Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Olympia96 schreef:Zo. Als evenement organisator wil ik bij deze zeggen dat ik zó ontzettend klaar ben met de mentaliteit die TS hier ook tentoon spreidt. TS ik veroordeel je in dit bericht op een stuk van jouw gedrag (het sturen van een mail waarin je geld terug eist). Ik veroordeel je niet als persoon. Maar ik ken de andere kant. De kant van de ondernemer die soms beslissingen moet nemen die niet leuk zijn. De kant waarin je wordt bedolven onder gezeik op een moment dat het zwaar genoeg is.
De ‘ik wil/heb recht op/eis/schakel de Consumentenbond in/de wereld draait om mij en mijn achterlijk grote ego’ mentaliteit mag wat mij betreft keihard de kop worden ingedrukt.
Olympia96 schreef:Dat klopt Irisje. Maar dan had die persoon het abonnement eerder stopgezet. Noodgedwongen.
Er zullen heus hufterondernemers zijn die misbruik maken van de huidige crisis. Maar als je tot die tijd altijd tevreden was, dan geloof ik daar in dit geval niet in.
@bigone: gesproken als een echte niet-expert die ook wel eens een evenementje organiseert. Niet l*llig bedoeld, maar wij hebben het over het grootste event van noord-Nederland. Niet een wedstrijdje bij een club. Denk je dat wij niet verzekerd zijn? Alleen zitten daar haken en ogen aan. Die niet relevant zijn voor dit topic. En hier niet toegelicht hoeven te worden. Het gaat mij om de mentaliteit.
Olympia96 schreef:Zo. Als evenement organisator wil ik bij deze zeggen dat ik zó ontzettend klaar ben met de mentaliteit die TS hier ook tentoon spreidt. TS ik veroordeel je in dit bericht op een stuk van jouw gedrag (het sturen van een mail waarin je geld terug eist). Ik veroordeel je niet als persoon. Maar ik ken de andere kant. De kant van de ondernemer die soms beslissingen moet nemen die niet leuk zijn. De kant waarin je wordt bedolven onder gezeik op een moment dat het zwaar genoeg is.
De ‘ik wil/heb recht op/eis/schakel de Consumentenbond in/de wereld draait om mij en mijn achterlijk grote ego’ mentaliteit mag wat mij betreft keihard de kop worden ingedrukt.
Waarom denk jij niet aan de reden waarom jouw yoga school gaat verkassen? Zou het vanuit financieel oogpunt kunnen zijn? Het is inderdaad te belachelijk dat ze niet met jou in overleg zijn gegaan voordat ze überhaupt aan verhuizen dachten omdat jij al die maanden voor niks hebt betaald.
Sorry hoor TS, maar denk je eens in hoe moeilijk deze ondernemers het misschien wel niet hebben vanwege deze crisis. Gelukkig stel je jezelf wel de vraag of jij het verkeerd ziet misschien.
Olympia96 schreef:Maar, daar gaat het dus niet om. Het gaat om mentaliteit. Niemand heeft TS iets verplicht. Ze is loyaal geweest en dat siert haar. Of de online lessen kwaliteit hadden of niet: dat is redelijk subjectief. En wie weet het beste kunnen van de ondernemer.
Een halfuur reistijd vind ik niet veel, maar dat ben ik. Ze zijn niet naar de andere kant van het land gegaan. Volgens mij is dit echt ‘bad luck’ voor TS en voor de ondernemer.
Olympia96 schreef:Correctie: het evenement waar ik over praat van onszelf organiseer ik vrijwillig. Zonder zelf facturen in te sturen dus. Niet commercieel.
Vrijwillig om andere mensen een ultieme ervaring te bezorgen. Omdat ik er plezier in had.
Daarnaast was ik ondernemer op een ander vlak.
In ons geval voerden deelnemers een handeling uit waarmee ze bewust akkoord gingen met het reglement. Daarin stond geen recht op geld terug onder bepaalde omstandigheden.
Ook stonden er omstandigheden in waarbij we wél geld terug zouden betalen.
Als je daar niet mee eens bent, dan ben je het daar vooraf ook niet mee eens en dús meld je je niet aan voor een evenement. Je hebt dan geen ‘recht’ om achteraf ineens te gaan steigeren en eisen. Simpel zat. Maar niet relevant om hier te delen of uitgebreid te behandelen. Van het soort mensen dat overal recht op meent te hebben, wordt niemand beter. Letterlijk. Want zijn verpesten het voor anderen die wel snappen hoe het werkt.
Maar, daar gaat het dus niet om. Het gaat om mentaliteit. Niemand heeft TS iets verplicht. Ze is loyaal geweest en dat siert haar. Of de online lessen kwaliteit hadden of niet: dat is redelijk subjectief. En wie weet het beste kunnen van de ondernemer.
Een halfuur reistijd vind ik niet veel, maar dat ben ik. Ze zijn niet naar de andere kant van het land gegaan. Volgens mij is dit echt ‘bad luck’ voor TS en voor de ondernemer.
@Bigone: het is de indruk die ik krijg op basis van jouw woorden. Maar ik begrijp dat we het over een groot event hebben? In dat geval begrijp ik jouw reactie alsnog niet namelijk. Je zou dan weten dat je niet voor alles in te dekken bent verzekeringstechnisch (tegen acceptabele bedragen zodat de toegangsprijs betaalbaar blijft).
Olympia96 schreef:Maar, daar gaat het dus niet om. Het gaat om mentaliteit. Niemand heeft TS iets verplicht. Ze is loyaal geweest en dat siert haar. Of de online lessen kwaliteit hadden of niet: dat is redelijk subjectief. En wie weet het beste kunnen van de ondernemer.
Olympia96 schreef:@bigone: gesproken als een echte niet-expert die ook wel eens een evenementje organiseert. Niet l*llig bedoeld, maar wij hebben het over het grootste event van noord-Nederland. Niet een wedstrijdje bij een club. Denk je dat wij niet verzekerd zijn? Alleen zitten daar haken en ogen aan. Die niet relevant zijn voor dit topic. En hier niet toegelicht hoeven te worden. Het gaat mij om de mentaliteit.
Olympia96 schreef:Laat ik het zo stellen: de consument is oneindig veel beter beschermd. En wat ik mis is de menselijke maat. Dat is voor mij heel veel belangrijker dan waar je recht op hebt of meent te hebben.
En voor mezelf geldt: ik heb geen zin in dat soort mensen in mijn omgeving en dus heeft dat consequenties (pratend over mijn activiteiten voor de medemens) voor de vele anderen die wel breder kijken en begripsvoller zijn.
Ik sta zelf anders in het leven. Ik had geen mail gestuurd met de vraag over geld. Maar dat is mijn kijk op deze wereld. Zeker en vooral in deze tijd waarin ondernemers het enorm zwaar hebben.
Olympia96 schreef:Laat ik het zo stellen: de consument is oneindig veel beter beschermd. En wat ik mis is de menselijke maat. Dat is voor mij heel veel belangrijker dan waar je recht op hebt of meent te hebben.
En voor mezelf geldt: ik heb geen zin in dat soort mensen in mijn omgeving en dus heeft dat consequenties (pratend over mijn activiteiten voor de medemens) voor de vele anderen die wel breder kijken en begripsvoller zijn.
Ik sta zelf anders in het leven. Ik had geen mail gestuurd met de vraag over geld. Maar dat is mijn kijk op deze wereld. Zeker en vooral in deze tijd waarin ondernemers het enorm zwaar hebben.
Thats_Me schreef:Het is inderdaad wat dubbel. Je betaald inderdaad voor een dienst en gezien niemand ook wist wanneer je weer kon starten met yoga of andere sporten snap ik goed dat je blijft betalen. Want ja wie weet mag het weer in februari/maart/april/mei etc. en je wil toch je plekje graag houden. Nu je dan hoort dat ze gaan verhuizen en het te ver weg gaat zijn snap ik goed dat het heel zuur is. Ik zie het als domme pech en een samenloop van omstandigheden. Zij konden er ook niets aan doen dat ze dicht moesten blijven. Het is van allebei de kanten een vervelende situatie en eigenlijk zou ik in deze mijn verlies nemen. Als je ergens anders lid van was geweest had je ook niet kunnen sporten.
Hanafubuki schreef:Bij wet heb je gewoon recht op je geld terug als ik het goed begrijp, lees dit maar:
https://www.achmearechtsbijstand.nl/die ... ik-betalen
Ik vind je ook geen krent hoor.. ik heb mijn sport ook gewoon doorbetaald, maar als ik daar niet meer terecht zou kunnen na covid had ik ook mijn geld terug gewild. Sportscholen boden die optie al aan.
senna21 schreef:Wat is de reden van de verhuizing?
Mijn sportschool heeft sinds kort geen eigen locatie meer. Het werd te duur voor hen. Daarom zijn de lessen nu buiten of online. Geen kwade opzet, maar super pech door de situatie. Ik betaal hetzelfde tarieven.
Shaggy09 schreef:Olympia96 schreef:Laat ik het zo stellen: de consument is oneindig veel beter beschermd. En wat ik mis is de menselijke maat. Dat is voor mij heel veel belangrijker dan waar je recht op hebt of meent te hebben.
Wat zou er dan moeten gebeuren volgens jou? Dat de consument zijn geld kwijt is aan niks? Erg begripvol ja.
Ondernemers hebben geen voorrang. Je weet waar je aan begint, en als er geen brood op de plank komt is dat bot gezegd pech gehad. Je kan daarbij niet in de portemonnee van iemand kijken dus ik vind het respectloos om het op ethische kwesties te gooien, alsof je geen hart hebt als je je geld (op geldige gronden) terugvraagt.