Heel veel opboeren, hoe kom ik de komende weken door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-21 20:44

Toen ik mijn maagbeschermers niet mocht had ik meer klachten. Ik had ook vaak pijn in mijn buik en voelde dus soms letterlijk iets naar boven komen.

Ik ben ook door mijn huisarts doorverwezen voor de leefstijl advies. Ik hoop dat ik op deze wijze door intensieve begeleiding echt kan gaan afvallen

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 22:22

Bij PDS wordt geloof ik ook wel eens het FODMAP dieet aangeraden (eliminatiedieet).

Als je dat nog niet geprobeerd hebt, zeker de moeite waard. Hopelijk kom je er dan achter welke specifieke dingen jouw darmen prikkelen.

Ik zal je verder niet uitleggen wat het inhoudt, dat kan google (of nog beter: de diëtist) je veel gedetailleerder vertellen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 22:24

Sassol schreef:
Bij PDS wordt geloof ik ook wel eens het FODMAP dieet aangeraden (eliminatiedieet).

Als je dat nog niet geprobeerd hebt, zeker de moeite waard. Hopelijk kom je er dan achter welke specifieke dingen jouw darmen prikkelen.

Ik zal je verder niet uitleggen wat het inhoudt, dat kan google (of nog beter: de diëtist) je veel gedetailleerder vertellen.

Het prikkelbare darm syndroom is iets anders als maag problemen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 22:28

pien_2010 schreef:
Sassol schreef:

Het prikkelbare darm syndroom is iets anders als maag problemen.

TS had aangegeven PDS te hebben (die ook nog wel eens gepaard wil gaan met maagklachten), vandaar de tip ;)

purny

Re: Heel veel opboeren, hoe kom ik de komende weken door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-21 22:47

Bedankt voor de tips. Ik wil eerst zeker weten of de opboeringen niet van iets anders afkomt. Ik hoop ook dat ik met de leefstijl coach iets kan gaan doen