Ten einde raad.. onstoken teen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:40

Je gaat verlost zijn van je pijn dat moet een heerlijk vooruitzicht zijn.

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 18:32

Aslien schreef:
Toevallig een week geleden precies hetzelfde laten doen bij de huisarts (stuk nagel weggehaald en nagelbed behandeld zodat er geen nagel terug groeit). De ingreep zelf valt erg mee. Een dag later kon ik normale schoenen aan en weer werken. Neem voor na de ingreep iets van een slipper mee want je past niet meer in je gewone schoen ivm verband. Succes donderdag!

Bedankt voor je reactie!
Dit stelt me weer iets meer gerust haha.. ik bereid me op het ergste voor,dan kan het altijd mee vallen
Kreeg je ook nog iets van pijnstillers mee of niet?

x_Jeanine_x

Re: Ten einde raad.. onstoken teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:02

Ik nam zelf van te voren paracetemol of ibuprofen. Van de dokter kreeg ik maar 1x een antibiotica omdat die zoo vreselijk ontstoken was.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:48

Ik heb deze ingreep al 4x gehad, omdat de nagel steeds teruggroeide en weer ontstoken geraakte. Ik raad je het echter wel echt aan om te doen, omdat ik er nu uiteindelijk geen last meer van heb. Als je al naar mijn teen keek, deed het al super zeer... De eerste dag was echt rot en had ik veel pijn, maar daarna was dat al grotendeels voorbij. Het gaas kan je al van je teen afhalen en gewoon goed schoonhouden en blijven ontsmetten. Nu het warmer wordt, zal de pijn waarschijnlijk alleen maar erger worden, doordat de wond in je schoen gaat zitten broeien. Je mag daarna (volgensmij) ook zes weken niet zwemmen, dus ook met oog op de zomer zou ik de ingreep nu gewoon doen.

Mijn teen werd gewoon verdoofd, waardoor ik niks voelde. Daarna gewoon paracetemol of ibuprofen slikken tegen de pijn innemen en gewoon afleiding zoeken.

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 20:49

Sneeuwvlok23 schreef:
Ik heb deze ingreep al 4x gehad, omdat de nagel steeds teruggroeide en weer ontstoken geraakte. Ik raad je het echter wel echt aan om te doen, omdat ik er nu uiteindelijk geen last meer van heb. Als je al naar mijn teen keek, deed het al super zeer... De eerste dag was echt rot en had ik veel pijn, maar daarna was dat al grotendeels voorbij. Het gaas kan je al van je teen afhalen en gewoon goed schoonhouden en blijven ontsmetten. Nu het warmer wordt, zal de pijn waarschijnlijk alleen maar erger worden, doordat de wond in je schoen gaat zitten broeien. Je mag daarna (volgensmij) ook zes weken niet zwemmen, dus ook met oog op de zomer zou ik de ingreep nu gewoon doen.

Mijn teen werd gewoon verdoofd, waardoor ik niks voelde. Daarna gewoon paracetemol of ibuprofen slikken tegen de pijn innemen en gewoon afleiding zoeken.

Bedankt voor je ervaring! Aanstaande donderdag gaan ze deze ingreep inderdaad doen, ben echt heel erg benieuwd.

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:42

Citaat:
Bedankt voor je reactie!
Dit stelt me weer iets meer gerust haha.. ik bereid me op het ergste voor,dan kan het altijd mee vallen

Nee kreeg verder niks mee, advies om paracetamol te slikken indien nodig. Ik vond het echt een opluchting, ontstoken teen was vervelender dan de ingreep. Komt vast goed, succes donderdag!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:55

Verdoving kan vervelend aanvoelen. Hier ook meerdere keren gehad, ik kan er om lachen, manlief viel bijna van de bank af :+
Goed schoonhouden.

Zelf smeerde ik betadine zalf op de wond, sudocreme eromheen en dan gaasje met verbandje de eerste week. (bijna 2) Bij beide tenen deze manier gedaan en nooit meer last ervan gehad. Voor het werken en in de schoenen. Na het werken, gelijk thuis douchen en schoonspoelen en dan in de lucht laten drogen.
De keren daarvoor heb ik open gehouden de wond (zonder verband), met verband en niks kwa iets erbij en bleef het terug komen.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:56

xmarloesx2 schreef:
Aslien schreef:
Toevallig een week geleden precies hetzelfde laten doen bij de huisarts (stuk nagel weggehaald en nagelbed behandeld zodat er geen nagel terug groeit). De ingreep zelf valt erg mee. Een dag later kon ik normale schoenen aan en weer werken. Neem voor na de ingreep iets van een slipper mee want je past niet meer in je gewone schoen ivm verband. Succes donderdag!

Bedankt voor je reactie!

Je kunt ook alvast een uur voor je afspraak alvast 2 paracetamol of een ibuprofen innemen. De ingreep valt reuze mee.

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 15:58

Nouu het is eindelijk achter de rug.
De ingreep viel echt heel erg mee.
Verdoving deed flink veel zeer,maar daarna niks gevoeld! Werd na die tijd wel beetje beroerd van het hele gebeuren, maar voel me nu weer prima.
Lig nu lekker op de bank met m'n voet hoog. Verdoving begint nu langzaam uit te werken dus ben benieuwd hoe het dan gaat voelen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:25

Nou dat heb je ook weer gehad, op tijd pijnstilling nemen hoor.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:13

Fijn dat de operatie achter de rug is.
Beterschap voor nu :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:46

Fijn dat het achter de rug is.
Voorzichtig met schoenen aandoen.

Sterkte met genezen.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:27

Fijn dat het achter de rug is!

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:31

Hoe gaat het nu?

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 10:58

Het gaat heel goed! Ben zo opgelucht. eindelijk geen pijn meer.. lopen gaat prima, maak het elke dag schoon en doe er een zalfgaasje en verbandje om heen. Ga vandaag voor het eerst proberen om weer schoenen aan te doen, kijken hoe dat gaat.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:03

Wat goed om te lezen dat je teen pijnvrij is.
Succes met schoenen aan trekken. Komt vast goed.

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:06

Fijn dat het achter de rug is en zo goed gaat! :)