worden inderdaad vanzelf minder bruin.

Met korte broeken valt de nadruk zo op je benen. Ik heb flinke kuiten en vind die echt heel lelijk. Ik pas ook nooit mooie hoge laarzen.

Met rokjes dus vooral het gevoel dat ik in mijn nakie loop, maar met die deo truc en het broekje durf ik het wel straks

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:15

idinn schreef:

Ik ook :P
Krijg echt plaatsvervangende warmteaanvallen.
Ondanks dat ik ook niet 100% tevreden ben over mijn benen (wie wel?) draag ik wel korte broeken en kleedjes.

Voor mensen die echt hun benen niet durven tonen, er zijn ook hele luchtige lange broeken of rokken (linnen bijvoorbeeld). Dat scheelt al een pak qua warmte.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:17

Ik vind dit ook best erg om te lezen. Als je je benen kapot schuurt vind ik het logisch dat je liever geen jurk draagt, dat is gewoon pijnlijk.

Maar geen korte broek of jurk omdat je je schaamt, dat vind ik echt heel jammer om te lezen. Vooral als je het wel in eigen tuin draagt maar buiten niet. Zelfs als mensen er wat van zouden vinden, wat maakt dat dan uit? Je bent wie je bent. Ik wou soms dat mensen wat meer konden denken wat als er geen mensen zijn om te oordelen, zou je het dan wel dragen? Sommige dus wel als ik het zo lees. Vind het heel erg hoe mensen beïnvloed kunnen worden door mensen.

Doet me ook wel denken aan dat je op het strand genoeg mannen ziet met een dikke buik die zich er niet voor lijken te schamen en dat vrouwen het heel snel hebben over ik durf niet in bikini of helemaal niet naar het strand in badkleding.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:19

Inderdaad de melkpakken hebben we allemaal aan het begin van de lente, komt vanzelf dan dat kleurtje.
Mijn benen zijn altijd duo penotti, aan 1 been draag ik een steunkous vanwege een ongeluk een aantal jaren terug, dat been ziet dus geen zonlicht, heb ze wel in huidskleur maar toch zie je wel verschil. Ik draag dus meestal 3/4 broeken of die net over de knie vallen, zie veel mensen kijken naar de steunkous maar dat doet me niets, als ze het niet leuk/mooi of wat dan ook vinden kijken ze maar de andere kant op, ik ga voor een ander met dit warme weer niet in een lange broek lopen. Het is altijd wel grappig als ik 's avonds thuis de steunkous op een gegeven moment uit doe, dan zie je dus dat 1 been een kleurtje heeft inmiddels en de ander witter dan wit.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:22

moonsparkle schreef:
Ik vind dit ook best erg om te lezen. Als je je benen kapot schuurt vind ik het logisch dat je liever geen jurk draagt, dat is gewoon pijnlijk.

Maar geen korte broek of jurk omdat je je schaamt, dat vind ik echt heel jammer om te lezen. Vooral als je het wel in eigen tuin draagt maar buiten niet. Zelfs als mensen er wat van zouden vinden, wat maakt dat dan uit? Je bent wie je bent. Ik wou soms dat mensen wat meer konden denken wat als er geen mensen zijn om te oordelen, zou je het dan wel dragen? Sommige dus wel als ik het zo lees. Vind het heel erg hoe mensen beïnvloed kunnen worden door mensen.

Doet me ook wel denken aan dat je op het strand genoeg mannen ziet met een dikke buik die zich er niet voor lijken te schamen en dat vrouwen het heel snel hebben over ik durf niet in bikini of helemaal niet naar het strand in badkleding.

Vriendin van mij heeft dat ook en heeft deze oplossing daarvoor:
https://www.curveswear.com/nl/specials/dijenbanden/

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 09:22

Ik vind het erg jammer dat veel meiden/vrouwen zo onzeker zijn, omdat ze zogenaamd iets afwijken van het gefotoshopte plaatje in bladen.
Echt, ik hoop dat 1 ieder voor zichzelf een keer de knop kan omzetten en voor zichzelf kiest, i.pv. de mening van een ander.
Het is niet makkelijk, maar geeft zoveel meer rust.

Ikzelf draag aan beiden benen steunkousen, en loop met warm weer lekker in een korte broek hoor.
Ok, geen rokjes, maar ik ben geen rokken/jurkenvrouw, maar korte broek, ja hoor.
Van op de knie tot aan heel kort.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 09:45

Iemand zei dat benen vanzelf minder wit worden, naarmate ze meer zon zien. Helaas geldt dat niet voor de mijne, zelfs van zonvakantie kom ik met melkflessen terug. Ik heb het heel lang verborgen met lange broeken, maar sinds een jaar of 6 draag ik mn melkflessen in het openbaar. En wat heerlijk vind ik dat.

En oh voor het plakken van dijbenen onder rokjes en jurken, draag ik een boxershort van mn vriend. Ideaal!!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:00

Ik vind knieen zulke rare lelijke dingen. Dat vind ik gewoon in het algemeen (ook bij modellen en zo) en niet perse van mezelf. Zakelijk of voor netjes vind ik het daarom ongemakkelijk om iets boven de knie te hebben maar dat is gewoon een rare afwijking van mezelf :+

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:05

Hier nog iemand die altijd witte benen had. Jammer dan. Ik draag graag jurkjes en rokjes dus de omgeving doet het er maar mee.

Wel heb ik het idee na een aantal jaar dat mijn benen wat makkelijker bruin worden maar dat heeft echt jaren geduurd.

Zal mij een zorg zijn wat andere er van vinden, zelfs als ze er wat van zeggen. Zelf kijk ik eigenlijk ook niet naar anderen. Misschien speelt dat ook mee, het boeit me gewoon echt niet.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:21

Ik loop vrijwel altijd met een lange broek. Korte broek misschien toen het in 2019 veertig graden werd, of als het dertig graden wordt en ik moet de hele dag fietsen of anderszins actief zijn. Maar ik ben dan ook een man, dus een jurk is voor mij niet echt een optie...

Er is van alles niet mooi aan mijn benen (het zijn X-benen om maar eens wat te noemen) en als je ze maar een paar keer per jaar ontbloot blijven ze natuurlijk wit. Maar dat is voor mij niet dé reden om de lange broek aan te laten. Ik vind mannen met blote benen in het algemeen gewoon niet esthetisch.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:56

Wat verdrietig dat mensen zich zo voor hun lichaam schamen dat ze het liever oncomfortabel zijn dan dat ze hun benen laten zien :( Dan hebben we toch als maatschappij gefaald? Ik denk er zelf niks van als ik iemand met dikke/dunne/witte/of wat voor soort benen zie.
Kan het zijn dat jullie het in je hoofd belangrijker maken dan het voor anderen echt is?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:21

Ik snap ook echt niet wat er erg is aan witte benen :o

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:34

Ik vind mijn gespierde benen mooi : een soort eretekenen.

En gisteren zag ik bij een 'collega oud wiefke' mooie blauwe adertjes.
Ook een soort eretekenen: die benen hebben er vele kilometers op zitten.
En dat mag je zien.

Doorgaans zijn mijn benen wit (momenteel heb ik een nieuwe spijkerbroek die afgeeft, dus wat pijnloos blauw)
voor rustige, zonnige momenten heb ik 1 ruim vallende wijde rok.
Gekleed als de bel gaat, en in de tuin schort ik m op. Lekker zon op huid, mmmmm!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:50

Witte benen kan ik me echt niet druk om maken maar ik heb zeker voor mijn lengte echt dikke kuiten. Hoge laarzen al sinds mijn 13e niet meer gehad, zelf met enkellaarsjes kan ik bij het verkeerde merk hebben dat het onderaan bij mijn hak te wijd is en bovenaan maar net sluit. Is helaas een familiekwaaltje bij mij want mn moeder en tante hebben het ook, geen van ons heeft overgewicht en zeker bij mij kan er beter iets bij dan af. Dus alleen met operatie zou het bij mij kunnen veranderen en zodra ik dat door had heb ik het iets meer los gelaten, dat is het niet waard. Soms is het niet anders.

Ik besef me ook steeds meer dat het geen zin heeft om te proberen gedachten van anderen te lezen, je kan niet weten wat ze denken. En dus vervang ik het door wat ik zou denken en dat is inderdaad ook dat ik bij 33 graden me afvraag waarom wie dan ook een lange broek zou willen ("moeten") dragen.

Rokken en jurken wil ik niet omdat ook mijn bovenbenen tot en met mijn billen gewoon veel vet hebben en ik vind het niet mooi. En dat gaat denk ik nooit veranderen en dat is niet (meer) erg. Waar ik wel nog moeite mee heb is een soort "angst" dat ze nog breder gaan worden stel ik zou ze gaan trainen.

Dus nee ik houd niet van mijn blote benen. Ik accepteer ze wel.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 12:13

Hier ook hele witte benen die niet bruin worden maar sinds vorig jaar draag ik wel vaker rokken en korte broeken. Naar het werk meestal een rok die minimaal tot op de knie valt. Korter en ik ben de hele tijd er aan het denken of hij wel netjes valt als ik zit tijdens de pauze. Ik draag er wel vaak een kort broekje van snag tights onder tegen schurende bovenbenen. Korte broeken vooral thuis. Maar dan ook niet die ultra korte modellen. Dat vind ik zelf niets.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 13:12

Hier iemand van bijna 57 jaar die in het openbaar nooit rokjes/jurkjes/korte broeken draagt. Thuis wel eens een short (korte broek), maar enkel als ik geen bezoek verwacht. En enkel op reis draag ik wel zomerjurken, maar dan altijd een model dat ruim over de knie valt (en dat niet om de buik spant).

Het is niet omdat ik het niet mooi vind, maar omdat ik er mij gewoonweg heel onzeker en onwennig in voel. Je zou kunnen zeggen dat ik best wat complexen heb over mijn lichaam, al van jongs af aan :o
Komt waarschijnlijk omdat ik als kind wat mollig was en daarmee uitgelachen werd door andere kinderen. Omdat ik niet (meer) wil beoordeeld worden door anderen op mijn zwakke plekken, verberg ik ze. En ook wel uit een zekere ijdelheid ;)

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 13:38

Ik ben 57, best stevig. Maar het interesseert mij echt geen r..t wat anderen vinden van hoe ik eruit zie. Dus als ik doodga van de hitte buiten, dan gaat toch echt de korte broek aan. Loop daar gewoon mee rond en vind het heerlijk. Het staat mensen vrij om een andere kant op te kijken als het ze niet aanstaat.

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:09

Korte broeken vind ik ook drama, omdat dan mijn benen ook tegen elkaar schuren maar onder jurkjes heb ik dan deze aan:
https://www.hema.nl/dames/lingerie/corr ... 02409.html
Corrigeren doet hij eigenlijk niet, omdat het stofje zo dun is maar ik vind het zelf net wel even fijner voelen omdat ik zeker weet dat alles erin zit. Ik ben begonnen met het dragen van jumpsuits met wijde en wat kortere pijpen. Bij mij komen die tot 3/4 en voelt al een stuk vrijer en luchtiger dan een strakke broek. Tegenwoordig draag ik in de zomer meer jurken, en kijk ik dan vooral naar overslag jurken. Sluit mooi aan om je taille en bedekt heel fijn een eventueel buikje. Omdat ze dus over elkaar heen slaan loop je niet helemaal in blote benen maar wel lekker fris in de zomer.
Witte benen worden nooit minder wit als je ze nooit in de zon hebt, paar uitzonderingen daar gelaten :'), en het begin van de zomer heeft iedereen witte benen.

Pauline2cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:10

Een hele tijd terug op school moesten we tijdens een kennismakings rondje tegen elkaar zeggen wat wij dachten dat diegene het mooiste aan zichzelf vond. Bij mij zei zeker de helft 'benen' omdat ik direct als er een zonnetje is een kort jurkje, rokje of korte broek aan trek.
Mijn benen zijn te kort, ik heb van die dikke knieën, een rare bruine vlek, muggen en dazen bulten, krassen van het in de tuin werken... Anyway, ik vind mijn benen vreselijk maar een korte broek of jurkje zit lekker en ik zie mijn benen zelf toch niet. Bruin is ook iets minder lelijk dan wit, dus gewoon meteen blote benen als de zon schijnt!

Moraal van dit lange verhaal, niemand ziet aan je dat je zelf vind dat je lelijke benen hebt. De meeste mensen zijn ook zo met zichzelf bezig dat ze niet echt naar iemand kijken. Jurkje of broekje met een leuke print en iedereen zegt: wat een leuk jurkje zeg, en wat ben je al bruin :)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:18

Thuis niet zo'n moeite mee.
Wel op mijn werk in de mannenwereld. Maar nu denk ik maar zo: ik heb het ook warm, wil je kijken kijk je maar, wil je het niet zien kijk je de andere kant maar op. Ik ben niet heel stevig maar ook niet mager. En wie bepaald trouwens dat iets wel of niet kan... laat mensen maar lekker denken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:38

Sizzle schreef:
Ik vind knieen zulke rare lelijke dingen. Dat vind ik gewoon in het algemeen (ook bij modellen en zo) en niet perse van mezelf. Zakelijk of voor netjes vind ik het daarom ongemakkelijk om iets boven de knie te hebben maar dat is gewoon een rare afwijking van mezelf :+

Daar heb je 15 of zelfs 10 denier panty’s voor.
Mijn ervaring koop liever een duurdere panty, draagcomfort zowel qua pasvorm als warmte vele malen beter.
En ze gaan echt niet snel stuk.
Tegenwoordig heb je ook panty’s zonder teen.
Ideaal in een sandaal of toeless pump.
Zakelijk vind ik blote benen ook niet kunnen onder een jurk of rok.

Falke, Kunert, woolrich.