Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wyb_ster

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:10

Een beetje vanuit een andere hoek, maar mijn zusjes en ik waren ook echt huilbaby's. Mijn moeder klaagt (gekscherend maar met een pijnlijke kern van waarheid) wel eens dat ze 15 jaar lang niet heeft kunnen doorslapen (en na al die jaren nog niet). Met mij ging ze vaak samen op bed liggen, maar met mijn oudste zusjes heeft ze nachten lang de trap op en af gelopen (het schommelen bracht haar in slaap). Bij mijn jongste zusje hielp het om haar in een maxi Cosi te zetten, dan pas had ze de rust/stopte ze met bewegen om te slapen. Als peuters liet mijn moeder ons vaak opruimen als we niet konden slapen en ik ging al snel heel veel lezen.

Ik vrees dat het een kwestie van proberen en doorzetten is, zeker als er medisch niets te vinden is. Ik wens jullie in elk geval heel veel sterkte en ik hoop dat jullie door dit topic steun en wellicht inspiratie vinden.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:31

Wat hier helpt is samen slapen. Maar dat moet je kunnen en ook willen. Bovendien helpen wij geen kinderen die urenlang huilen of krijsen. Met samen slapen is het hier redelijk opgelost. Bovendien weten wij bij de oudste waardoor het slechte slapen komt en is de jongste nog op een leeftijd dat hij heel veel geborgenheid en borstvoeding nodig heeft.
Ik kan mij al te goed voorstellen dat je kapot moe bent. Ik heb ook dagen dat ik denk in de ochtend, hoe kom ik de dag door. }:0 En dan heb ik nog veel meer slaap dan jij hebt. Buitenlucht helpt dan wel.
Geen tips helaas voor het huilen. Sterkte!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:44

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 12:53

Moestuin schreef:
Ts, ik heb weinig tips want ook wij zijn in de kou blijven staan in België. Tegen dat er eindelijk wat in gang kwam was mijn dochter bijna 2 en ging het probleem langzaam aan vanzelf weg.

Wat ik wel wil aanbieden: Het is een eindje rijden voor jou (regio Hasselt) maar je mag jou dochter gerust een nacht komen brengen (of 2) bv vrijdag en zaterdagnacht, enkel vrijdag of enkel zaterdagnacht. Zij en jullie zijn hier welkom en ik gun jou een nachtje doorslapen.

Heel lief, maar dat is net te ver. En 1 nachtje gaat niet het verschil maken. Ik moet iets structureel vinden. Maar ik ben op zoek hoor, al moet het professioneel.

Duc_je schreef:
Wat hier helpt is samen slapen. Maar dat moet je kunnen en ook willen. Bovendien helpen wij geen kinderen die urenlang huilen of krijsen. Met samen slapen is het hier redelijk opgelost. Bovendien weten wij bij de oudste waardoor het slechte slapen komt en is de jongste nog op een leeftijd dat hij heel veel geborgenheid en borstvoeding nodig heeft.
Ik kan mij al te goed voorstellen dat je kapot moe bent. Ik heb ook dagen dat ik denk in de ochtend, hoe kom ik de dag door. }:0 En dan heb ik nog veel meer slaap dan jij hebt.

Buitenlucht helpt dan wel.
Geen tips helaas voor het huilen. Sterkte!

Samen slapen is niet beter of slechter voor de baby qua slapen, maar wij slapen wel net iets beter als ze niet tegen ons ligt te woelen, want ze ligt geen enkele moment stil, wakker of slapend.

Gwenvd schreef:
Lieve ts,

Je schrijft een heel herkenbaar verhaal, wellicht nog wat erger dan wat wij hadden.

Onze oudste sliep pas door toen zijn gebit door was, 3 maanden later werd zijn broertje geboren. Onze jongste was ook een verschrikkelijk slechte slaper. Uren waker, schreeuwen, elk half uur huilen... we wisten ook niet waar we het zoeken moesten.

Hebben alles geprobeerd, buisjes geeist bij de arts zodat evt. Oorontstekingen niet voor nog meer ellende zouden zorgen.

Uit eindelijk hebben er een aantal dingen geholpen, hij is nu net 2, slaapt vaker door dan niet. We komen echt uit een diep dal maar we klimmen weer naar boven.

Wat bij ons hielp is het volgende:

- Een lang rust moment voor het slapen gaan, geen beeldschermen, geluiden en felle lichten meer. Even rustig spelen in zijn kamer en dan In bad met welterusten bad van Weleda, dan rustgevende olie onder zijn voetjes. Ondertussen, een slaapliedje aan. En dit elke dag... elke dag precies hetzelfde.

- de buisjes hebben geholpen, we hebben geen oorontstekingen meer en het gaf ons ook rust dat het dat niet kon zijn.

- een hele belangrijke is hulp op spiritueel niveau. Je moet er voor open staan maar het heeft onwijs geholpen. Zijn 1e chakra is goed gezet, deze is vaak verschoven bij kleine kindjes. Hij had in 1,5 jaar tijd nog nooit doorgeslapen, altijd ellende. We waren bij deze dame geweest en hij sliep die nacht door... daarna merkte we meer rust in de nacht. Hij kreeg ook visite van boven, dit vond hij spannend. Ww hebben deze visite zeer dringend verzocht weg te gaan, dit heeft een tijdje geduurd maar is gelukt.
Na een maand gingen we weer, hij sliep na die ene keer niet meer door maar had meer rust. Na de 2e keer sliep hij weer die nacht door... we zien regelmatig gegaan en we merkte echt dat hij rustiger werd. We moesten er nog wel uit maar het weer verder laten slapen ging veel makkelijker. Hierdoor kon de ander (we deden om de nacht dienst) rustiger gaan slapen, zonder stress.

- elke dag zijn kamer wieroken met salie, alle negatieve energie er uit. Ramen open en luchten maar.

- heel veel de natuur in, in zand laten spelen, in het bos laten spelen, naar het strand, alles om te aarden en tot rust te komen.

Hij is nu dus 2, slaapt zoveel beter. We zijn nog lang niet bijgeslapen maar ik ben al weer vergeten hoe verschrikkelijk het was.

Ik snap dat niet iedereen gelooft in het goedzetten van chakra’s maar als je niet slaapt zou ik zelf alles proberen wat je kunt. Het is geen wonder maar wie weet geeft het haar wel al meer rust. Vermijd zoveel mogelijk prikkels als je kunt.

Heel erg veel sterkte ts, het is vreselijk zwaar. Ik wilde mijn jongste ook niet uit logeren sturen, ik wilde niemand dit aandoen. Een nacht nanny is heel duur en ik snap je stress als je ergens anders slaapt ook volkomen. Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt!

Edit: wij kregen overigens vrij weinig begrip uit onze omgeving. Niemand begrijp hoe uitgeput en moe je bent. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord, joh dat hoort erbij! Of oh echt? De dochter van de buurvrouw haar nichtje sliep anders met 3 weken al door.... die mensen kon ik wel schieten. Ik heb me erg alleen gevoeld. Tot ik mensen ontmoete die me wel begrepen en me echt hebben gesteund. Dit heeft erg geholpen, het feit dat ik er niet alleen in was.

Chakra's is iets waar ik nooit in heb geloofd, maar ik ben zo hopeloos dat ik dat wel wil proberen na de bespreking van het slaaponderzoek, nu nog even dat afwachten en de week doorkomen.
Dat onbegrip is het ergste, ik wacht nog op de echt steunende mensen. Het meeste heb ik nog aan mijn collega's...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:03

Ik snap dat het onbegrip het ergste is. Hier zei een dokter bloedserieus: Mevrouw, u weet toch dat baby’s wenen? Nadat wij al weken op 3 uur slaap max per 24 uur leefden. België is op dit vlak nog flink onderontwikkeld.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:22

En de baby kamer geluids isoleren ?Eventueel een wekker zetten om af en toe te controleren ?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:25

heel herkenbaar, ook nin nederland hoor,
Mijn zoontje is inmiddels 7, slaapt eigenlijk nog geen nachten goed door.
Eerste 3 jaar om de 3 uur wakker... ik heb ook 3 jaar borstvoeding gegeven, omdat we er simpelweg geen andere voeding in kregen.. en ja het blijft bij ons bij 1 kind.. haha ik ben er knetterblij en gelukkig mee, maar slaap kan je niet eeuwig missen.
je mag mij altijd een pb sturen

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:31

Ja onbegripvan je directe omgeving is echt niet leuk. Of dat mensen zeggen dat ze je begrijpen maar dat hun reactie dat tegenspreekt. Ik hoop voor jullie dat het slaap onderzoek nieuwe inzichten geeft en dat er hulp uit voortkomt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:31

@poes waar haal jij het idee vandaan dat ik er geld voor vraag?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:37

Ach jeetje wat triest dit verhaal. Ik kan je alleen heel heel erg veel sterkte wensen. Mijn zoon, nu volwassen, heeft gelukkig niet 24 uur gehuild maar wel elke nacht totdat hij naar de kleuterschool ging. Het begon om 17.00 uur en ging uren en uren door. Dus ik was ook uitgeput.
Ook stad en land mee afgelopen. Het enige dat ik je kan geven als troost, is dat het ooit overgaat. Mijn zoon is een geweldige volwassen man geworden die het ongelooflijk goed doet. Nu hij niety meer de beperking heeft van het kinderlijfje, kan hij "heel gulzig" aan het leven zijn. Want dat is hij. Hij is erg intelligent, heeft 2 studies tegelijk gedaan, heeft paar banen naast elkaar en ook nog projecten en hij bloeit helemaal als volwassenen.
Er is nooit iets bij hem gevonden, en terugkijkend denk ik→ hij had een te grote drive om leuke dingen te doen in het leven en dat kleine lijfje en zijn kind zijn beperkte hem daarin. Bv, Ik denk dat hij het 1ste en laatste kind is geweest, die als 8 jarige!! als een volwaardige vrijwilliger onder leiding van de stadsarcheoloog mee deed aan opgravingen. Wij brachten hem en haalden hem na paar uur weer op.
Het was een ongelooflijk leuk klein kind, ondanks dat hij zeer hard kon huilen en schreeuwen en zo ongelukkig kon zijn. Langzaam maar zeker is het overgegaan.

Dus hou vol TS, het gaat ooit over . Ik hoop dat ze jullie wel kunnen helpen want het is slopend voor je gezondheid, je moraal, je relatie, want niemand begrijpt je en denkt altijd dat het aan de ouders ligt.
Sommige kinderen zijn zo. Wij hebben in ieder geval nooit hulp gekregen want er was niets dat ze vonden.
Mijn oud tante, was de enige die me echt geholpen had met de wijze woorden: "lieverd, alle gezonde volwassen mensen zijn gestopt met huilen, zijn zinnelijk als ze 18 jaar zijn en het gaat allemaal een keer over". En zo was het ook.

Dus ik geef je een knuffel. Ik hoop dat je een ouder paar kunt vinden die jullie eens paar nachten kan ontlasten, zodat jullie kunnen slapen. Wij hadden hem niet.
Wel had ik toen mijn vriendin nog bij me in de stad woonde, zelf wel eens op zo'n baby van mijn vriendin gepast 's avonds zodat zij en haar man uit kon. Krijsend lag het baby'tje op mijn schoot van intens verdriet, zoals elke avond. Ik wist dat dit zo was, en had er geen enkele moeite mee. Ik was lief voor hem, heb liedjes voor hem gezongen, heb met hem rondgelopen in de kamer etc. Net zoals zijn ouders ook altijd deden. Hij was niet alleen en ook bij dat kindje is nooit maar dan ook nooit iets gevonden, dat het enorme verdriet kon verklaren. Dus misschien dat hij eens bij de gastouder mag blijven slapen of dat iemand anders in jullie huis kan komen en jullie er eens een weekendje uit kunnen gaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:39

Wat erg voor jullie ts. Iedereen denkt dat een baby een roze wolk is en dergelijke problemen vertelt men niet altijd. Ik ben in 1953 geboren en mijn ouders vertelden dat ze mij een in jenever gedoopte suikerdot gaven waarop ik heerlijk de hele nacht doorsliep. Dit middeltje is misschien niet meer van deze tijd ,ik vertel het slechts als anekdote.Maar slechte nachtrust bij ouders van pasgeborenen is wel van alle tijden.Maar, ook altijd tijdelijk, het stopt wel een keer. Een vraagje,ik heb zelf geen kinderen en weet er dus niet zoveel van,maar bestaan er geen (onschadelijke) slaapmiddelen voor kinderen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:44

Geweldig Anjali. _O- Mijn ouders deden ook wel eens dat soort dingen vermoed ik zo. Die hadden 8 kinderen. Soms moet je toch wat. En inderdaad dat kun je in deze tijd niet meer maken want je krijgt hoopjes problemen als mensen dat horen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:52

Ik heb het ook vaak gehoord, ik dacht altijd maar dat een grapje of niet iets serieus was eigenlijk haha. Maar ja ik het voor ts eigenlijk geen tips.
Mijn oudste werd ook 100x per nacht wakker tot een jaar of 3. Ook van alles geprobeerd en op een gegeven moment maar geaccepteerd dat het zo was. Mijn jongste is iets makkelijker wordt ook nog wel eens wakker maar die leg je terug en gaat weer slapen. Het gaat ooit over, probeer anders overdag wat slaap te pakken. Misschien kan iemand even lekkere wandeling maken met de kleine en ga jij even slapen.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:53

Ts, ik heb niet alle reacties gelezen , al eens een osteopaat oid laten kijken naar je kindje? (Ik probeer mee te denken)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:04

pien_2010 schreef:
Geweldig Anjali. _O- Mijn ouders deden ook wel eens dat soort dingen vermoed ik zo. Die hadden 8 kinderen. Soms moet je toch wat. En inderdaad dat kun je in deze tijd niet meer maken want je krijgt hoopjes problemen als mensen dat horen.

Ik heb de speen van mijn dochter regelmatig in de chocopasta gedoopt. Bij een huilbaby die alleen in slaapt valt als ze hard aan de speen zuigt, maar niet hard wil sabbelen, ga je gekke dingen proberen.
Uiteindelijk was de oplossing hier de draagdoek. 10 uur per dag zat en sliep ze erin, maar goed daar heeft de TS niks aan...
Mijn zoon was overdag een heerlijk kind en spookte juist 's nachts alles bij elkaar. Die heb ik tot zijn +-4e jaar bij ons in bed
gehad, dan sliep hij wel.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:10

Ts ik weet ook als geen ander waar je doorheen gaat.
Ik ben alleen niet aan dergelijke onderzoeken begonnen.
Mijn oudste was echt zo rustig daar had ik nooit omkijken naar s’nachts en nr 2 was een ramp.....toen nr 2 wat minder vaak begon te komen (was toen bijna 3jaar)bleek ik zwanger van nr 3 en helaas die was en is nog erger.
Een nacht was gemiddeld wel 5 keer eruit en zelfs nachten vaker.
Omdat mijn man een eigen zaak heeft en zich niet kan permitteren er overdag niet met zn hoofd bij te zijn kwam en komt het de nachten op mij aan.
Ik was gebroken maar gek genoeg verleg je steeds weer je grenzen want je moet wel.
Inmiddels ben ik aardig wat grijze haren en rimpels rijker en vinden mensen het gek als ik zeg....’ik zou ze nooit niet willen missen maar als ik de keus kreeg het over te doen zou ik met deze ervaring toch heel goed nadenken’ :o

Ik sta er niet gek van te kijken als mijn 2 jongste een vorm van adhd blijken te hebben maar zolang ze mee komen laat ik niemand testen oid.
Beide kinderen slapen (inmiddels 3,5 en 7) nog steeds onrustig,veel draaien,praten,gillen in hun slaap,hoofden heel hard stoten ect.
Ik ben ervan overtuigd dat het gewoon bij hun hoort want vader is ook een monster in bed :')
Vroeger werd ik met regelmaat wakker met blauwe plekken.

Ik hoop voor je dat je iets kunt vinden waardoor jullie meer aan je nachtrust toe komen want het is echt killing zo’n situatie.
Het enige wat ik kan zeggen is sterkte en een virtuele :(:)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:40

Het eerste waar ik aan dacht bij dit verhaal was oorpijn. En daar hoeven ze geen koorts bij te hebben (jarenlange ervaring).

Maar wat me ook opviel is dat je alles zelf en perfect wil doen.
Denk er daarbij aan dat babies/kinderen perfect kunnen "spiegelen", dus jouw/jullie gemoedstoestand kunnen aanvoelen. Jij zit niet lekker in je vel en dus de baby ook niet en vice versa. Jullie houden onbewust deze vicieuze cirkel in stand.

Maar ja, hoe doorbreek je zo'n lang en "vastgeroest" patroon. Daar heb ik ook zo snel geen antwoord op. Maar dat er wat moet gebeuren is wel duidelijk.

Misschien is een eerste stap wel om te bedenken dat je niet bang moet zijn om haar bij je ouders te laten logeren. Waarom zouden zij dat niet kunnen?
Ze hebben toch wel eens eerder voor een baby/dreumes gezorgd?

En misschien is jullie kindje wel hoogsensitief? (en jijzelf ook?)

Dit boek daarover schijnt goed te zijn.
Het hoogsensitieve kind.

Wellicht heb je er ook wat aan om he verhaal te plaatsen op het forum van Ouders Online
https://www.ouders.nl/baby

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:41

vicksytje schreef:
Ts, ik heb niet alle reacties gelezen , al eens een osteopaat oid laten kijken naar je kindje? (Ik probeer mee te denken)

Heb je uberhaupt de OP gelezen??

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:46

Heb wel eens gelezen dat sommige kinderen heel gevoelig zijn voor aardstralen, zweverig? Ja maar op dit moment ben je denk ik bereid om naar álles te kijken en er zijn veel positievw verhalen in te vinden dus ms bedje in een andere kamer? Heel veel sterkte

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:47

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:48

@Marie111
Zoals TS aangaf.. overdag gaat het prima, ook het slapen.
's Nachts wordt de baby krijsend wakker en blijft dan krijsen.

Dat heeft niets met een vicieuze cirkel te maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:59

Brainless schreef:
@Marie111
Zoals TS aangaf.. overdag gaat het prima, ook het slapen.
's Nachts wordt de baby krijsend wakker en blijft dan krijsen.

Dat heeft niets met een vicieuze cirkel te maken.

+:)+ het heeft ook niets met zenuwachtige ouders te maken, of slechte ouders. Je hebt pech of geluk. Ik ben ook als slechte ouder weggezet door een familie lid die pedagoge was. Het lag aan mij al dat gehuil. Ben je als moeder blij mee.
Maar soms werkt karma. De jongste van haar, die kon er wat van. Dus is goed gekomen.

De oudste en de jongste waren bij ons ook hele leuke en tevreden kinderen. De middelste was ongelooflijk lief en leuk, maar heel pittig vanwege het huilen. MAAR HET KOMT GOED! Dat is het allerbelangrijkste wat ik wil meegeven.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 15:51

Wat vreselijk zwaar, TS, en ik kan me voorstellen dat je wanhopig bent.

Ik heb niet de hele draad doorgelezen, want ik ben op zoek gegaan naar een andere, vergelijkbare draad. Daar kwam voorbij dat één oorzaak van het huilen het KISS-syndroom kan zijn. Wordt vaak door artsen over het hoofd gezien, maar het is tamelijk eenvoudig te verhelpen! Dit is de draad
[MWS] Van niet zwanger kunnen raken tot een postnatale depressie

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. En heel veel sterkte voor jullie alledrie!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 15:58

Zou het eventueel kunnen liggen aan prikkelverwerking? Kinderen die later bijvoorbeeld autisme blijken te hebben schijnen vaak ook huilbaby's te zijn geweest.

Mijn kinderen zijn ook ontzettend slechte slapers geweest. Langer dan 2 uur achtereen slapen zat er voor lange tijd niet in.

Ik ben erg benieuwd naar wat er uit het slaaponderzoek komt. Ernstige nachtmerries komen ook nog wel eens voor, daarbij zijn kinderen ook ontroostbaar.
Ik hoop voor jullie van harte dat er wat uit komt. Slaapgebrek is zo slopend.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:27