Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moestuin schreef:Ts, ik heb weinig tips want ook wij zijn in de kou blijven staan in België. Tegen dat er eindelijk wat in gang kwam was mijn dochter bijna 2 en ging het probleem langzaam aan vanzelf weg.
Wat ik wel wil aanbieden: Het is een eindje rijden voor jou (regio Hasselt) maar je mag jou dochter gerust een nacht komen brengen (of 2) bv vrijdag en zaterdagnacht, enkel vrijdag of enkel zaterdagnacht. Zij en jullie zijn hier welkom en ik gun jou een nachtje doorslapen.
Duc_je schreef:Wat hier helpt is samen slapen. Maar dat moet je kunnen en ook willen. Bovendien helpen wij geen kinderen die urenlang huilen of krijsen. Met samen slapen is het hier redelijk opgelost. Bovendien weten wij bij de oudste waardoor het slechte slapen komt en is de jongste nog op een leeftijd dat hij heel veel geborgenheid en borstvoeding nodig heeft.
Ik kan mij al te goed voorstellen dat je kapot moe bent. Ik heb ook dagen dat ik denk in de ochtend, hoe kom ik de dag door.En dan heb ik nog veel meer slaap dan jij hebt.
Buitenlucht helpt dan wel.
Geen tips helaas voor het huilen. Sterkte!
Gwenvd schreef:Lieve ts,
Je schrijft een heel herkenbaar verhaal, wellicht nog wat erger dan wat wij hadden.
Onze oudste sliep pas door toen zijn gebit door was, 3 maanden later werd zijn broertje geboren. Onze jongste was ook een verschrikkelijk slechte slaper. Uren waker, schreeuwen, elk half uur huilen... we wisten ook niet waar we het zoeken moesten.
Hebben alles geprobeerd, buisjes geeist bij de arts zodat evt. Oorontstekingen niet voor nog meer ellende zouden zorgen.
Uit eindelijk hebben er een aantal dingen geholpen, hij is nu net 2, slaapt vaker door dan niet. We komen echt uit een diep dal maar we klimmen weer naar boven.
Wat bij ons hielp is het volgende:
- Een lang rust moment voor het slapen gaan, geen beeldschermen, geluiden en felle lichten meer. Even rustig spelen in zijn kamer en dan In bad met welterusten bad van Weleda, dan rustgevende olie onder zijn voetjes. Ondertussen, een slaapliedje aan. En dit elke dag... elke dag precies hetzelfde.
- de buisjes hebben geholpen, we hebben geen oorontstekingen meer en het gaf ons ook rust dat het dat niet kon zijn.
- een hele belangrijke is hulp op spiritueel niveau. Je moet er voor open staan maar het heeft onwijs geholpen. Zijn 1e chakra is goed gezet, deze is vaak verschoven bij kleine kindjes. Hij had in 1,5 jaar tijd nog nooit doorgeslapen, altijd ellende. We waren bij deze dame geweest en hij sliep die nacht door... daarna merkte we meer rust in de nacht. Hij kreeg ook visite van boven, dit vond hij spannend. Ww hebben deze visite zeer dringend verzocht weg te gaan, dit heeft een tijdje geduurd maar is gelukt.
Na een maand gingen we weer, hij sliep na die ene keer niet meer door maar had meer rust. Na de 2e keer sliep hij weer die nacht door... we zien regelmatig gegaan en we merkte echt dat hij rustiger werd. We moesten er nog wel uit maar het weer verder laten slapen ging veel makkelijker. Hierdoor kon de ander (we deden om de nacht dienst) rustiger gaan slapen, zonder stress.
- elke dag zijn kamer wieroken met salie, alle negatieve energie er uit. Ramen open en luchten maar.
- heel veel de natuur in, in zand laten spelen, in het bos laten spelen, naar het strand, alles om te aarden en tot rust te komen.
Hij is nu dus 2, slaapt zoveel beter. We zijn nog lang niet bijgeslapen maar ik ben al weer vergeten hoe verschrikkelijk het was.
Ik snap dat niet iedereen gelooft in het goedzetten van chakra’s maar als je niet slaapt zou ik zelf alles proberen wat je kunt. Het is geen wonder maar wie weet geeft het haar wel al meer rust. Vermijd zoveel mogelijk prikkels als je kunt.
Heel erg veel sterkte ts, het is vreselijk zwaar. Ik wilde mijn jongste ook niet uit logeren sturen, ik wilde niemand dit aandoen. Een nacht nanny is heel duur en ik snap je stress als je ergens anders slaapt ook volkomen. Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt!
Edit: wij kregen overigens vrij weinig begrip uit onze omgeving. Niemand begrijp hoe uitgeput en moe je bent. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord, joh dat hoort erbij! Of oh echt? De dochter van de buurvrouw haar nichtje sliep anders met 3 weken al door.... die mensen kon ik wel schieten. Ik heb me erg alleen gevoeld. Tot ik mensen ontmoete die me wel begrepen en me echt hebben gesteund. Dit heeft erg geholpen, het feit dat ik er niet alleen in was.
pien_2010 schreef:Geweldig Anjali.Mijn ouders deden ook wel eens dat soort dingen vermoed ik zo. Die hadden 8 kinderen. Soms moet je toch wat. En inderdaad dat kun je in deze tijd niet meer maken want je krijgt hoopjes problemen als mensen dat horen.
Brainless schreef:@Marie111
Zoals TS aangaf.. overdag gaat het prima, ook het slapen.
's Nachts wordt de baby krijsend wakker en blijft dan krijsen.
Dat heeft niets met een vicieuze cirkel te maken.
Storm schreef:Bekijk de slaaptunnel van Liefs uit Giessenburg eens. Ik heb hier laatst een heel positieve review over gelezen. Ze zijn niet eens zo gek duur.
https://www.liefsuitgiessenburg.nl/c-51 ... aaptunnel/