Dochter trekt haar haren eruit, tips gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:08

De slager vroeg toen of mijn zoontje een stukje worst luste.Ze heeft toen heel veel rokjes en jurkjes aan gehad.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 21:25

Britta31 schreef:
De slager vroeg toen of mijn zoontje een stukje worst luste.Ze heeft toen heel veel rokjes en jurkjes aan gehad.

??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:28

Britta31 schreef:

:') :+ }:0

Britta31

Re: Dochter trekt haar haren eruit, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:54

Omdat ze heel kort haar had en ze daardoor op een jongetje leek.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:57

Britta31 schreef:
Omdat ze heel kort haar had en ze daardoor op een jongetje leek.

Die van mij had ook zonder plukken en trekken kort haar en heel dun. Leek nergens op. Ook regelmatig gevraagd of het een jongetje of een meisje was, zelfs met roze trui.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 07:38

Dat waren echt nog andere tijden :D kan me niet inbeelden dat ik daar als ouder mee bezig zou zijn.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:56

Overigens kan je je best voorbereiden op heftige uitspraken mocht je dit bespreken op bijvoorbeeld het consultatiebureau. Hier zeiden ze dat het te maken kon hebben met een verstandelijke beperking of seksueel misbruik. Heel fijn.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:04

Het eerste wat er bij mij opkomt is ook een stukje prikkelverwerking icm het duimen. En als ze zoiets eenmaal aanleren... gelukkig kunnen ze alles wat ze aanleren ook weer afleren!
Hier een jongetje van 3,5 die alle prikkels verwerkt met zijn mond. Voor hem hebben we sinds een week een bijtketting en dat werkt fantastisch!
Ik ben enorm fan van strikmutsjes, onze beide kindjes hebben ze tot een jaar veel gedragen. Werkt enorm fijn bij de prikkelverwerking. Ik duim dat het voor je dochter genoeg is en ze van haar haartjes af kan blijven!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:11

Ik kreeg het advies om met mijn verlegen peuter van 2 naar de kinderpsygoloog te gaan.Niet gedaan natuurlijk,maar er was wel een aantekening van gemaakt in het dossier van het consultatiebureau dat ik dat niet gedaan had.Met het laatste bezoek toen ze 4 was kwam dat naar boven.De arts vroeg hoe het over was gegaan zonder ziekenhuis bezoek.Gewoon 3 keer de tondeuse en over.Toen begon de arts te lachen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-21 21:38

Sjong schreef:
Overigens kan je je best voorbereiden op heftige uitspraken mocht je dit bespreken op bijvoorbeeld het consultatiebureau. Hier zeiden ze dat het te maken kon hebben met een verstandelijke beperking of seksueel misbruik. Heel fijn.

Ongelooflijk zeg.. er moet blijkbaar overal ook wat achter zitten. Ik hoop dan maar dat zoals het gekomen is het ook zo weer verdwijnt :+.

Heb overigens geprobeerd het strikmutsje te gebruiken, maar het was nog geen succes. Ze kent het niet dus ze moest huilen en trok hem zelfs af terwijl hij geknoopt zat, wat ik ook wel verwacht had.
Ik ga het nog even proberen om het overdag even om te doen zodat ze kan wennnen en ik zou eventueel de optie nog kunnen proberen om haar handje in te pakken in een washandje o.i.d.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-21 21:38

Britta31 schreef:
Ik kreeg het advies om met mijn verlegen peuter van 2 naar de kinderpsygoloog te gaan.Niet gedaan natuurlijk,maar er was wel een aantekening van gemaakt in het dossier van het consultatiebureau dat ik dat niet gedaan had.Met het laatste bezoek toen ze 4 was kwam dat naar boven.De arts vroeg hoe het over was gegaan zonder ziekenhuis bezoek.Gewoon 3 keer de tondeuse en over.Toen begon de arts te lachen.

_/-\o_

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 22:13

Misschien een rare hoor, maar het haar voor het slapen gaan lekker vet maken met olie? Ook nog eens goed voor de haren en minder snel klitvorming :) Misschien even handdoekje eronder zodat niet alles onder komt te zitten.

Heeft ze minder grip en misschien dat de verandering van textuur haar onbewuste ook beïnvloed en zo meehelpt aan de cirkel doorbreken?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 09:06

Olie en ook cremespoeling heb ik idd al geprobeerd :-). Helaas zonder resultaat.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:22

De 3 middelste vingers bij elkaar binden met een boksbandage? Die kun je dan hoog in de arm vastmaken dat ze Hem niet los krijgt.

Begint de tondeuse al aantrekkelijk te klinken? :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:35

Sassol schreef:
De 3 middelste vingers bij elkaar binden met een boksbandage? Die kun je dan hoog in de arm vastmaken dat ze Hem niet los krijgt.

Begint de tondeuse al aantrekkelijk te klinken? :')

Of de drie middelste vingers met een tape-je aan elkaar tapen? Dan krijgt ze die pluk haar niet meer te pakken denk ik. En dan bij de aanzet van de vinger de tape, niet bij het topje ivm sabbelen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:19

Dat is ook wel een goed idee.Het washandje ook.Tja,anders toch de tondeuse.Mijn dochter heeft er een bos haar aan over gehouden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:40

De dochter van een oud-collega van mij deed dit ook heel extreem. Ze was toen 8 jaar als ik me goed herinner en had ook echt kale plekken er van. Het was bij haar zo erg dat bleek dat er in haar darmen echt een haarballen was ontstaan waardoor ze veel last had van buikpijn. Ze hebben dit operatief verwijderd. Ik ben vlak daarna ergens anders gaan werken, dus ik weet niet hoe het daarna verlopen is.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:11

Ik deed dit vroeger omdat ik heel erg jeuk had. Bleek een schimmelinfectie op mijn hoofdhuid te zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:25

Stekel kapsel nemen misschien gaat het dan ook over.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:21

Ts, laat je wel weten hoe het procces verloopt echt ik moet er best eens aan denken zo af en toe!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 07:34

Nou ik heb de oplossing gevonden. We plakken 2 vingers vast met een pleister (wijsvinger en middelvinger). Na het slaapje pleister weer af en het werkt fantastisch! Kind boeit het niet als we dat om doen, ze zit soms wel eens te pulken maar dat hoort ook bij de leeftijd (overal aan zitten).
Dus nu nog even een voorraad pleisters inslaan en daarmee hoop ik het patroon te doorbreken zodat ze hopelijk over een paar weken er mee stopt :-).

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:13

Wat goed zeg!! Mooie en simpele oplossing!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:41

Super en dat zonder stekel dochter.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 10:19

Ja ze is wel echt een stuk kaler aan 1 kant, maar nog prima te doen zo. Ik denk dat als je het niet verteld dat men het niet ziet.