Flowmat ( spijkermat)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kukkie

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:58

Ongeveer acht jaar geleden in Zweden raadde een vriend mij zo'n mat aan. Ik heb er toen eentje gekocht en het helpt bij mij enorm goed. Het 'grondt' me, laat me echt IN de mat zakken, helpt tegen restless legs en voelt gewoon heerlijk aan. Het ontspant me echt.
Gebruik hem niet dagelijks maar wel wanneer ik slecht inslaap of stress voel.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 23:11

Hebben jullie er ook het nek kussen bij?
Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

justmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 23:15

Ik heb er ook 1, maar mijn huid reageert er vreselijk op! Helaas.. hoor veel goede verhalen, maar die van mij gaat in de verkoop. Dus mocht iemand interesse hebben! Heb een mat en kussen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 07:30

Ik heb hem nu 3x geprobeerd, waarvan 1x overdag. De 2x in de avond kwam ik in een hele relaxte flow terecht (en nu snap ik de naam van de mat). Mijn lichaam werdt zwaar en ik was mij zeer bewust van mijn hartslag. Ik kan nog niet zeggen of ik nu minder last van alles heb, aangezien ik gisteren ook manuele therapie heb gehad. Maar dat half uurtje flow is heerlijk en heel bijzonder. Die had ik niet verwacht.

Gistermiddag had ik migraine en besloot ik te kijken wat het dan doet. Alleen kan ik mij dan niet ontspannen en werkt het niet, helaas.

Ik neem overigens mijn woorden terug over dat hij te klein is. Ik lig er zelfs niet helemaal op, omdat hij op mijn onderrug wel echt pijn doet.

Maar dat eraf komen...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:29

Ik gebruik al een hele tijd een shakti mat en kussen. Ik vind het heerlijk, vaak met meditation app erbij, val er bijna altijd op in slaap. Ik heb laatst ook het kussen gekocht. Die gebruik ik vaak voor dr tv. Onze bank kan achteruit, kussentje in de nek. Enige nadeel ik maak geen programma tot het eind mee :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:51

Utixo schreef:
Ik heb hem nu 3x geprobeerd, waarvan 1x overdag. De 2x in de avond kwam ik in een hele relaxte flow terecht (en nu snap ik de naam van de mat). Mijn lichaam werdt zwaar en ik was mij zeer bewust van mijn hartslag. Ik kan nog niet zeggen of ik nu minder last van alles heb, aangezien ik gisteren ook manuele therapie heb gehad. Maar dat half uurtje flow is heerlijk en heel bijzonder. Die had ik niet verwacht.

Gistermiddag had ik migraine en besloot ik te kijken wat het dan doet. Alleen kan ik mij dan niet ontspannen en werkt het niet, helaas.

Ik neem overigens mijn woorden terug over dat hij te klein is. Ik lig er zelfs niet helemaal op, omdat hij op mijn onderrug wel echt pijn doet.

Maar dat eraf komen...

Klopt, je moet niet gespannen en gestressed zijn in je hoofd of met andere dingen bezig zijn. Je moet echt even relaxen en met die mat bezig zijn anders werkt het totaal niet. Dan kun je niet lekker gaan liggen.
Ik doe altijd de deur van de slaapkamer ook even dicht.
Echt even een half uur voor jezelf.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:25

Na al jullie verhalen heb ik er ook één besteld.
Vaak veel spierspanning.
En daardoor soms ook slecht slapen. Ben benieuwd.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:26

Ik ga er ook een bestellen, rugklachten en snel stress wat zich uit in nek en schouderpijn.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 10:32

Ik ga m voor m’n verjaardag vragen.
Zou er echt verschil tussen de flowee en die van bol zitten?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:52

Muze schreef:
Ik ga m voor m’n verjaardag vragen.
Zou er echt verschil tussen de flowee en die van bol zitten?

Is die van bol.com niet zo’n dropshipper. Volgens mij staan die ook op alie expres namelijk

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 10:54

Dan ga ik voor flowee haha

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:20

Heb 'm ook twee dagen binnen. Doet nog niet veel |( . Vind de mat veel te zacht, dus misschien had ik toch niet voor de merkloze cheap-ass versie moeten gaan. Denk dat ik nog een keer probeer met een ander merk, ofwel met een harder foam, ofwel met langere 'stekels'.

Edit: ze zien er echt allemaal exact hetzelfde uit, de shaki mat, de flowee en de merkloze. Ik ga het nog even proberen met mijn huidige.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:41

Leg je hem op de grond of op he matras? Op de grond is beter/harder. Verder moet je het echt even gebruiken, het is niet zo dat het na 1x al helemaal beter is

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:05

Ik heb gisteren even zitten kijken bij die van Flowee en de eerste hit op Bol. Flowee vind ik te prijzig maar wil niet voor de goedkoopste van een dropshipper gaan. Heeft iemand tips voor een wat betere kwaliteit maar alsnog niet de hoofdprijs?
Ik zag ook een foto dat je gewoon een handdoek oid onder de mat kan leggen voor je nek dus een kussen vind ik nu niet nodig.
Moet je hier trouwens perse naakt op liggen? :+ Of kan een dun shirtje ook prima of zit die dan snel onder de gaatjes aan de achterkant?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:13

Cemlys schreef:
Leg je hem op de grond of op he matras? Op de grond is beter/harder. Verder moet je het echt even gebruiken, het is niet zo dat het na 1x al helemaal beter is

Heb je er niet last van dat je botten pijn gaan doen als je hem op de grond neerlegt? Ik zit er zelf aan te denken om er eentje aan te schaffen, maar mijn ruggengraat en schouder botten steken uit dus dan lijkt me een beetje teveel pijn van het goede :'). Mij lijkt juist op een matras handiger omdat je er dan meer inzakt?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:31

Ik zou iig niet voor de goedkope versies gaan. De spijkers moeten echt best hard zijn en mogen best hoog staan ipv dat bierflesjesdop achtige bij veel matjes.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:35

Lestrange01 schreef:
Cemlys schreef:

Heb je er niet last van dat je botten pijn gaan doen als je hem op de grond neerlegt? Ik zit er zelf aan te denken om er eentje aan te schaffen, maar mijn ruggengraat en schouder botten steken uit dus dan lijkt me een beetje teveel pijn van het goede :'). Mij lijkt juist op een matras handiger omdat je er dan meer inzakt?

Gewoon proberen, ik ben geen vel over been dus ik zou het niet weten :') ik vind het meevallen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:35

Nyaleti schreef:
Ik heb gisteren even zitten kijken bij die van Flowee en de eerste hit op Bol. Flowee vind ik te prijzig maar wil niet voor de goedkoopste van een dropshipper gaan. Heeft iemand tips voor een wat betere kwaliteit maar alsnog niet de hoofdprijs?
Ik zag ook een foto dat je gewoon een handdoek oid onder de mat kan leggen voor je nek dus een kussen vind ik nu niet nodig.
Moet je hier trouwens perse naakt op liggen? :+ Of kan een dun shirtje ook prima of zit die dan snel onder de gaatjes aan de achterkant?

Nee heel dun shirtje kan, doe ik vaker

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:38

Dit is die van shakti, niet de goedkoopste maar wel een goede vind ik

Afbeelding
Afbeelding

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:18

Cemlys schreef:

Dat ziet er bijna uit als een martelmatrasje :=

:')

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:56

Klinkt echt heel fijn!
Zag dat mijn voormalig osteopaat fan is van de Zweedse van http://www.spijkermat.com dus denk dat ik daar voor ga

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:38

lieke2 schreef:
Cemlys schreef:

Dat ziet er bijna uit als een martelmatrasje :=

:')

Valt best mee hoor. Je hoeft er niet overheen te rollen :') dan wordt het wel een marteling

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:41

Kaatje_S schreef:
Klinkt echt heel fijn!
Zag dat mijn voormalig osteopaat fan is van de Zweedse van http://www.spijkermat.com dus denk dat ik daar voor ga

Die heb ik ook! Ik vind hem super en makkelijk om evt mee te nemen

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:15

Cemlys schreef:

Op de grond. Nu ik die close-up van de Shakti-mat zie, lijken me de pinnen daarop wel een stuk langer. Maar zoals je zegt, moet ik het ook de tijd geven.

Vandaag weer op gelegen. Moet zeggen: het ontspande me deze keer wel enorm. Hopelijk doet het op termijn ook iets tegen mijn nekpijn.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:54