Familiebed?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:18

Wij hebben zelf een bed gemaakt van pallets. Is 2.70 bij 2 meter omdat dit precies paste bij ons tussen de muren. Bij jullie zou je dan 2.40 kunnen maken.
Hier wat foto's

Afbeelding
Pallets met latjes aan elkaar vast gemaakt zodat ze niet gaan schuiven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onze kids 7 en bijna 5 jaar slapen vaak in eigen bed. Maar mogen als ze willen bij ons komen. Wel beginnen in eigen bed vaak. Als ze al aan geven dat ze bij ons willen slapen in het begin is dat vaak ook geen probleem. Vaak slaapt er maar 1 bij ons maar soms ook alle 2 en dan zijn we erg blij met dit grote bed.

Oudste heeft niet vanaf begin bij ons geslapen dat is later gegroeid omdat we zo alle maal goed sliepen. Jongste gaf ik borstvoeding dus sliep in co slieper. Later hebben we dit bed gemaakt.

Bed opmaken doet mijn man. Maar gaat gewoon op het bed zitten doet dan eerst de hoeken het verst weg en dan pas de hoeken aan het voeteneinde.

HHorseA

Re: Familiebed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:10

Conejo super goed gedaan!

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:16

Ziet er goed uit zeg, Conejo!
Wij hebben geen familiebed maar wel een logeerbed wat bijna permanent tegen ons bed aangeschoven staat. Kleine meid van net 3 is regelmatig bang 's nachts. Tussenin vind ik niet fijn, ze kan nogal liggen te schoppen. Gelukkig pikt ze het logeerbed ook...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:29

Hier toch heel blij dat de oudste terug in zijn eigen bed, in zijn eigen kamer slaapt na 3 jaar.
Dat is dus ook de reden dat de jongste van 3,5 jaar nog in een spijlenbed slaapt :=

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:42

Ik zei dat ze er vanzelf mee stoppen........Onze jongste van 13 komt vannacht onze slaapkamer in gestommeld..... Nachtmerrie mompelt hij, kruipt naast me en valt als een blok in slaap.
Eerste keer dit jaar. En stiekem vind ik het nog steeds wel gezellig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:48

Eleeke schreef:
Ik zei dat ze er vanzelf mee stoppen........Onze jongste van 13 komt vannacht onze slaapkamer in gestommeld..... Nachtmerrie mompelt hij, kruipt naast me en valt als een blok in slaap.
Eerste keer dit jaar. En stiekem vind ik het nog steeds wel gezellig.

:') :')
Zie je wel, je komt er nooit meer vanaf :P

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:49

Fijn toch. Mooi dat jouw bed en jouw aanwezigheid zoveel rust geeft.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 22:21

Mjetterd schreef:
Ik vraag mij alleen af:
Onze dochter gaat om 7 uur naar bed en gaat eerst in haar eigen bed slapen, tussen 10 en 1 wordt ze vaak wakker en komt ze bij ons liggen.
Liggen jullie kinderen al vanaf het begin van de slaap in jullie bed? En dat vinden ze prima en dan gaan ze gewoon slapen?

Wij gaan samen naar bed. Op mn vrije dagen is dat dus 3x per dag :')
Smorgens pik ik dan ook vaak nog een uurtje mee en smiddags en savonds sluip ik weg zodra hij slaapt. Soms is dat na een kwartiertje, soms duurt het anderhalf uur :')
Nooit gedacht zoveel tijd in de slaapkamer door te gaan brengen zonder te slapen :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 22:28

Ik kan niet meepraten want wij hebben juist een kind dat al vroeg (4 maanden) de rust nodig had van een eigen kamer en altijd klokje rond sliep, maar ik vind het er reuze gezellig uitzien wat jullie zo aan oplossingen hebben :)
Soms lijkt het me ook best gezellig en heeeeeel af en toe zegt mijn dochter dat ze bij ons wil slapen, maar binnen een kwartier sleept ze dan slaapdronken weer haar knuffels en kussen mee naar haar eigen bed _O-

Mensen die er een sterke mening over hebben moet je vooral geen aandacht aan besteden. Het maakt niet uit wat je doet, er is altijd wel iemand die het raar vind.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 22:34

Mijn schoonzusje is Filipijns en die vindt ons Nederlanders toch zo kil. Dat je een baby of klein kind alleen in een kamer laat slapen. Is bij haar ondenkbaar. Mijn broer en schoonzus hebben dus jaren gehad dat alle drie hun kids bij hun in bed sliepen. Inmiddels zijn het pubers en hebben ze alle drie hun eigen kamer en peinzen ze er niet over om bij hun ouders in bed te liggen.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 22:35

conejo schreef:
Wij hebben zelf een bed gemaakt van pallets. Is 2.70 bij 2 meter omdat dit precies paste bij ons tussen de muren. Bij jullie zou je dan 2.40 kunnen maken.
Hier wat foto's

[ [url=m/DHnDND.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pallets met latjes aan elkaar vast gemaakt zodat ze niet gaan schuiven.
[ [url=m/7Zdng8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YZh6xF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4oeaSw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze kids 7 en bijna 5 jaar slapen vaak in eigen bed. Maar mogen als ze willen bij ons komen. Wel beginnen in eigen bed vaak. Als ze al aan geven dat ze bij ons willen slapen in het begin is dat vaak ook geen probleem. Vaak slaapt er maar 1 bij ons maar soms ook alle 2 en dan zijn we erg blij met dit grote bed.

Oudste heeft niet vanaf begin bij ons geslapen dat is later gegroeid omdat we zo alle maal goed sliepen. Jongste gaf ik borstvoeding dus sliep in co slieper. Later hebben we dit bed gemaakt.

Bed opmaken doet mijn man. Maar gaat gewoon op het bed zitten doet dan eerst de hoeken het verst weg en dan pas de hoeken aan het voeteneinde.

Mooie oplossing!!

Ik twijfel nog steeds :') Een gewoon bed, of de slaapkamer volbouwen...
Zijn voorkeur gaat toch uit om bovenop ons te slapen....dan maakt het ook jet uit of je bed 1,40m of 2,40m breed is... :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 22:45

Nouja in zoverre... je hebt dan wel meer ruimte om er onder vandaan te kruipen, en zelf nog naar een redelijke ligplek te schuiven zonder dat je het gevoel hebt dat je geen teen kan bewegen omdat die kleine anders wakker wordt :=

Het is natuurlijk niet succes verzekerd, maar je kansen vergroten wel :=

Het is ook echt een flink verschil nu die kleine in het bedje aan de zijkant ligt, we draaien elkaar nu niet allemaal meer zo vaak wakker en toch is het 1 groot matrassenveld :)