Soms extreem autoziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 23:43

Supertje schreef:
ikke schreef:
Het zou voor jou kunnen helpen om een open dakje te hebben.

Ik heb al jaren auto's met open daken, juist omdat het zo lekker frisse lucht geeft maar niet de enorme wervelingen van een open raam.
Iemand die beweert dat airco hetzelfde doet (dat zeggen ze nogal eens tegen mij) die heeft nooit met een open dak gereden. Het heeft niets met elkaar te maken; open dak en airco hebben hun eigen funktie in de auto.

Open daken helpen mij ook ja, en inderdaad, er gaat niets boven een open dak!
We hebben wel één auto zonder open dak waar ik niet beroerd om wordt, maar om daar nou dagelijks lange stukken mee te gaan rijden :')

[ [url=m/0Q1iJH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar als ik goed kijk, lijkt de tand des tijds je wel te willen helpen met dat open dak.

Wel een mooie. Zuinig op zijn, is ie best waard :j

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 00:34

Ik ben ook heel lang wagenziek geweest.
Op een gegeven moment kwam ik er achter dat ik onbewust mezelf soort van schrap zette en mijn buik erg aanspande, vooral bij bochten.
Ik ben heel bewust mijn buikspieren gaan ontspannen tijdens de autoritten, en sindsdien eigenlijk nooit meer wagenziek geweest.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:30

ikke schreef:
Supertje schreef:

Open daken helpen mij ook ja, en inderdaad, er gaat niets boven een open dak!
We hebben wel één auto zonder open dak waar ik niet beroerd om wordt, maar om daar nou dagelijks lange stukken mee te gaan rijden :')

[ [url=m/0Q1iJH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar als ik goed kijk, lijkt de tand des tijds je wel te willen helpen met dat open dak.

Wel een mooie. Zuinig op zijn, is ie best waard :j

Dank je!
Dak is inmiddels vervangen, zowel latten als doel, was inderdaad niet best meer :D De lak is het enige wat we zo hebben gelaten, ik wil de oude belettering niet weghalen namelijk, het is een Engelse A-Ford ambulance uit 1929.

Maar goed, luchtcirculatie is er nog zat in dat ding tegen de misselijkheid :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 14:30

Ik heb er ook last van, ik heb gemerkt dat het erg ligt aan de geur in de auto. Mijn vriend zn auto heeft een bepaalde geur, waar ik zelfs misselijk van word als ik zelf rijd.

Wat bij mij goed helpt is mijn hoofd stil houden, niet meegaan met schakelen en sturen. Dan is het te overzien en ben ik na een paar boeren opgelucht en niet meer misselijk. :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Soms extreem autoziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 14:56

Ja geur doet ook veel. Van die vieze denneboompjes oid, is al misselijk als je de deur opendoet bij wijze van :P