Advies vaccineren zwangere vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:30

Hmm ik zou ergens wel open staan voor een vaccin. Ben 25 weken zwanger. Echter zou ik sowieso pas als een van de laatsten aan de beurt komen. Aangezien ik normaal gezond, fit , jong ben en geen risicovol week doe.
Dus... dat vaccin komt voor mijn bevalling vast te laat. Vandaag wel met neus op feiten gedrukt. Vriendin van me in de laatste loodjes van haar zwangerschap toch Corona, ondanks voorzichtig zijn. Dus ja.. zou dan liever voor de 30 weken ofzo nog een vaccin (mrna) krijgen dan op het laatste moment Corona.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:35

elnienjo schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd, discussies mogen niet op de man gevoerd worden

Iedereen weet inmiddels wel dat je anti-kind bent, maar andermans kinderen betalen nu wel jouw uitkering en later je AOW, dus ja :')

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:56

verootjoo schreef:
elnienjo schreef:
Moderatoropmerking:

Iedereen weet inmiddels wel dat je anti-kind bent, maar andermans kinderen betalen nu wel jouw uitkering en later je AOW, dus ja :')

Nou.... kinderen kosten vooral heel veel, ook kinderbijslag... (waarom is dat nog niet afgeschaft?). De vraag of er nog een AOW bestaat zoals we dat nu kennen over een poos is ook nog maar de vraag.

Verder geen mening over het onderwerp, maar dit vond ik een beetje onzinnig.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:51

verootjoo schreef:
elnienjo schreef:
Moderatoropmerking:

Nou, sorry, maar een kinderloze die gewoon levenslang werkt heeft imo net zoveel recht op een AOW, hoor!
Het moet niet gekker worden,verplicht én baren én werken, anders krijg je niks.

Britt

Re: Advies vaccineren zwangere vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:58

Mijn hemel, komt de hele ‘kindvrij en blij’-kudde hier nu weer invaden om elkaar te verdedigen, terwijl jullie hier in de basis al niks toe te voegen hadden?

Schei eens uit alsjeblieft en ga lekker zaniken in jullie eigen topic.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 18:26

elnienjo schreef:
Moderatoropmerking:

Ik ben niet zwanger en ik vind je ook vervelend reageren. Ik begrijp dat je anders reageert door je beperking maar je gaat echt te ver nu.

Ontopic, ik zou mezelf zeker laten vaccineren als ik zwanger zou zijn.

Edit: Gommers is trouwens op z'n uitspraak terug gekomen Elnienjo, staat op insta.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 18:54

Palmera schreef:
verootjoo schreef:

Nou, sorry, maar een kinderloze die gewoon levenslang werkt heeft imo net zoveel recht op een AOW, hoor!
Het moet niet gekker worden,verplicht én baren én werken, anders krijg je niks.

Zeker. Maar die wordt wel betaald door de kinderen van mensen die wel gekozen hebben voor kinderen.

Verder begrijp ik idd ook niet wat de anti-kinderbrigade komt doen in een topic over vaccineren bij zwangerschap.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:05

Ik ben zelf niet zwanger (ook geen wens) maar wel dichtbij ervaring met corona. Mijn zus die verder helemaal gezond was en heeft na een mild verloop van corona wel een boel klachten achteraf en dat lijkt me eerlijk gezegd naast een mogelijk heftiger verloop ook wel een hele nare combinatie met de toch al zware periode in je 3de trimester of met een heel jong kind. Ik zou me persoonlijk sowieso wel laten vaccineren, maar als ik nu zwanger zou zijn denk ik ook juist extra graag willen.

Ik denk dat zwangeren zich misschien wel meer dan gemiddeld bewust zijn van de huidige situatie. Buiten het risico wat je direct loopt door corona zie ik in mijn omgeving ook dat de prenatale zorg anders is dan anders, dat het best heftig is als je partner niet mee kan als je minder goed nieuws krijgt ect :(:) . Volgens mij draagt het nergens aan bij om deze mensen dan specifiek op te zoeken, in een topic waar een voor hen belangrijke vraag word gesteld, om te gaan oordelen over hun persoonlijke keuzes :n

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:20

Het is onnodig zo op de man te spelen omdat jullie toevallig weten dat ik het niet op kinderen heb. Maar dat doet niets af aan mijn verbijstering om niet medisch noodzakelijke risico's te willen lopen gedurende een pandemie. Een sterilisatie zou ik bijv. net zo goed even uitstellen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:26

Welk nut heeft je reactie in een topic waar het gaat over mensen die al zwanger zijn?

Als ik het goed begrijp is trouwens dat advies al ingetrokken en waar ik woon is er nooit zo n advies geweest.

Ik zou mij ook laren inenten, heb me ook laten inenten tegen griep en kinkhoest bij mijn zwangerschappen.

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:43

Ik wil me vanaf dag één dat ik wist dat ik zwanger was heel graag laten enten. Mijn familie is heel ziek geweest van corona en ik ben blij om dit advies te lezen. Ik weet alleen niet of de overheid het advies over gaat nemen. Dat wordt nog even afwachten. Mocht dit zo zijn dan sta ik vooraan in de rij om gevaccineerd te worden. Misschien is dit dan ook een hele egoïstische keuze van mij, maar tijdens zwangerschap zo ziek zijn als mijn moeder dat zou ik niet overleven denk ik. En zonder mij ook geen baby.

Maar ik begrijp de mensen die twijfelen ook. Het is zo onzeker en er is weinig bekend over de lange termijn gevolgen. Er zitten wel risico's aan vast.

De mensen die zeggen dat je nu niet zwanger moet worden begrijp ik niet. Denk na over wat je zegt voordat je zoiets plaatst. En als je zoiets denkt hoef je het niet te plaatsen. Dit kan erg kwetsend overkomen, wat nergens voor nodig is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:53

Waarom wordt dat als kwetsend ervaren? Het gaat enkel om het even uitstellen, niet om nooit zwanger te worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:58

elnienjo schreef:
Waarom wordt dat als kwetsend ervaren? Het gaat enkel om het even uitstellen, niet om nooit zwanger te worden.

Dit lijkt me niet het topic daarover te gaan discussiëren :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:02

Britt schreef:
Mijn hemel, komt de hele ‘kindvrij en blij’-kudde hier nu weer invaden om elkaar te verdedigen, terwijl jullie hier in de basis al niks toe te voegen hadden?

Schei eens uit alsjeblieft en ga lekker zaniken in jullie eigen topic.

Ho even in dat topic kwamen de “ moeders “ ook gewoon langs om te vertellen dat het zo leuk en anders is nadat je een eigen kind hebt gekregen. En dat moest ook iedereen maar oke vinden. Want je kon mensen niet zomaa uit een topic weren. ik vind de toon die hier soms naar anderen wordt geuit echt niet kunnen hoor.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:17

Ze weten niet wat de vaccinatie doet met het kindje in je buik (op korte en lange termijn) ,
Dat zou voor mij de reden zijn om hem Niet te nemen !

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:45

Moderatoropmerking:
Dit topic is bedoeld om het met elkaar te hebben over wel of niet vaccineren tegen corona als je in verwachting bent.

Als jullie het willen hebben over wel of niet zwanger worden in deze periode willen we verzoeken om hier een apart topic voor aan te maken en de discussie hier verder weer terug te brengen naar vaccineren als je in verwachting bent.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:48

Ik zou hem persoonlijk niet nemen. Lijkt nu Alsof het geen kwaad kan de vaccinatie maar denk pas dat je het pas zeker weet als de baby's geboren zijn. Zelf werk ik in de zorg, heb wel collega's gezien die corona kregen terwijl ze zwanger waren. Hun waren er niet heel ziek van geworden en hebben (zoals het nu lijkt) een gezonde baby. Dus denk ook dat het afhankelijk is wat voor verhalen je in je omgeving hebt met wel of geen zieke mensen door corona. (Uiteraard neem ik corona wel serieus)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:29

Het gaat hier gewoon op een medisch experiment waarbij je dus eigenlijk proefkonijn bent. Of er nog effecten/bijwerkingen zijn waar ze geen rekening mee hebben gehouden, mag jij eventueel aan de producenten doorgeven. Tja.. lijkt me niet echt een fijn idee. Het kind krijgt het via jou ook binnen. Ook daarvan weten ze nog niet of daar problemen van kunnen komen. Dat weet je pas als het zover is dat er een probleem ontstaat

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:33

elnienjo schreef:

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd, negeren moderator opmerking
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 25-04-21 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:37

BelgenGek schreef:
Ze weten niet wat de vaccinatie doet met het kindje in je buik (op korte en lange termijn) ,

Een oprechte vraag, denk jij dat het vaccin zoveel schadelijker is dan het oplopen van Corona in die periode/kort na de geboorte voor de foetus/baby?

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:38

Judith_ schreef:
BelgenGek schreef:

Een oprechte vraag, denk jij dat het vaccin zoveel schadelijker is dan het oplopen van Corona in die periode/kort na de geboorte voor de foetus/baby?

Ik zelf denk van wel ja.
Corona is een 'soort van griep'waar natuurlijke afweer tegen op te bouwen is. het vaccin is iets chemisch waarvan nog niet bekend is wat het doet met je kindje

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:46

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 10:58

Dank! Daar staan toch wel confronterende cijfers in Secricible.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:02

Ik moest me ooit tijdens een zwangerschap laten vaccineren tegen hep. B. Hoewel dat gewoon mag, werd het me toch door de arts afgeraden het te doen. Je wil namelijk niet de eerste zijn waarbij het wel misgaat.

Ik zou het risico niet willen lopen met een kindje in mijn buik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:09

Kimbers schreef:
Ik moest me ooit tijdens een zwangerschap laten vaccineren tegen hep. B. Hoewel dat gewoon mag, werd het me toch door de arts afgeraden het te doen. Je wil namelijk niet de eerste zijn waarbij het wel misgaat.

Ik zou het risico niet willen lopen met een kindje in mijn buik.

HepB is geen goede vergelijking.
De kans dat je HepB oploopt als je normaal hygienisch werkt is minimaal tot bijna verwaarloosbaar. Het risico van koorts is dan hoger dan het risico van de ziekte.
Bij covid geldt natuurlijk in een heel andere kosten-baten uitkomst.