dorientjuh schreef:Pharootz schreef:Ik zit op ongeveer 3 à 4 liter thee / water per dag, als het warm is, is dit siginificant meer. Daar komen dingen zoals sapjes ed bij. (Voor mensen hierover vallen: er komen alleen maar positieve geluiden over vanuit mijn arts, no worries.) Ik kan me voorstellen dat niet iedereen zo makkelijk doortikt en jezelf forceren is geen goed idee.
Wat betreft drinken: ik drink eigenlijk vrij gedachteloos door als ik met iets bezig ben. Ik zorg dat ik een theepotje heb staan en tank die weg. Ik schenk inmiddels uit automatisme een kopje erbij. Inmiddels merk ik het ook als ik "maar" een liter per dag drink.
Ik ga niet zo vaak naar de wc. Wat Eapy ook zegt: je lijf raakt eraan gewend en traint er ook op.
Bijzonder dat jouw arts dit aanprijst. Toen ik in het ziekenhuis lag, lag ik op zaal met iemand die 5 liter per dag dronk, onder het mom ‘hoe meer hoe beter’. De artsen in het ziekenhuis dachten daar toch heel anders over en ze moest per direct permanent over naar maximaal 2 liter per dag. Had overigens niks te maken met haar aandoening.
Ik drink zelf ong 2 liter en plas denk ik 8 keer per dag. Veel, maar het is niet anders.
Ik heb een nierprobleem. Daarom zeg ik er bewust bij vanuit mijn arts en dat forceren geen goed idee is