Deo waardoor je niet zweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 15:52

Maar zou die zweetgeur nog wel in je kleding gaan zitten terwijl je Nuud gebruikt? Want ik snap dat het op de huid ervoor kan zorgen dat het niet zo ruikt maar in principe als je zweet komt die vloeistof toch in je kleding, gaat dat dan wel stinken of is dat ook geurloos?

LoLa_108

Re: Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:11

Ik gebruikte altijd "Byly créme deodorant". Volgens mij beetje hetzelfde als Nuud. Werkt super fijn, en je doet heel lang met een tube. Het is daardoor ook goed te betalen. Ik rook geen zweet geur in mijn kleding, ookal zat er wel een vochtige plek. Je zweet overigens nog wel, maar je zweet niet voor niks, dat hoort nou eenmaal bij het termoregulatie proces van het lichaam.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 16:16

LoLa_108 schreef:
Ik gebruikte altijd "Byly créme deodorant". Volgens mij beetje hetzelfde als Nuud. Werkt super fijn, en je doet heel lang met een tube. Het is daardoor ook goed te betalen. Ik rook geen zweet geur in mijn kleding, ookal zat er wel een vochtige plek. Je zweet overigens nog wel, maar je zweet niet voor niks, dat hoort nou eenmaal bij het termoregulatie proces van het lichaam.

Sow, dat is wel echt een flink stuk goedkoper dan Nuud. ik zal er eens naar kijken

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 16:18

Wacht, zo'n tube Nuud van €13 heeft de inhoud van een eetlepel? Ligt het aan mij of is dat echt extreem weinig voor veel geld? Of doe je echt zo lang met zo'n kleine tube?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:29

Ik ben al jaren een trouwe gebruiker van Lady Speedstick en Secret. Zijn van die antitransparant sticks. Ze gooien het niet volledig dicht, dus met sporten of een flinke wandeling ofzo, zweet je nog steeds wel. Maar bij het gewone gebruik zoals werken enzo werkt het echt top. Ik wil ook geen spul wat het volledig afsluit, zoals odorex dry. Dat vind ik leuk voor een keertje met een feestje ofzo, maar het lijkt me dat het dan toch ergens anders uit moet komen. De sticks zitten een beetje tussen die odorex dry en een gewone deo in. De gelversies vind ik fijner dan de "cremes".

Vroeger erg lastig in NL te verkrijgen en dan liet ik meestal ook 2x per jaar door vrienden uit Roemenie en USA hierheen komen, maar tegenwoordig prima online te koop zoals bij exclusively en bol.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:53

Odaban werkt echt fantastisch en stopt het zweten. Het is alleen geen natuurlijk product. :n

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:01

Hier odorex, is niet gezond maar het enige dat werkt. En ik vond het na een tijd zo oervervelend dat ik er niet meer tegen kon en uiteindelijk ben overgegaan naar odorex. Gebruik het nu minimaal en daarnaast de deo zonder aluminium van Nivea. Deze helpt ook goed tegen zweten in mijn ervaring, maar van zodra ik merk dat het te 'hevig' wordt gaat er weer odorex op.

Je kan botox laten spuiten in je oksels wanneer je overmatig zweet, ik denk ook dat je dit terugbetaald krijgt mits een doorverwijzing van je dokter.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:01

Shetloveerrr schreef:
Wacht, zo'n tube Nuud van €13 heeft de inhoud van een eetlepel? Ligt het aan mij of is dat echt extreem weinig voor veel geld? Of doe je echt zo lang met zo'n kleine tube?

Ik doe er denk ik 6 maanden mee. En ruik niet meer na zweet, geen vlekken in mijn kleding.

Maar geen enkele deo stopt het zweten. Inspanning en stress zorgen nu eenmaal voor zweet.

De deo van loveli, de zen, vind ik trouwens ook fijn.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:07

Geloof me, ik heb alle tips ook al wel eens geprobeerd. Van natuurlijke deos/deppers met kristallen, zout dingen, odorexdeppers, tot gewoon hele dagen axe spuiten.
Inmiddels ben ik erg tevreden mey odorex roller (vooral marine fresh is n favo) en borotalco die je werkelijk de hele dag blijft ruiken zodra je je arm optilt :') ook na flink actief te zijn geweest. Werkt super.
Meest effectieve oplossing was voor mij mn kleding aanpassen. Ik droeg vroeger alleen katoen.. Want dat zou beter zweet opnemen en de huid laten ademen. Bullshit als je geen zweetvlekken wilt.
Ik draag nu op warme dagen voornamelijk viscose/chiffon. Je ziet er echt niks op. Ik knoei geregeld koffie etc. Even water eroverheen en laten drogen. Geen kip die t ziet. Idem met zweet.

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:12

Ik gebruik denk ik al 30 jaar drollen, en dan die met de rode accenten. Je zweet nog wel iets, maar beduidend minder. Alleen in extreme gevallen komt de geur er doorheen. Maar dan praat ik over extreme angst of pijn. Het is maar heel zelden dat ik er een “geurdeo” naast gebruik. Ik vraag ook regelmatig aan mijn collegaatje of ze me niet ruiken, maar antwoord is altijd nee. En die collega’s zijn daar echt eerlijk in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:27

Drollen?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:27

Mijn dochter gebruikt op advies van de kinderarts Deoleen. Zij zweet snel en ondanks haar jonge leeftijd stinkt dat zweet ook erg vies. Met Deoleen (met alcohol) blijft ze fris.

We zochten naar een middel dat minder belastend is en probeerden Nuud. Helaas, bij mijn dochter werkt het helemaal niet. Voorlopig gebruikt ze weer Deoleen, het is helaas niet anders.

Maar bij mijn man en mij (in de overgang) werkt Nuud juist heel goed. Voor mij volstaat nu 1x per week aanbrengen, mijn man 2x per week. Je doet echt lang met dat achterlijk kleine, dure tubetje. Ik ben heel benieuwd hoe dat in de zomer gaat. Vanwege hormonale veranderingen kan ik in de zomer vreselijk zweten. Dat zweten begint al als de temperatuur gaat stijgen. Tot nu toe blijft Nuud prima werken. Ik heb toch wel goede hoop voor de zomer.

Hier overigens ook geen stinkende kleding of vlekken of plakkaten deo ter plaatse van de oksels in de kleding. Alles fris :)

Maar de werking van Nuud is heel persoonlijk.
Laatst bijgewerkt door Boras op 09-05-21 18:38, in het totaal 3 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:31

rabbeltje schreef:
Ik gebruik denk ik al 30 jaar drollen, en dan die met de rode accenten. Je zweet nog wel iets, maar beduidend minder. Alleen in extreme gevallen komt de geur er doorheen. Maar dan praat ik over extreme angst of pijn. Het is maar heel zelden dat ik er een “geurdeo” naast gebruik. Ik vraag ook regelmatig aan mijn collegaatje of ze me niet ruiken, maar antwoord is altijd nee. En die collega’s zijn daar echt eerlijk in!

Bedoel je misschien de Deoleen met rode accenten (alcohol bevattende versie)? :)

Die gebruikt mijn dochter. Ik herken je verhaal als je die bedoelt.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:57

Een drol is wel een natuurlijk product!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:29

Shetloveerrr schreef:

Ik heb een kortingscode van 20% mocht je Nuud willen proberen.
Zelf doe ik nu al zon 3 maanden met mijn Nuud tube en hij is nog lang niet op.
Ik ben er ook erg blij mee dat het ‘natuurlijk’ is :)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:34

Ik gebruik syneo 5 daagse spray. Is wel duur maar werkt ook echt 5 dagen dus doe mega lang met een flesje

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 19:49

Esther_ schreef:
Shetloveerrr schreef:

Ik doe er denk ik 6 maanden mee. En ruik niet meer na zweet, geen vlekken in mijn kleding.

Maar geen enkele deo stopt het zweten. Inspanning en stress zorgen nu eenmaal voor zweet.

De deo van loveli, de zen, vind ik trouwens ook fijn.

Ah, met zon tube van 15 mL?

Ik heb me idd gerealiseerd dat het het zweten niet zal stoppen, ben nu ook vooral op zoek naar iets dat de geur tegenhoud. Vind het gewoon bloedirritant dat ik een halfuur nadat ik heb gedoucht bijvoorbeeld al weer zo'n vieze gemengde geur van zweet en deo ruik. Het is echt niet heftig en anderen in mijn buurt zullen het absoluut niet ruiken, maar het irriteert mij gewoon heel erg.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 19:50

Hutcherson schreef:
Geloof me, ik heb alle tips ook al wel eens geprobeerd. Van natuurlijke deos/deppers met kristallen, zout dingen, odorexdeppers, tot gewoon hele dagen axe spuiten.
Inmiddels ben ik erg tevreden mey odorex roller (vooral marine fresh is n favo) en borotalco die je werkelijk de hele dag blijft ruiken zodra je je arm optilt :') ook na flink actief te zijn geweest. Werkt super.
Meest effectieve oplossing was voor mij mn kleding aanpassen. Ik droeg vroeger alleen katoen.. Want dat zou beter zweet opnemen en de huid laten ademen. Bullshit als je geen zweetvlekken wilt.
Ik draag nu op warme dagen voornamelijk viscose/chiffon. Je ziet er echt niks op. Ik knoei geregeld koffie etc. Even water eroverheen en laten drogen. Geen kip die t ziet. Idem met zweet.

De zweetvlekken maken mij niet heel veel uit, zolang er maar geen geur aan zit. Ik draag ook niet zoveel strakke shirtjes dus dat is geen probeem.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:52

Hier ook Odorex dry depper. Dan maar niet natuurlijk de boel dicht proppen, dat veel liever dan altijd zweetplekken. Ik vond het altijd zó vervelend, stilzitten en dan nog zweetoksels krijgen. Ik schaamde me ervoor en werd er onzeker van. Met Odorex heb ik dit nooit meer. Als ik hard aan het werk ga / ga sporten zweet ik heus nog wel eens, vooral sneller op mijn rug/hoofd, maar dat vind ik een stuk minder vervelend.

Ik kon in een koude winter stilstaan lesgeven in de bak, en dan zo zweten dat de plekken door mijn donsjas heen kwamen. En dan was het echt niet zo warm dat ik mijn jas uit kom doen, of dat ik heel fanatiek iets had gedaan.

Voor mij niks anders meer.
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 09-05-21 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 19:52

xTammyy schreef:
Shetloveerrr schreef:

Ik heb een kortingscode van 20% mocht je Nuud willen proberen.
Zelf doe ik nu al zon 3 maanden met mijn Nuud tube en hij is nog lang niet op.
Ik ben er ook erg blij mee dat het ‘natuurlijk’ is :)

Is zeker welkom :D

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 20:32

Ik gebruikte vroeger deoleen tegen zweten, ik weet eigenlijk niet of dat nog bestaat. Tis niet natuurlijk hoor maar tis het enige anti-zweetproduct dat ik ken.
Toen ik stopte met roken, stopte het overmatig oksel zweten trouwens helemaal. Nooit meer last van gehad!

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:10

Het enige dat bij mij werkt is
Lancôme bocage.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:04

Shetloveerrr schreef:
Maar zou die zweetgeur nog wel in je kleding gaan zitten terwijl je Nuud gebruikt? Want ik snap dat het op de huid ervoor kan zorgen dat het niet zo ruikt maar in principe als je zweet komt die vloeistof toch in je kleding, gaat dat dan wel stinken of is dat ook geurloos?

Mijn kleding stinkt ook niet meer. Ik kan bovenkleding gerust nog een dag extra aan nu, terwijl ik dat eerder altijd in de was moest stoppen na een dag dragen.

Shetloveerrr schreef:

Heel precies heb ik het nooit bijgehouden, maar ik doe net als anderen hier erg lang met zo'n tube. Ik gok zo'n 4 maanden. Ze hebben ook regelmatig een aanbieding.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:52

Ik gebruik nu al even niveau extra dry roll on na het douchen en als het droog is spuit ik deo voor de lekker. Niet teveel. Blijf droog en ruik niet.

Maar ben van douchegel/badschuim naar blokzeep gegaan en merk wel dat het ook meetelt. Ik was echt wel goed, maar ruik toch net iets sneller en voel ook sneller tegen vocht aan te zitten.

Ik vind zweetplekken wel een probleem en ga me dan ook ongemakkelijk voelen en bewegen. Gevolg is wel dat mn rug soms nat is incl plek, maar dat vind ik dan net even iets minder erg.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:50

Ik verplaats dit topic van HTT Huis, Tuin en Techniek naar MWS Mensenwelzijn en Sport daar past dit beter