Yoga gaat verhuizen, financiële compensatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:55

Dat klopt Irisje. Maar dan had die persoon het abonnement eerder stopgezet. Noodgedwongen.

Er zullen heus hufterondernemers zijn die misbruik maken van de huidige crisis. Maar als je tot die tijd altijd tevreden was, dan geloof ik daar in dit geval niet in.

@bigone: gesproken als een echte niet-expert die ook wel eens een evenementje organiseert. Niet l*llig bedoeld, maar wij hebben het over het grootste event van noord-Nederland. Niet een wedstrijdje bij een club. Denk je dat wij niet verzekerd zijn? Alleen zitten daar haken en ogen aan. Die niet relevant zijn voor dit topic. En hier niet toegelicht hoeven te worden. Het gaat mij om de mentaliteit.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:57

Olympia96 schreef:
Zo. Als evenement organisator wil ik bij deze zeggen dat ik zó ontzettend klaar ben met de mentaliteit die TS hier ook tentoon spreidt. TS ik veroordeel je in dit bericht op een stuk van jouw gedrag (het sturen van een mail waarin je geld terug eist). Ik veroordeel je niet als persoon. Maar ik ken de andere kant. De kant van de ondernemer die soms beslissingen moet nemen die niet leuk zijn. De kant waarin je wordt bedolven onder gezeik op een moment dat het zwaar genoeg is.

De ‘ik wil/heb recht op/eis/schakel de Consumentenbond in/de wereld draait om mij en mijn achterlijk grote ego’ mentaliteit mag wat mij betreft keihard de kop worden ingedrukt.

Ongeacht hoe het bedrijf ervoor staat, heb je als consument in bepaalde situaties gewoon recht op het terugkrijgen van geld als het bedrijf niet kon leveren waar je voor betaalt. Dat kan banketstaaf zijn voor het bedrijf, maar de consument staat daarbij volledig in zijn of haar recht en is dus niks om iemand op te veroordelen.

Misschien banketstaaf, maar dat is het risico van ondernemer zijn. Ik ken jouw precieze situatie niet, maar als consument hoef ik een ondernemer geen liefdadigheid te tonen als ik daar geen interesse toe heb. Zeker niet als die ondernemer mij niet linksom of rechtsom een beetje tegenmoed komt, met welke oplossing dan ook (je bent immers beide slachtoffer van de situatie in deze).

TS, ik ga met de rest mee. Rechtsbijstand als je die hebt, anders even informeren bij het juridisch loket. Je zou juridisch gezien gewoon recht hebben op geldteruggave, weet alleen niet of dit binnen een bepaalde termijn had moeten gebeuren. Misschien kan je ook wel voorbeeldbrieven ergens krijgen die je kan sturen naar deze yogastudio. Ik begrijp eruit dat als er geen sprake was geweest van een verhuizing je gewoon was gebleven, dus imo is er totaal geen sprake van gierigheid o.i.d..

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:57

Ik had het wel netjes gevonden als ze je een beetje tegemoet zouden komen, maar ik kan me ook voorstellen dat ze weinig financiële ruimte hebben op dit moment om dat te doen..

Vaak is het beter te doen voor zo'n bedrijf om een dienst of ding ofzo te geven in plaats van geld terug. Ik weet niet of je daar iets relevants van zou kunnen verzinnen, maar dat kan je proberen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:01

Olympia96 schreef:
Dat klopt Irisje. Maar dan had die persoon het abonnement eerder stopgezet. Noodgedwongen.

Er zullen heus hufterondernemers zijn die misbruik maken van de huidige crisis. Maar als je tot die tijd altijd tevreden was, dan geloof ik daar in dit geval niet in.

@bigone: gesproken als een echte niet-expert die ook wel eens een evenementje organiseert. Niet l*llig bedoeld, maar wij hebben het over het grootste event van noord-Nederland. Niet een wedstrijdje bij een club. Denk je dat wij niet verzekerd zijn? Alleen zitten daar haken en ogen aan. Die niet relevant zijn voor dit topic. En hier niet toegelicht hoeven te worden. Het gaat mij om de mentaliteit.

Dan had jullie grote organisatie die haken en ogen voor moeten zijn. Wel eens een evenementje tja, jouw woorden .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 19-05-21 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:06

Olympia96: ik begrijp de frustratie vanuit jouw kant wel, maar tegelijkertijd is dat natuurlijk ook een stukje risico van het ondernemerschap.
Jij vindt dat je als ondernemer zijnde niet de dupe moet worden van de situatie, maar waarom zou de consument dat wel moeten zijn?

In het geval van TS snap ik haar standpunt ook wel. Yogalessen zijn over het algemeen hartstikke duur en de scholen zijn vaak kleinschalig. Om dan aan te geven dat je niet akkoord bent met de betaling van het abonnementsgeld kan lastig zijn. Juist omdat het een 'ons kent ons' sfeer is en je wilt daar nog met plezier naartoe kunnen gaan. Ik zou het dan ook maar laten zitten.
Die situatie is nu wel anders aangezien TS daar niet meer kan gaan sporten door een verhuizing van de sportschool. TS heeft maandenlang betaald voor niets en dat is toch zonde van het geld.

Als je dit wilt doorzetten TS dan raad ik je aan om nog eens het gesprek aan te gaan met de yogaschool. Geef daarbij aan dat je je niet gehoord voelt en dat je tot een oplossing wilt komen. Daar komt vast een reactie op. :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:18

Olympia96 schreef:
Zo. Als evenement organisator wil ik bij deze zeggen dat ik zó ontzettend klaar ben met de mentaliteit die TS hier ook tentoon spreidt. TS ik veroordeel je in dit bericht op een stuk van jouw gedrag (het sturen van een mail waarin je geld terug eist). Ik veroordeel je niet als persoon. Maar ik ken de andere kant. De kant van de ondernemer die soms beslissingen moet nemen die niet leuk zijn. De kant waarin je wordt bedolven onder gezeik op een moment dat het zwaar genoeg is.

De ‘ik wil/heb recht op/eis/schakel de Consumentenbond in/de wereld draait om mij en mijn achterlijk grote ego’ mentaliteit mag wat mij betreft keihard de kop worden ingedrukt.

Waarom denk jij niet aan de reden waarom jouw yoga school gaat verkassen? Zou het vanuit financieel oogpunt kunnen zijn? Het is inderdaad te belachelijk dat ze niet met jou in overleg zijn gegaan voordat ze überhaupt aan verhuizen dachten omdat jij al die maanden voor niks hebt betaald.

Sorry hoor TS, maar denk je eens in hoe moeilijk deze ondernemers het misschien wel niet hebben vanwege deze crisis. Gelukkig stel je jezelf wel de vraag of jij het verkeerd ziet misschien.

Waarom zou je als bedrijf meer recht op dat geld hebben dan als consument? Je weet de situatie niet, voor sommige mensen is twee tientjes een hoop geld. Ik vind jou mentaliteit echt niet kunnen. Het geld is en blijft van de consument op het moment dat je als bedrijf niet tegemoet kan komen, jammer dan. Risico van het vak.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:22

Tja, Ik begrijp heel goed dat het als ondernemer (of evenementenorganisator) een behoorlijke *piep* situatie is. Maar helaas voor hen is het consumentenrecht best wel duidelijk in wat er in dit soort gevallen verwacht wordt van de ondernemer.

Je kan allemaal gedachtes hebben over wat dat ts(en anderen) voor een persoon maakt, maar uiteindelijk doet dat er juridisch niet toe. En hoe vervelend het ook is, het siert een ondernemer ook niet om zich niet aan juridische afspraken te houden of daar op zijn minst het gesprek met de klant over aan te gaan.

hoewel de huidige situatie natuurlijk niet te voorzien was, valt het wel onder ondernemersrisico. Voor het gedeelte dat daar niet onder valt zijn er regelingen van de overheid(waarvan ik weet dat ze niet altijd voldoen). Het afschuiven op de klant en luidkeels iets zeggen over de 'mentaliteit' van de klant, dat vind ik niet netjes. De Klant kan ook niets doen aan het bestaan van de regels. Als je het hebt over pick your battles, dan zouden ondernemers deze battle dus met de overheid moeten voeren. Dat is namelijk waar de besluitvoering en verantwoordelijkheid ligt. Niet bij de klant.

TS: ik zou nog een keer het gesprek met de school aan proberen te gaan en aangeven dat je graag samen naar een oplossing toe wilt werken. Toon een beetje begrip voor de situatie van de ondernemer, maar geef ook aan wat jij verwacht. Doe bijvoorbeeld een voorstel voor telefonisch contact. Het zou dan echt niet netjes zijn daar helemaal geen reactie op te geven.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:22

Als jij commercieel evenementen organiseert, doe je dat niet uit liefdadigheid, maar omdat je geld wilt verdienen. Niks mis met geld verdienen, maar er is zoiets als bedrijfsrisico. En kan jij niet leveren (en dus niets verdienen) is het niet de bedoeling dat je klanten ervoor opdraaien. Niks 'graaimentaliteit' van de consument, 'graaimentaliteit' van het bedrijfsleven.

TS: je hebt recht op je geld (die link is een aantal keer al gedeeld). Ik zou opnieuw mailen mét die link, en vragen hoe je denkt dat de yogaschool je gaat tegemoet komen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:47

Correctie: het evenement waar ik over praat van onszelf organiseer ik vrijwillig. Zonder zelf facturen in te sturen dus. Niet commercieel.
Vrijwillig om andere mensen een ultieme ervaring te bezorgen. Omdat ik er plezier in had.
Daarnaast was ik ondernemer op een ander vlak.

In ons geval voerden deelnemers een handeling uit waarmee ze bewust akkoord gingen met het reglement. Daarin stond geen recht op geld terug onder bepaalde omstandigheden.
Ook stonden er omstandigheden in waarbij we wél geld terug zouden betalen.

Als je daar niet mee eens bent, dan ben je het daar vooraf ook niet mee eens en dús meld je je niet aan voor een evenement. Je hebt dan geen ‘recht’ om achteraf ineens te gaan steigeren en eisen. Simpel zat. Maar niet relevant om hier te delen of uitgebreid te behandelen. Van het soort mensen dat overal recht op meent te hebben, wordt niemand beter. Letterlijk. Want zijn verpesten het voor anderen die wel snappen hoe het werkt.

Maar, daar gaat het dus niet om. Het gaat om mentaliteit. Niemand heeft TS iets verplicht. Ze is loyaal geweest en dat siert haar. Of de online lessen kwaliteit hadden of niet: dat is redelijk subjectief. En wie weet het beste kunnen van de ondernemer.

Een halfuur reistijd vind ik niet veel, maar dat ben ik. Ze zijn niet naar de andere kant van het land gegaan. Volgens mij is dit echt ‘bad luck’ voor TS en voor de ondernemer.

@Bigone: het is de indruk die ik krijg op basis van jouw woorden. Maar ik begrijp dat we het over een groot event hebben? In dat geval begrijp ik jouw reactie alsnog niet namelijk. Je zou dan weten dat je niet voor alles in te dekken bent verzekeringstechnisch (tegen acceptabele bedragen zodat de toegangsprijs betaalbaar blijft).

Shaggy09

Re: Yoga gaat verhuizen, financiële compensatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:50

Juridisch gezien heeft TS gewoon recht op dat geld dusja.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:51

Olympia96 schreef:
Maar, daar gaat het dus niet om. Het gaat om mentaliteit. Niemand heeft TS iets verplicht. Ze is loyaal geweest en dat siert haar. Of de online lessen kwaliteit hadden of niet: dat is redelijk subjectief. En wie weet het beste kunnen van de ondernemer.

Een halfuur reistijd vind ik niet veel, maar dat ben ik. Ze zijn niet naar de andere kant van het land gegaan. Volgens mij is dit echt ‘bad luck’ voor TS en voor de ondernemer.

Maar wettelijk gezien (zie paar keer geposte link) heeft TS gewoon RECHT op compensatie. En dat heeft niets met mentaliteit te maken. Maar met de wet.

En dan heb ik wél een probleem met de mentaliteit van de ondernemer (de yogaschool dus) die willens en wetens (mag je aannemen) de wet aan haar laars lapt en TS een 'en succes verder hè' toewenst.

Dat is een stuk kwalijker mentaliteit dan een TS die wil weten waar ze recht op heeft. Op terugbetaling dus. En niet op 'zoek het maar uit, doei'

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:57

Olympia96 schreef:
Correctie: het evenement waar ik over praat van onszelf organiseer ik vrijwillig. Zonder zelf facturen in te sturen dus. Niet commercieel.
Vrijwillig om andere mensen een ultieme ervaring te bezorgen. Omdat ik er plezier in had.
Daarnaast was ik ondernemer op een ander vlak.

In ons geval voerden deelnemers een handeling uit waarmee ze bewust akkoord gingen met het reglement. Daarin stond geen recht op geld terug onder bepaalde omstandigheden.
Ook stonden er omstandigheden in waarbij we wél geld terug zouden betalen.

Als je daar niet mee eens bent, dan ben je het daar vooraf ook niet mee eens en dús meld je je niet aan voor een evenement. Je hebt dan geen ‘recht’ om achteraf ineens te gaan steigeren en eisen. Simpel zat. Maar niet relevant om hier te delen of uitgebreid te behandelen. Van het soort mensen dat overal recht op meent te hebben, wordt niemand beter. Letterlijk. Want zijn verpesten het voor anderen die wel snappen hoe het werkt.

@Bigone: het is de indruk die ik krijg op basis van jouw woorden. Maar ik begrijp dat we het over een groot event hebben? In dat geval begrijp ik jouw reactie alsnog niet namelijk. Je zou dan weten dat je niet voor alles in te dekken bent verzekeringstechnisch (tegen acceptabele bedragen zodat de toegangsprijs betaalbaar blijft).

Zo, ga je verder lekker? Je eerste post geeft aan dat je de TS niet wilt aanvallen maar je brengt jouw mening alsof het in de Bijbel geschreven staat. Doe even kalm aan zeg, ik ben blij dat ik niet met jou een event (vrijwillig of niet) hoef te organiseren. Zoals je zelf al aangaf; choose your battles. Als je al zo uit je panty gaat over een vraag (die op een hele nette manier gesteld word), dan zal dat echt een feestje worden als er iets fout gaat tijdens het event of op elk ander vlak.

Olympia96 schreef:

De TS stelde een vraag. In mijn beleving en mening een heel redelijke vraag, want niet alle sporten zijn 'zomaar even in je achtertuin te beoefenen'. Als je 3 tot 4 keer per week in de week traint is een reistijd van een half uur niet ideaal. Als TS om welke reden dan ook (en daar hoeft ze zich absoluut niet voor te verantwoorden) niet bij de 'nieuwe' vestiging kan komen en de daadwerkelijke verhuizing pas zo laat gemeld is, is ze dus loyaal geweest voor 'niks' imo.

Als de yoga studio vanaf dag 1 lockdown had gezegd 'Jongens, er is een grote kans dat we moeten gaan verhuizen. Het is aan jullie of je de contributie blijft betalen, we waarderen het enorm maar mogelijk komen we ergens anders terecht' dan was het een heel ander verhaal geworden. Dan had je er rekening mee kunnen houden en bewust alsnog ervoor kunnen kiezen de studio te blijven steunen.

En om even in jouw eigen straatje te blijven; niemand word er beter van om met zo'n gestrekt been zijn/haar mening maar ergens in te gooien alsof het de enige, echte waarheid is. Noem het een suggestie; maar misschien kan je daar eens rekening mee houden? Ieder mens is anders en zal ook een andere mening hebben, die van jouw is door welke ervaring, event, beurs, vrijwillige inzet niet meer valide dan die van de TS.

Olympia96 schreef:

Idem dito. Nogmaals; een aanname die je maakt op basis van wat tekst, niet de waarheid.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:03

Laat ik het zo stellen: de consument is oneindig veel beter beschermd. En wat ik mis is de menselijke maat. Dat is voor mij heel veel belangrijker dan waar je recht op hebt of meent te hebben.

En voor mezelf geldt: ik heb geen zin in dat soort mensen in mijn omgeving en dus heeft dat consequenties (pratend over mijn activiteiten voor de medemens) voor de vele anderen die wel breder kijken en begripsvoller zijn.

Ik sta zelf anders in het leven. Ik had geen mail gestuurd met de vraag over geld. Maar dat is mijn kijk op deze wereld. Zeker en vooral in deze tijd waarin ondernemers het enorm zwaar hebben.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:06

Olympia96 schreef:
Laat ik het zo stellen: de consument is oneindig veel beter beschermd. En wat ik mis is de menselijke maat. Dat is voor mij heel veel belangrijker dan waar je recht op hebt of meent te hebben.

En voor mezelf geldt: ik heb geen zin in dat soort mensen in mijn omgeving en dus heeft dat consequenties (pratend over mijn activiteiten voor de medemens) voor de vele anderen die wel breder kijken en begripsvoller zijn.

Ik sta zelf anders in het leven. Ik had geen mail gestuurd met de vraag over geld. Maar dat is mijn kijk op deze wereld. Zeker en vooral in deze tijd waarin ondernemers het enorm zwaar hebben.

De consument is beter beschermd omdat de ondernemer willens en wetens dat extra risico aangaat bij het starten van een bedrijf, een consument niet.

En de menselijke maat? Dat had deze yogastudio ook wel mogen tonen. Beetje actie-reactie, ik gok dat als de yoga studio iets had aangeboden, TS hier ook niet zo mee in haar maag had gezeten. Al was het inderdaad een dienst in plaats van geld terug.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:09

Olympia96 schreef:

Wat zou er dan moeten gebeuren volgens jou? Dat de consument zijn geld kwijt is aan niks? Erg begripvol ja.

Ondernemers hebben geen voorrang. Je weet waar je aan begint, en als er geen brood op de plank komt is dat bot gezegd pech gehad. Je kan daarbij niet in de portemonnee van iemand kijken dus ik vind het respectloos om het op ethische kwesties te gooien, alsof je geen hart hebt als je je geld (op geldige gronden) terugvraagt. :+

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:10

Fijn voor je dat jij dat kan uitgeven aan niets Olympia, maar je kan niet aannemen dat TS dat ook kan. Het zijn niet alleen ondernemers die het zwaar hebben. Ik ken zat mensen die geen ondernemer zijn (en dus niet hebben gekozen voor extra risico) die het toch financieel zwaar hebben door de pandemie. Die kant niet willen zien is ook niet begripvol.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:16

Maar dan had je je abonnement toch opgezegd? En dus kon ze het missen denk ik dan. Dat heeft niks te maken met de kant van andere mensen niet willen zien. Ik zeg nergens dat ik het geen geld vind. Jij kan ook niet in mijn portemonnee kijken. Of de gevolgen van de crisis op mijn persoonlijk vlak overzien op basis van wat ik hier zeg.

Het is niet dat de ondernemer niks deed.
Er zijn toch online lessen aangeboden? Het probleem ontstaat door de verhuizing en de 30 minuten reistijd.

Qua communicatie kan het op basis van wat ik lees beter. Maar we lezen geen citaat he? Dus wie weet is het anders gezegd. Of niet en dan is het niet vriendelijk. Dat zie ik ook wel.
Laatst bijgewerkt door Olympia96 op 19-05-21 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:18

Wij waren allemaal vrijwilliger en hielden altijd een mooi bedrag over wat in de kas van rij en ponyclub vloeide. Drie dagen en honderden starts per dag en verzekeringen kosten inderdaad heel veel geld dus dan verzeker je wat je financieel niet op kunt brengen als bestuur/club zijnde. Daarnaast hadden we hele goede afspraken met de plaatselijke ondernemers zodat bij calamiteiten zij garant stonden voor de bestelde producten. Zo sponsorden ze ons.
Ook ruiters die te laat afmeldden hebben we altijd het voordeel van de twijfel gegeven en geen rekening gestuurd, onze wachtlijsten waren soms zo lang dat er een complete wedstrijd voor georganiseerd kon worden. Misschien hebben we geluk gehad maar nog nooit hoeven cancellen. Wanneer jouw deelnemers aan de ride hun geld terugvragen terwijl in de voorwaarden staat dat dat vervalt bij afgelasting en je hebt zoveel mailtjes van 22.50 terug dan hebben mensen dus niet gelezen. In het geval van Ts had ze niets te lezen want er waren geen voorwaarden.
Zou hetzelfde zijn dat jullie opnieuw organiseren en mensen melden zich aan en een week voor die tijd meld je je deelnemers dat ze naar zuid Limburg moeten komen ipv noord Nederland .
Alles valt of staat met duidelijkheid en Ts heeft die duidelijkheid niet gekregen.
Ze heeft aangegeven graag haar geld terug te willen en wanneer je dan te horen krijgt bye bye, bedankt voor de centen en je zoekt het maar uit is dat niet netjes. Wel innen en onderweg de voorwaarden veranderen. Ik zou Ts adviseren om nog een mail er aan te wagen waarin ze aangeeft dat ze haar rechtsbijstand om advies gaat vragen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 19-05-21 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 18:18

Olympia96: eerlijk gezegd ga ik je post niet eens volledig lezen. Ik vind de toon van jouw bericht zo compleet overtrokken, dat ik me echt afvraag wat je ermee denkt te bereiken. Je wilt me niet aanvallen, maar toch ga je een relaas van hier tot ginder zitten typen.

En je hebt het over dat ik geld terug eis in een mail? Heb je mijn mail gehackt dat je denkt dat dat de manier is hoe ik die mail heb gestuurd?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:20

Olympia96 schreef:

En als het andersom zou zijn dan?
Consumenten kan niet komen door gedwongen verhuizing. Betaald de organisatie dan je tickets ook terug? Dan wordt alles wel heel erg lastig en afwegen in welke situatie het wel "erg genoeg" is en in welke niet. De regels zijn er om het duidelijk voor iedereen te maken. Zo kun je elkaar ook beide tegemoet komen

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:58

Thats_Me schreef:
Het is inderdaad wat dubbel. Je betaald inderdaad voor een dienst en gezien niemand ook wist wanneer je weer kon starten met yoga of andere sporten snap ik goed dat je blijft betalen. Want ja wie weet mag het weer in februari/maart/april/mei etc. en je wil toch je plekje graag houden. Nu je dan hoort dat ze gaan verhuizen en het te ver weg gaat zijn snap ik goed dat het heel zuur is. Ik zie het als domme pech en een samenloop van omstandigheden. Zij konden er ook niets aan doen dat ze dicht moesten blijven. Het is van allebei de kanten een vervelende situatie en eigenlijk zou ik in deze mijn verlies nemen. Als je ergens anders lid van was geweest had je ook niet kunnen sporten.

Sluit ik me helemaal bij aan!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 19:07

Hanafubuki schreef:
Bij wet heb je gewoon recht op je geld terug als ik het goed begrijp, lees dit maar:
https://www.achmearechtsbijstand.nl/die ... ik-betalen

Ik vind je ook geen krent hoor.. ik heb mijn sport ook gewoon doorbetaald, maar als ik daar niet meer terecht zou kunnen na covid had ik ook mijn geld terug gewild. Sportscholen boden die optie al aan.

Bedankt! Ga dit is doorlezen!

senna21 schreef:
Wat is de reden van de verhuizing?
Mijn sportschool heeft sinds kort geen eigen locatie meer. Het werd te duur voor hen. Daarom zijn de lessen nu buiten of online. Geen kwade opzet, maar super pech door de situatie. Ik betaal hetzelfde tarieven.

Geen specifieke reden zover ik het weet, behalve dat ze dan de verantwoordelijkheid voor het voormalige pand niet meer hebben.

Even in het algemeen: het is niet zo dat ik een brood meer of minder eet. Ik budgeteer mijn lessen binnen mijn maandelijkse lasten, dus ik kan het er inderdaad bij laten en dan is het jammer, maar helaas. Echter vind ik mijn persoonlijke financiële situatie niet perse relevant?
En klopt, ik had al eerder kunnen bedenken van: wellicht is opzeggen een idee. Maar onder het mom van: ik betaal liever door zodat ik dadelijk, zodra we weer mogen, ook meteen weer kan beginnen, heb ik dit niet gedaan.

In de mail die ik heb gestuurd, heb ik gevraagd of er gedacht is aan financiële compensatie, maar die vraag is dus compleet genegeerd en dat kan ik als consument niet begrijpen. Ik heb jarenlang in de detailhandel gewerkt en dat is misschien een iets andere tak van sport, maar als een klant een jas heeft gekocht en die binnen enkele maanden stuk leek te zijn, dan werd deze persoon bij ons ook niet weggestuurd zonder enige oplossing.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:11

Olympia96 schreef:

En de menselijke maat van de yoga studio? Die vergeten we voor het gemak maar even?
Wie zegt trouwens dat de TS die 200 euro kan missen? Niet alleen ondernemers hebben het zwaar...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:12

Shaggy09 schreef:
Olympia96 schreef:

Wat zou er dan moeten gebeuren volgens jou? Dat de consument zijn geld kwijt is aan niks? Erg begripvol ja.

Ondernemers hebben geen voorrang. Je weet waar je aan begint, en als er geen brood op de plank komt is dat bot gezegd pech gehad. Je kan daarbij niet in de portemonnee van iemand kijken dus ik vind het respectloos om het op ethische kwesties te gooien, alsof je geen hart hebt als je je geld (op geldige gronden) terugvraagt. :+

Maar de consument was toch sowieso haar geld weg aan niks? Als de school wel was gebleven had ze niet ineens extra school gehad ofzo voor dat betaalde geld. Dat geld is uitgegeven aan niks, of die school nou verhuisd of niet.

BigOne

Re: Yoga gaat verhuizen, financiële compensatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:14

Dat geld is uitgeven in de gegronde verwachting dat ze bij hervatting meteen weer kon gaan lessen.