Altijd hoofdpijn bij warmte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:44

Ipv ORS of isodranken : simpel pak vruchtensap zonder bubbels, etc. 50/50 met water en 1/4 tl (dieet)zout per 1/2L. Zonder water is het vruchtensap te geconcentreerd om de suikers makkelijk op te nemen, vandaar verdunnen met water. Doe ik hier ook als het te warm wordt, eten wil je dan op een gegeven moment niet echt meer en enkel water doet het ook niet

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:48

tamary schreef:
Ipv ORS of isodranken : simpel pak vruchtensap zonder bubbels, etc. 50/50 met water en 1/4 tl (dieet)zout per 1/2L. Zonder water is het vruchtensap te geconcentreerd om de suikers makkelijk op te nemen, vandaar verdunnen met water. Doe ik hier ook als het te warm wordt, eten wil je dan op een gegeven moment niet echt meer en enkel water doet het ook niet

Goed idee, vind dat ors niet te pruimen.
En met warm weer eet ik met lange tanden.

senna21

Re: Altijd hoofdpijn bij warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:54

Een bekende van mij heeft ook snel hoofdpijn met warm weer, vooral in combinatie met inspanning. Zij drinkt veel water, thee, zeker flink meer dan 2 liter per dag. Nieren zijn okay, en ze heeft zeker geen watervergiftiging.
Voor haar werkt dat het beste.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:58

Oscar schreef:
We leven natuurlijk ook in een land van uitersten. Een paar weken geleden hadden we nog nachtvorst en een hoop toestanden, en woensdag tikten we hier de 31 graden aan. Wij stomme hollanders zijn dan ook nog maf om gewoon door te blijven gaan zoals we bezig waren want the show must go on. Niet slim :n

Maar hoe zouden we anders moeten doen?

Kunnen moeilijk alles aanpassen aan de weersomstandigheden. Denk dat een heleboel werkgevers dit niet tof gaan vinden :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 13:01

Ik verplaats dit topic naar [MWS] Mensenwelzijn en sport, omdat het daar beter past.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 13:13

Dilan93 schreef:
Oscar schreef:
We leven natuurlijk ook in een land van uitersten. Een paar weken geleden hadden we nog nachtvorst en een hoop toestanden, en woensdag tikten we hier de 31 graden aan. Wij stomme hollanders zijn dan ook nog maf om gewoon door te blijven gaan zoals we bezig waren want the show must go on. Niet slim :n

Maar hoe zouden we anders moeten doen?

Kunnen moeilijk alles aanpassen aan de weersomstandigheden. Denk dat een heleboel werkgevers dit niet tof gaan vinden :+

Hmmmm, ja, ik snap je punt.
Maar volgens mij is onze gezondheid net nog wat belangrijker dan onze economie. En ik denk ook dat we ons best nog iets meer aan kunnen passen. In zuidelijke landen zie je niemand om 14 uur 's middags de weg asfalteren. Wij doen dat wel. Staan we met 35 graden op een snikheet kruispunt in de brandende zon. Omdat we het vinden dat het moet ofzo. Misschien moeten we dan nog wat meer in oplossingen denken en alternatieven bedenken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 13:18

Dat zou idd heel fijn zijn.

Heb zelf ook altijd last van de warmte gehad toen ik nog in de loods werkte.
Aangepaste werktijden of extra pauze/ lager tempo, ho maar.

We hebben de temperatuur eens gemeten in de vrachtwagen die gelost moest worden, 40 graden.... :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 13:20

Door dit topic heb ik net maar even een kop bouillon gedronken. :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 13:44

janouk schreef:
"Grappig" te lezen dat mensen zelf niet aan genoeg zout denken bij warm weer.
Maar hun paarden hebben wel een zoutblok en krijgen met warm weer vaak electrolyten bij.

Nou dat! :') Ik drink genoeg, zoek ook schaduw op (wellicht wel iets te laat O:)), maar zout is echt nog nooit bij me opgekomen... :)) Toch weer goed van dit topic om daar ook 's op te gaan letten! +:)+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 13:49

Ik had er voorheen ook nooit aan gedacht hoor, juist omdat ze altijd waarschuwden dat mensen vaak teveel zout eten.

Maar kreeg op gegeven moment zoveel hoofdpijn dat ik niet meer normaal kon werken, dus maar naar de huisarts gegaan.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 14:00

Heb de Slimpie maar laten staan voor vandaag, water gedronken en een kop groentebouillon (en een ibuprofen)
Hoofdpijn is nu redelijk weggezakt. Eens kijken hoe het gaat zo....

Is groentebouillon ook goed voor extra zout?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 14:09

Jahoor! Ik doe het goed op groentebouillon, maar ook kip vind ik lekker. Dingen als ors en sportdrankjes vind ik niet lekker. En als ik hard gesport heb mag ik van mezelf met heel warm weer een handjes naturel chipjes.

Wat ook erg lekker is, is apfelschorle. Half appelsap, half Spa rood. Misschien niet caloriearm, maar dit heb ik geadopteerd na een dramatische wandeling van 40km in Duitsland bij 37 graden. Na een handje chipjes en een schorre kon ik pas weer bewegen. Ik doe het er goed op!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:23

Pumpkinbroes schreef:
tamary schreef:

Goed idee, vind dat ors niet te pruimen.
En met warm weer eet ik met lange tanden.

Correctie, 1/4 tl is per 200ml, op 1/2L mag dus ruim 2x zoveel zout.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:24

Ik had vandaag ook hoofdpijn door de warmte (iets met zolderkamer en schuin dak waar alle warmte van het huis zich naar toe verplaatst) en heb de tip om wat zouts te eten/drinken opgevolgd en warempel, waar de pijnstilling het scherpe randje er niet af kon halen, kon een kopje bouillon dit wel. Ik ga dit zeker onthouden!
Had het kopje bouillon zeker 2 uur na innemen van de pijnstilling genomen, pijnstilling deed echt helemaal niets.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:27

Haha fijn om te horen!

Ik verbaas me er echt over dat dat voor zoveel mensen als een verrassing komt. In warmere landen is dat echt heel normaal. Hier gaat blijkbaar iedereen meer water drinken maar dat doet niet zoveel.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:30

Ik ga voortaan echt altijd wat zouts eten of drinken als ik hoofdpijn heb, dat scheelt me ook heel veel pijnstilling slikken!

Ik denk ook dat het komt omdat mensen in warmere landen beter om weten te gaan met de warmte. Hier in Nederland/België heb je niet extreem lange warme perioden zoals je wel hebt in bijvoorbeeld Spanje. Maar deze tip ga ik echt aan iedereen vertellen die hoofdpijn krijgt van warmte, wat een openbaring :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:32

Sinds ik een keer ben flauwgevallen in een bloedhete bus heb ik altijd wat zoute dropjes bij mij als het warm is.